Drukkend gevoel voorafgaand aan opvlieger

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Drukkend gevoel voorafgaand aan opvlieger

Bericht door Josephine » do 13 feb 2014 11:22

Hallo dames,

Zijn er mede-lotgenoten die mijn klacht herkennen?
Ik voel me vandaag voor het eerst niet zo lekker (andere klachten zijn nu op de achtergrond) en heb een lichte druk op mn borst en het lijkt alsof er een opvlieger wil komen, maar dan toch weer wegebt.
Is er iemand die dit herkent?

Groetjes
Josephina

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd nu: 64

Re: Drukkend gevoel voorafgaand aan opvlieger

Bericht door Sunny » za 15 feb 2014 14:25

Hallo Josephina,

Dat drukkend gevoel op de borst is herkenbaar, ik heb dat hoog op de borst, net onder mijn keel alleen geen opvliegers bij.
Ongeveer 3 weken terug kreeg ik een steek tussen mijn borsten, nadat ik mijn kousen aantrok.
Ik schrok er heel erg van en kreeg klachten zoals druk op de borst, vage steken op mijn linkerarm, pijn op mijn schouders kortom.
Het komt en het gaat, heel vervelend, het trekt met de tijd weg, ik moet wel zorgen dat ik me ontspant en veel gaat rusten, en ook op mijn houding let, want na zo'n aanval heb ik een krampachtig houding dat verergert meestal. Ook goed op je ademhaling letten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Sterkte ermee.

Groet,
Sunny

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Bericht door Josephine » za 15 feb 2014 18:16

Hoi Sunny,

Bedankt voor je reactie. Goede tip over de ademhaling want daar schort het bij mij aan volgens mij. Ik adem namelijk veel te hoog en heb zelfs het gevoel soms dat ik nauwelijks ademhaal. Die steken in de borst herken ik ook, ik heb dat niet vaak maar af en toe ineens onder mijn linkerborst, ook dan vaak last van mijn linker schouderblad.
Nu gaat het weer en is ook de vage misselijkheid weer weg.
Zo tobben we maar door.

Groetjes Josephina

Jen
Berichten van Jen
Onderwerpen van Jen
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 52

Bericht door Jen » zo 09 mar 2014 19:20

Hallo.

Dat drukkende gevoel ken ik ook..fijn om dit te lezen..want ik dacht al dat ik de enige was. Bij mij zit het ook hoog boven de borst...soms is het een heel scherp gevoel...dat mij dan weer beangstigd. Alleen bij volledige afleiding is het zo goed als over..en o jee als ik weed even pieker..dan voel ik het weer. Stomme angst ook. Soms begin ik dan te zweten...hoe rustiger ik me hou , hoe beter ik je voel...maar dat valt niet altijd mee hoor..ben nogal druk in mijn hoofd. Wat doen jullie hieraan..slikken jullie rustgevers ? Ik oxizapam...een halve per dag..maar ik probeer het af te bouwen..

Jen

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht