Nachtzweten en andere ongemakken

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Nachtzweten en andere ongemakken

Bericht door Krista » zo 27 apr 2014 10:07

Goedemorgen dames,

ik dacht nu wel van de nachtelijke ongemakken verlost te zijn. Maar nu na maanden niet gezweet te hebben 's nachts drijf ik nu zo nu en dan mijn bed weer uit. Ook kan ik midden in de nacht wakker worden met het gevoel dat ik geen adem meer krijg. Doodeng. Ik slaap geen nacht meer door en dat ga je op den duur natuurlijk merken.

Ik vraag me af of dit toch ook weer een overgang verschijnsel is en dat het mogelijk is dat je na maanden geen opvliegers te hebben gehad er weer midden in kan zitten. Ojoverdag heb ik ook een raar gevoel in mijn keel en veel last van duizelingen.
Alvast bedankt voor het lezen.

Groet. Christa

Dinkeltje5
Berichten van Dinkeltje5
Onderwerpen van Dinkeltje5
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Nachtzweten en andere ongemakken

Bericht door Dinkeltje5 » zo 27 apr 2014 11:28

Hallo Christa,

nou ik heb het ook weer na maanden...transpireer me weer suf!!!
Loopt weer met straaltjes van me af, heerlijk weer dat vuur rode hoofd :S

Heb een brok in mijn keel, (is dat wat je voelt misschien) veel last van zuur en bittere smaak ,misselijk...en ook licht in mijn hoofd...
Je wordt er toch zo moe van...

Dus op jou vraag eigenlijk of het weer kan die opvliegers,ja dus :(
En dat met de adem heb ik ook weleens..

Stertke..
Groeten, Myriam

Wilma56
Berichten van Wilma56
Onderwerpen van Wilma56
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Wilma56 » zo 27 apr 2014 12:23

Hallo

Hier nog een. Na maanden goed te zijn gegaan weer last.
Slecht slapen, zweten, licht gevoel in het hoofd.

Wilma

Cin
Berichten van Cin
Onderwerpen van Cin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 39

Bericht door Cin » ma 28 apr 2014 22:23

Hallo dames,

Hier ook zelfde geval. De nachten zijn altijd wel warm maar nu sinds een week of zo is het super erg. Zelfs in de dag loopt het zweet ervan af.
Ik voel de warmte zo van mij afstralen.
De laatste nachten terug met de handdoek naast mij gaan slapen. Zelfs mijn echtgenoot klaagt dat ik zoveel warmte afgeef.
Vroeger had ik steeds koud ik weet echt niet wat het ergst is. Vergeleken met dit had ik liever wintervoeten.

Cin

Sandriaan
Berichten van Sandriaan
Onderwerpen van Sandriaan
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Sandriaan » za 29 aug 2015 11:41

Hallo dames,

8 mnd geleden is mijn baarmoeder verwijderd omdat ik door een flinke vleesboom erg veel last had van bloedingen, mijn eierstokken heb ik nog wel.
Had wel eens eerder opvliegers gehad overdag, maar de laatste maand heb ik erg veel last van nachtelijk zweten, ik slaap bijna niet meer, wordt steeds wakker, drijfnat.
Het is echt heel erg, heb nu van de dokter clonidine tabletten gehad, tot nu toe werkt het niet.
Er zijn ook 8 buisjes bloed afgenomen om het een en ander te checken, uitslag krijg ik volgende week.
Overdag heb ik ook veel opvliegers, maar dat nachtzweten is echt heel erg.
Ik kom gebroken uit bed, slaap bijna niet, waardeloos.
Soms denk ik wel eens, misschien heb ik wel een ernstige ziekte of zoiets, voel me zo beroerd.
Dat nerveus wakker worden, drijfnat van het zweet, is vreselijk.
Herkent iemand zich in mijn verhaal ?

Sandriaan

Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Martina63 » ma 31 aug 2015 20:33

Hoi Sandriaan,

Voor mij heel herkenbaar, wordt ook iedere dag wakker met gelijk een opvlieger, ne beroerd voelen, moet dan ook gelijk het bed uit, kan niet eens een keer lekker blijven liggen.

Ik ben in de ochtend altijd beroerd, in de middag gaat het dan langzaam zakken, en s avonds voel ik me dan redelijk goed, wil dan eigenlijk niet gaan slapen om dat goede gevoel maar vast te houden, maar ja ik moet toch een keer naar bed.
De volgende ochtend, begint het dan weer van voor af aan, dus weet precies wat je bedoeld.

Hoop voor ons dat dat gauw een keer over is.

Groetjes Tina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht