Vreselijk koud hebben

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Chanel76
Berichten van Chanel76
Onderwerpen van Chanel76
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Vreselijk koud hebben

Bericht door Chanel76 » vr 18 apr 2014 15:39

Hallo dames

Wie van jullie heeft het ook constant zo vreselijk koud,en dan bedoel ik niet gewoon een beetje koud maar tot op het bot.
Het lijkt af en toe wel of mijn onderbenen bevroren zijn en als ik een plaid o.i.d. over mn benen heen doe of een warme douche neem word het niet anders....

Fijne paasdagen
Groet Chanel.

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 57

Re: Vreselijk koud hebben

Bericht door Desi » vr 18 apr 2014 21:58

Nou ja Chanel,

ik open dit forum om te kijken of er meer vrouwen zijn die het, met name 's avonds, ook zo koud hebben en ik zie jouw berichtje als eerst!

Dus ja, ik zit momenteel ook weer met koude vlagen op de stoel. Overdag eigenlijk geen last van, maar zodra het een uur of acht is begint het weer. Nu al weer zeker een week last van.

Aan de plaid dus maar!

Groetjes, Desi

Beba63
Berichten van Beba63
Onderwerpen van Beba63
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 56

Bericht door Beba63 » zo 20 apr 2014 22:43

Hoi Dames !

Hier nog een, zo kouwelijk !!!!! ik slaap nog steeds onder een dikke winterdekbed met een deken overheen. Geen opvliegers !
Soms denk ik dat ik gewoon griep krijg, de kou en pijn in mijn lijf!
Maar ja dat duurt al best lang en ik kan niet zeggen dat ik ziek ben, het voelt alsof ik griep moet krijgen maar dat zet niet door! Hebben jullie dat ook?
en dan de momenten van zon vreselijke moeheid !
sterkte en fijne Pasen !

Groet, Bea

Moederloos
Berichten van Moederloos
Onderwerpen van Moederloos
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Moederloos » ma 21 apr 2014 16:25

Hallo

hier ook altijd maar koud koud koud. mensen roepen heerlijk het word 21 graden. nou ik zit dan nog met een dik vest aan omdat ik het koud heb. en 's nachts heb ik ook nog steeds een extra deken over. maar wel het raampje open omdat ik anders wakker word van de opvliegers :lol:

Moederloos

Dirkje63
Berichten van Dirkje63
Onderwerpen van Dirkje63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Dirkje63 » di 22 apr 2014 08:15

Hallo,

Heel herkenbaar, geen opvliegers, wel steenkoud hebben.
Ik lig ook nog onder winter- en zomerdeel van m'n dekbed van schapenwol en ook nog een electrische deken erbij. Ook overdag loop ik met trui, vest erover en vaak daarover nog een poncho. En dan nog kippenvel hebben terwijl het 21 graden is in de huiskamer. En nog dagelijks met de voetjes in de electrische voetenzak :P

Groetjes,
Ditta

Jilli
Berichten van Jilli
Onderwerpen van Jilli
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Jilli » di 22 apr 2014 09:14

Hallo dames

Ik ben altijd al een koukleum geweest, maar de laatste 2 of 3 jaar is het helemaal erg. Stap net van de fiets af, had winterjas en handschoenen aan, en nog steeds ijskoude handen, terwijl ik al mensen zonder jas zag lopen.
Heb ook heel veel last van winterhanden, zit nu ook weer met jeukende rode bulten.

's Nachts zet ik mijn elektrische deken aan want kan niet in slaap komen van de kou. Die slaat na 90 minuten automatisch af, maar alsnog word ik meestal rond een uur of een drijvend van het zweet wakker. Pyjama jasje uit en dun t-shirt aan, kan ik weer niet slapen van de kou.

Aan de andere kant werkt op sommige dagen van de maand mijn thermostaat weer anders, want dan kleed ik me in diverse lagen en moet gaandeweg de dag steeds meer uitdoen omdat ik loop te puffen van de hitte , terwijl op andere dagen ik meer lagen aan moet omdat het aanvoelt alsof ik ijswater door mijn aderen heb lopen en ik het maar niet warm kan krijgen, terwijl de temperatuur hetzelfde is.
Merkwaardig wat die hormoonschommelingen kunnen veroorzaken.

Jilli

Cath67
Berichten van Cath67
Onderwerpen van Cath67
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Cath67 » do 15 mei 2014 20:23

Hoi hoi,

Hier nog zo'n koukleum hoor!
's Nachts nog een kruik in bed anders blijven mijn voeten zo koud en kan ik daardoor niet slapen en een fleecedeken over het herfstdekbed. Maar er zijn nachten bij dat ik halverwege de nacht de kruik en deken weg doe omdat ik het dan weer te heet heb....

Soms heb ik het gevoel dat mijn spieren en gewrichten roepen om warmte. Precies zoals jij schrijft Chanel, koud tot op het bot!

Ik verheug me nu al op de komende dagen, dat de temperatuur weer wat omhoog gaat ;).
Nu een kop warme thee pakken en met een plaid op de bank.

Groetjes Cath

Ria2
Berichten van Ria2
Onderwerpen van Ria2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Ria2 » do 15 mei 2014 21:48

Hallo allemaal,

Hier ook herkenning, gedeeltelijk. Want je merkt toch wel als je op dit forum leest dat mensen zo verschillend zijn en dat klachten mekaar overlappen, maar meestal niet helemaal hetzelfde zijn. Toch roept het wel herkenning op en dat is erg fijn.

Ik heb het normaal gesproken altijd snel warm (ik was nogal warmbloedig), maar tegenwoordig ook veelal gewoon koud en soms tot op het bot, zo voelt dat. Grappig dat je dan opeens een uitdrukking begrijpt. Mijn handen zijn regelmatig echt ijskoud en nu win ik nogal eens van mijn man die altijd een koukleum is (hahaha). Ik heb nu ook eczeem aan mijn handen (tussen de vingers) en soms verschrikkelijke jeuk. Of dat daar ook mee te maken heeft?
De kou is bij mij 's avonds ook meestal het ergste, herkenbaar! Ik kruip dus ook graag onder mijn wollen dekbed!

En dan stond ik vanmorgen bij de bakker, en ik kreeg het toch warm, pfff. Dan vraag ik me af, waar komt dat nou van? Het hield een poosje aan en toen zakte het weer af. Het zal niet echt een opvlieger zijn, ik zweet er niet bij of zo, maar later werd het wel echt minder.

Nou dames, de klachten zijn niet fijn, maar er zijn ergere dingen vind ik en jullie :lol: ?

Groetjes van Ria

Opaal10
Berichten van Opaal10
Onderwerpen van Opaal10
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Opaal10 » zo 16 dec 2018 10:42

Goedemorgen meisjes,

Ik heb t ook steeds verschrikkelijk koud, we hadden een feestje gisteravond op een boot.
Jullie kennen t wel, dun kanten jurkje aan met panty s want we willen er mooi uitzien, ik zat nog maar net en voelde de wind achter mij bij t raam waaien in mijn nek.
En ja hoor ik kreeg t hartstikke koud en werd niet meer warm.
Thuis gekomen onder mijn dubbele dekbed gedoken, en mijn man had t bloody hot, was ik pas rond 6 uur weer wat warmer ...
Gek wordt je daarvan en t voelt zo niet fijn.
Elke keer krijg je te horen: stel je niet aan t is hier heel erg warm.
Nou dat voelt voor mij echt niet zo.
Ook vaak een soort van bevroren neus gevoel ...Brr

Opaal

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mymi » ma 17 dec 2018 16:32

Hoi Opaal,

Ik heb dat ook altijd vooral als ik dan ’s avonds weg geweest bent en midden in de nacht thuis komt, ijskoud en uren wakker liggen omdat je het zo koud hebt.
Maar daar heb ik een tip voor zodat je weer gauw warm wordt, ik weet niet of je een kersenpit kussen hebt....ik heb die van mij al een poosje, je kan ze volgens mij ook online bestellen, afijn in de magnetron en bij je leggen in bed, waar je het koud hebt leg je het tegenaan, binnen de kortste keren heb ik het dan lekker warm.
Het is het proberen waard.

Sterkte.
Groetjes Mymi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht