Is dit ook een opvlieger?

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Ans36
Berichten van Ans36
Onderwerpen van Ans36
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 55

Is dit ook een opvlieger?

Bericht door Ans36 » vr 26 jun 2015 21:35

Hoi allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum, ben 51 jaar en sinds een jaar niet meer ongesteld. Toen mijn lijf hoorde dat ik de 50 ging halen werd ik niet meer ongesteld, daarvoor braaf maandelijks.
Ik zit er wel mee dat ik 50 ben, voel me 38 maar dat ben ik niet.
Nu ben ik bang. Ik zat net rustig te eten, toevallig alleen. Ineens voelde ik me heel raar en zag ik zwart voor mijn ogen. Mijn hart ging daarna tekeer en ik vluchtte naar buiten. Ik dacht echt dat ik 112 moest bellen, zo eng vond ik het. Is dit ook een opvlieger? Ik krijg af en toe wel een warm hoofd maar that's it, geen zweten. 's Nachts slaap ik slecht maar dat deed ik volgens mij al.

Dan nog een klein vraagje: ik heb mijn bloed laten prikken en blijk een tekort aan vitamine B te hebben. Ik zou 400 gr per dag moeten slikken. Is dat echt nodig. Heb ik nog nooit gedaan, vitamines geslikt.

Maar goed mijn echte vraag is over het bijna flauwvallen.

Ans

Pimpelmees
Berichten van Pimpelmees
Onderwerpen van Pimpelmees
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Is dit ook een opvlieger?

Bericht door Pimpelmees » za 27 jun 2015 20:52

Hallo

Ik denk dat, als je hier wat leest, heel veel zult vinden over de overgang en alles wat daarbij komt kijken.
Klachten lijken soms totaal uit het niets te komen vallen.
Griezelig soms, zodat dat je echt denkt dat je bezig bent gek te worden of dood te gaan.

Wat betreft de vit. B: daar zijn er een heleboel van (bijvoorbeeld B6, B12, enz.).
Ik zou aan je dokter vragen welke je precies nodig hebt.
Van een tekort aan vit.B 12 bijvoorbeeld, kun je je volgens mij ook heel naar gaan voelen.

Sterkte, houd moed! Dit forum kan je hopelijk wat gerust stellen.

Pimpelmees

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht