Alleen zweten overdag!

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Kadootje
Berichten van Kadootje
Onderwerpen van Kadootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Alleen zweten overdag!

Bericht door Kadootje » di 05 aug 2014 12:07

Ha dames,

Ik lees overal dat het nachtzweten bij de overgang hoort. Maar ik heb 's nachts nergens last van. Maar overdag! Gemiddeld zo'n drie tot vier zweetaanvallen per uur. Ik ga morgen maar eens langs de huisarts want als ik op internet ga zoeken kom ik bij allemaal enge ziektes uit! :o Wie herkent dit probleem? Heeft dus ook zweetaanvallen overdag maar blijft 's nachts heerlijk droog? Is het dus toch de overgang?

Groetjes, Karin

P.S. De afgelopen twee jaar 2 x gemenstrueerd. Een keer na 7 maanden en een keer na 10 maanden. Denk toch echt wel dat ik in de overgang ben! :lol: :lol: :lol:

Geraldine
Berichten van Geraldine
Onderwerpen van Geraldine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Re: Alleen zweten overdag!

Bericht door Geraldine » di 05 aug 2014 12:22

Kadootje schreef:
di 05 aug 2014 12:07
want als ik op internet ga zoeken kom ik bij allemaal enge ziektes uit!
Hallo Kadootje

Je kwam op dit forum uit dat over de overgang gaat.
Ik zou je niet al te druk maken over het feit dat je geen last hebt van nachtzweten.
Bijna niemand heeft alle verschijnselen die je kunt hebben. Maar het kan ook best zijn dat je dat nog genoeg nachtzweten krijgt.
Als je van de huisarts een oplossing wilt zul je hormonen krijgen en dan is het niet ondenkbaar dat je na die hormonentijd de schade in mag halen.
Dat je in de overgang bent daar hoef je als je het mij vraagt niet aan te twijfelen.

Geraldine

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Lunar » di 05 aug 2014 14:26

Dag Karin,

ik herken het! Geen nachtzweten dusverre, maar zal ook nog wel komen :S gezien alle klachten.
Sinds jaar of 2 heb ik het. Vooral als ik net uit bed ben: ontbijt maken, beetje opruimen: dan ga ik zitten om het op te eten: dan krijg ik het.
warmteaanval. Vest uit, vest aan.
Ook vaak na 1e koffie, 2de bakje zelfde ochtend meestal geen last. Soms ook tussen door. Slik de pil nog maar toch last.
Vorige week stopweek: nog meer hitte gehad.
dus nogmaals : niet s'nachts! Ben ik wel blij om nachten al lastig genoeg.

groet
luna

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Bericht door Desi » di 05 aug 2014 14:41

Hallo dames,

Hier ook alleen overdag zweetaanvallen, 's nachts nergens last van.
Maar heb het wel eens gehad ook 's nachts hoor, ben al zo'n 6 jaar bezig, maar dat was steeds tijdelijk. Maar zweetaanvallen alleen overdag heb ik al een tijdje.

Groetjes, Desi

Fryskmemke
Berichten van Fryskmemke
Onderwerpen van Fryskmemke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Fryskmemke » do 07 aug 2014 20:56

Hallo

Heel herkenbaar, overdag zweet aanvallen en 's nachts niet ...
Ik vind het niet zo erg want dan slaap ik tenminste wel goed, dus maak je er niet te druk om hoor :lol:

Fryskmemke

Oops49
Berichten van Oops49
Onderwerpen van Oops49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Oops49 » za 09 aug 2014 19:46

Hallo

Ik heb er sinds een paar dagen ook last van. Tot overmaat van ramp gaan we morgen weg voor 2 dagen met hotel, maar tijdens die warmte aanvallen voel ik mij echt afschuwelijk! Ik voel mij verder prima, maar die warmte aanvallen brengen mij sinds gisteren erg in de war. Vanmiddag liep ik in de supermarkt en toen overkwam het mij weer, voor mijn gevoel loop ik dan met een vuurrood, bezweet hoofd rond. Het is echt hele vervelende warmte, in mijn hoofd, zo naar! Maar ik heb dus geen last van nachtzweten, laat dat a.u.b. ook nooit gebeuren.
Ik heb mijn rust momenteel echt nodig, ook al vind ik wat er nu gebeurt ook niet prettig, ik moet er niet aan denken dat ik mij de komende dagen in een warme ruimte bevind en er eentje krijg....

Oops

Lies
Berichten van Lies
Onderwerpen van Lies
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Lies » za 09 aug 2014 20:16

Hi lotgenoten,

Ook ik herken het, heb veel warmte aanvallen, koffie, benauwde weer, zelfs warm eten triggert het. Warmte blijft binnen, door mijn aderen jaagt het lijkt wel.
Ik heb niet alleen een rood hoofd, maar ook mijn nek en borst krijgen een rode gloed...Herkenbaar?

Groetjes, Lies

Oops49
Berichten van Oops49
Onderwerpen van Oops49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Oops49 » ma 08 sep 2014 19:44

Hallo

Tijdens de vakantie vrijwel geen last van gehad, heerlijk! Tegen het einde ervan keerde het in lichtere mate terug maar ja toen werd ik ook weer eens op een veel vroeger tijdstip ongesteld, enfin, de laatste 4 weken waren goed te doen aangaande dit probleem.

Oops

Jolanda42
Berichten van Jolanda42
Onderwerpen van Jolanda42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Jolanda42 » vr 19 sep 2014 12:14

Hallo

dat klinkt erg herkenbaar ik heb ook van die zweetaanvallen op de dag de hele dag door
in de nacht valt het reuze mee begint als ik wakker word ......

Jolanda

Alyvandijk
Berichten van Alyvandijk
Onderwerpen van Alyvandijk
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Alyvandijk » vr 26 aug 2016 23:37

Hallo dames

Jammer; het lijkt erop dat alleen nachtelijk zweten onder de overgangskwalen valt maar ik bijna niets vinden over juist overdag enorm zweten, vooral bij warm weer!
Pfff, mag wel een handdoek om hangen terwijl ik hier vroeger helemaal geen last van had. Zou er iets tegen te doen zijn? Zijn wel middeltjes tegen nachtzweten maar zouden die ook helpen voor mijn 'probleem'?

Aly

Maddy
Berichten van Maddy
Onderwerpen van Maddy
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 57

Bericht door Maddy » za 27 aug 2016 00:53

Hallo

Dit heb ik ook jaren gehad, tientallen opvliegers per dag en in de nacht zo goed als niks.
Menstrueer al 9 jaar niet meer en heb sinds een half jaar bijna geen last meer van opvliegers.
Als ik terug kijk op deze jaren besef ik pas hoe zwaar het was.
Voel me nu veel beter en fitter dan de afgelopen jaren Ben ook vrolijker en kan heel de wereld weer aan. Neem af en toe nog een kijkje hier en ben blij dat ik alle overgangsellende gehad heb.
Sterkte voor alle vrouwen.
En ECHT! Dit gaat ooit over.

Maddy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht