Opvliegers / Hitte

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Opvliegers / Hitte

Bericht door Hope12 » za 15 feb 2014 16:00

Hallo Dames....

Vorige maand gestopt met de pil.
De opvliegers die ik nu ervaar zijn echt hitteaanvallen, die beginnen op m,n borst en door naar mijn nek, ik zweet daar niet bij, maar heb het wel bloedheet......

Vooral op mijn borst voelt het dan heel warm, alsof het gloeit......
Kan ook heel lang duren, soms voelt het alsof ik ziek wordt, maar het zakt ook weer af, en daarna krijg ik koude rillingen......

Ook doen m,n benen en rug soms mee, klinkt het bekend?
Het voelt of ik zweet maar ben kurkdroog.......

Liv.

Gootje
Berichten van Gootje
Onderwerpen van Gootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Opvliegers / Hitte

Bericht door Gootje » za 15 feb 2014 23:34

hallo

Ik heb ook hitte aanvallen begint in mijn nek en gaat zo mijn hoofd in soms bonkt mij hoofd krijg een rood hoofd en daarna zakt het af.En vaak ook koude rillingen erbij.
Morgens als ik wakker word word ik meteen heet over mijn hele lichaam sla mijn dekbed af en dan na een min of 2 koel ik weer af.
En dat elke dag en vaak ook voordat ik ga slapen van die hitte aanvallen over mijn lichaam en dan koude rillingen weer.
Maar goed overdag af en toe alleen in mijn gezicht.

Dus hormonaal allemaal :(

Gr Gootje

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Nellie » zo 16 feb 2014 09:02

Hallo Gootje,

Ik herken het 's morgens (te) warm hebben. Maar dan niet alleen in bed. Als ik opsta, krijg ik het al snel veel te warm met een trui aan. Vooral als ik ook nog warm (havermout) eet of thee drink. Later op de dag heb ik daar geen last meer van. Nu ja, wel af en toe ineens warm, maar niet standaard de hele dag door, of op een bepaalde tijd.

Ik heb het mijn hele leven snel koud gehad. Koude voeten en in de winter zelfs overdag onder de hete douche omdat ik het anders niet warm kreeg. Nu nooit meer koude voeten en de douche kan niet warmer dan 36 graden, anders krijg ik het benauwd en veel te heet!

Groetjes,
Nellie

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » do 20 feb 2014 07:01

Hallo dames,

Is er iemand die dit herkent?
Ik slaap eigenlijk prima, en als ik slaap heb ik geen last van hitte, alleen als ik naar het toilet moet, soms 2 x per nacht of wakker wordt, dan krijg ik de hitte over mijn boven lijf, van mijn borst naar boven.....

Ik moet dan echt het dekbed van me afgooien, zo heet heb ik het, het is dus niet zo dat ik er wakker van wordt, en meestal slaap ik wel weer in.

Alleen als ik om 5 uur wakker wordt lukt het daarna niet meer echt.
Hebben jullie dat ook? Na het wakker worden s,nachts die hitte?
Ik zweet niet, maar heb het bloedheet, alsof ik in brand sta, na een poosje zonder dekbed gaat het wel weer.

Liv.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » vr 21 feb 2014 12:10

Hallo dames,

Ik heb ook last van vreemde klamme warmte als ik rustig zit, alsof er een opvlieger dwars zit ten hoogte van mijn borst, die niet doorzet.

Zodra ik opsta of ga lopen gaat dit een beetje weg en krijg ik het koud, kennen jullie dit ook?
Die constante warmte op je borst? Bijna of je in brand staat, zo warm, maar het blijft daar een beetje hangen.....

Liv.

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 53

Bericht door Max » vr 21 feb 2014 14:16

Hoi Liv,

Zeker heel herkenbaar dat nachtelijk transpireren.
Ik weet niet of ik nu wakker word van de warmte of gewoon uit mezelf maar hoe dan ook, bloedheet en dekbed eraf en na eventjes het dekbed er weer op.

Je hebt opvliegers in allerlei soorten en maten.
Van heel vaak op een dag en 's nachts tot minder vaak.
Ook opvliegers die niet helemaal doorzetten herken ik de laatste 6 maanden.
Raar gevoel is dat.

Heb ook een tijdje een waaier bij de hand gehad vooral 's avonds.

In de zomer was het helemaal een feest, zag er al tegenop als het maart werd de afgelopen 4 jaar.
Durfde niet naar het journaal te kijken hoe warm het zou worden.
Geef mij nog maar even de winter en herfst.

Zomers meegemaakt dat ik mijn afgeknipte nachtponnetje nat maakte en aantrok en mijn hoofd onder de kraan hield voor het na bed gaan, vreselijk maar je doet en moet wat.

Hoop het iets duidelijker te hebben gemaakt Liv.
Het kan dus allemaal voorkomen.

Groetjes Max.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » vr 21 feb 2014 16:19

Hoi Max,

Ik vraag me af of wat ik heb wel normaal is,
Ik heb voor m,n gevoel een heel heet hoofd , en mijn borstkas gloeit enorm, maar het voelt als klam zweet, bijna grieperig, warm en koud te gelijk, het lijkt wel of mijn hele temperatuur van slag is, zo,n raar gevoel.....

Mijn borst voelt warm en koud tegelijk, mijn hoofd heel heet, en ik heb koude rillingen, ben niet ziek en heb ook geen koorts.....maar het duurt wel lang en ik heb dit bijna de hele dag........ben 2 jan gestopt met de pil, 2x een positieve thuis test en een bloedtest bij de dokter fsh was 44.

Raar of niet.......

Liv.

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » vr 21 feb 2014 19:04

Hoi Liv,

Dat hete hoofd ken ik maar al te goed en de bovenkant van mijn lichaam doet dan ook fijn mee, zoals jij ook zegt, klam zweet. Ik had toen niet van die koude rillingen alleen 's nachts in bed na een opvlieger.
Wel de hele dag bloedheet, de vorige winter had ik overdag de verwarming niet aan en 's avonds op 18 graden.
Mijn temperatuur is ook van slag, misschien niet eens te meten maar wel naar mijn gevoel.
Echt zweten kan ik ook niet dus de warmte blijft in mijn lichaam zitten dan, ben wel eens vaak jaloers geweest op mensen die wel lekker kunnen zweten, dat koelt af.
In de zomer is het pappen en nathouden zeg ik altijd maar.

Heb je verhaal gelezen Liv, dat je gestopt bent met de pil in januari.
Dan krijg je gelijk de hele mikmak op je dak en dat kan even duren voordat het minder wordt. En gelijkmatiger gaat worden.
premeno of postmeno bij jou, moet je nog even afwachten of je nog een menstruatie krijgt of niet.

Enne nee, ik vind het niet meer raar hoor ;)
Zo moet dat bij vrouwen blijkbaar gaan waarom weet ik ook niet en kan het vaak niet uitstaan :evil:

Groet Max.

Ellenoor
Berichten van Ellenoor
Onderwerpen van Ellenoor
Menopauzejaar: 2011

Bericht door Ellenoor » vr 21 feb 2014 22:43

Hoi Liv en Max

Ik herken jullie gevoel ook, heel erg zelfs.
De paniek-gevoelens, angst.
Je bent net geconfronteerd met de overgang.
In het begin was het een obsessie, Mijn overgang.
Oh ik ben in de overgang, ik telde de dagen weken maanden en jaren af.
Krijg ik nog wat, komt er nog wat en wanneer en hoelang nog.
Nu 2 jaar postmeno, en het gaat goed met me.
Natuurlijk, ik sta ook nog weleens in de fik een gloeiende hitte zonder zweet :oops: en die brok en band om de keel heb ik me ook nog te vaak en dan het slechte slapen helaas ja, maar ik kan er nu mee om gaan.
Je bent niet raar en of gek en ja zo gaat het, maar nogmaals het wordt minder na verloop van tijd.
Maar geduld, heb geduld met jezelf en laat het allemaal maar komen hoe slecht het ook is. Het hele proces kost je lichaam tijd.
Daarom had en heb ik nog steeds best veel steun aan deze site. al lees je soms maar wat.
Ik wens jullie het allerbeste.

Groet Ellenoor

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » vr 21 feb 2014 23:17

Hallo Ellenoor,

Herkenning Ellenoor die obsessie voor de overgang.
Speelt hier ook al jaren.
En vooral ook dat komt er nog een keer wat.
Alle variaties al gehad, van 28 dagen naar 24 naar 18 naar 11 en toen weer 40 dagen en weer naar 24 dagen.

Met en zonder stolsels (zei altijd dat ik weer een schaapje had geslacht :o )
Nu gaat het om maanden, de laatste keer na 3 maanden en stelde niet veel meer voor en ook geen krampen meer, heb ooit 21 pijnstillers genomen in twee dagen, niet te houden.

Hoop ook dat het in de postmeno beter zal gaan, het is afwachten, ik weet het.
Het laatste half jaar moest ik echt een stap terug doen, alles is teveel momenteel.

Goed te lezen Ellenoor dat het beter wordt, dat stelt behoorlijk gerust kan ik je zeggen. Ik probeer geduld te hebben.
Bedankt voor je opbeurende woorden, kan ze niet vaak genoeg lezen :)

Ik wens jou ook het allerbeste en nogmaals dank.

Groetjes Max.

Ellenoor
Berichten van Ellenoor
Onderwerpen van Ellenoor

Bericht door Ellenoor » za 22 feb 2014 12:58

Hoi Max
Jij ook bedankt.

Jij hebt het over een schaapje :lol: , ik dacht toen meer aan dat spreekwoordelijke rund.
In die fase van variaties vroeg ik me wekenlang af, Wanneer stopt het ? dus het tegenovergestelde.
Ik nam ook pijnstillers in. Ook heel veel.
Gelukkig is dat achter de rug die tijd.
Die stappen terug, in heel veel dingen dat bracht schuldgevoelens, maar ook daar kom je overheen na verloop van tijd.
In de postmeno gaat het beter, ben nog niet 1.2.3 klaar, althans, ik wel, maar mijn lichaam nog niet.
Heb je dat weer :lol:
Geduld ook in de postmeno :oops:

Groet Ellenoor

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » za 22 feb 2014 18:06

Hoi Ellenoor,

Ha ha prachtig, ben dus niet de enige die dieren in huis slacht :lol:
Als ik me niet had ingelezen hier wat te verwachten was ik me dood geschrokken van die stolsels. Daarom is deze site zo mooi, dat vrouwen eerlijk vertellen wat er allemaal kan gebeuren.

Jij dus ook die pijnstillers, tja je moet wat he.
Hoop ook dat dat verleden tijd is.

Schuldgevoel valt mee moet ik zeggen, gelukkig.
Was altijd een bezig bijtje maar dat is even niet meer het geval.
Heb me bedacht dat schuld je word aangepraat of dat je het jezelf aanpraat en dat scheelt.
Kan wel dingen nog moeilijk zien liggen maar wordt ook beter nu.

Ik put hoop uit je woorden dat het in de postmeno beter zal gaan.
Dank je Ellenoor.

Groetjes Max.

Hope12
Berichten van Hope12
Onderwerpen van Hope12
Menopauzejaar:

Bericht door Hope12 » za 22 feb 2014 19:11

Hey meiden,

Ben benieuwd of mijn menstruatie nog op gang komt? Ik heb geen flauw idee,
Lang de pil geslikt, wel eens gestopt om dat ik zwanger wilde worden, ben toen midden in een strip gestopt, en was meteen raak, 5 weken later bleek ik 3 weken zwanger.
Had nu verwacht stiekem dat ik misschien ook wel weer normaal mijn menstruatie had gehad, maar op heden helemaal niets.

Ben nu net thuis uit m,n werk, heb het de hele dag zo koud gehad, en nu thuis op de bank begint die hitte op m,n borst weer, tot in mijn nek, maar het blijft zo hangen, alleen als ik ga lopen zakt het af en krijg ik het weer koud......

Maar als ik ga zitten begint het weer, lijkt wel of m,n borst in de fik staat, maar het blijft zo lang hangen, is dat normaal??
Ik ben soms zo bang dat ik iets anders heb, wazig in m,n hoofd, s,morgens paniek, nare gedachte,s......en die rare hitte die op 1 plek blijft hangen......

Liv.

Ellenoor
Berichten van Ellenoor
Onderwerpen van Ellenoor

Bericht door Ellenoor » za 22 feb 2014 20:19

:lol: :lol: Hoi Max

Weet er nog eentje.
Dat is letterlijk en figuurlijk het hele eieren eten in de overgang.
Weten wat er allemaal kan gebeuren, ik ontdekte deze site toen ik al 2 jaar aan het rommelen was en was meteen gerustgesteld op wat ik voelde en had.
Dat schuldgevoel, ik praatte het mezelf inderdaad aan, wilde iedereen graag te vriend houden maar besefte ik dat ik dat niet kon en ook niet meer wou.
Dit echter speelde dan meer op mijn werk dan thuis.
Dat bezige bijtje ben ik nog wel maar nu anders.
Aan moeten zit nu eerst de vraag of ik dat wil en kan.
Het is mijn ervaring, eenmaal in de postmeno word het rustiger.
Ik voel me minder naar en gestrest als 2 jaar geleden en wens het voor jou ook.
Maar dat komt wel goed.

Groet Ellenoor

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht