Opvlieger of niet?

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Elsiezon
Berichten van Elsiezon
Onderwerpen van Elsiezon
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Opvlieger of niet?

Bericht door Elsiezon » vr 04 okt 2013 12:40

Hallo allemaal,

Een vraagje : zonet sta ik hier met iemand te praten, dus geen stress of zo en plotseling voel ik een soort van stuwing door mijn lichaam gaan. Vanuit mijn buik recht naar mijn hoofd. Ik kan het wat vergelijken met een plotselinge stoot van adrenaline of zo... Krijg het er ook wel warm van, of misschien komt dit door de angst dat ik dan ervaar bij die gewaarwording ... Mijn eerste gedacht dat ik dan gevoel een beetje heb alsof ik flauw zal vallen of zo ... Maar niet dat het zweet dan van mijn lichaam druipt of zo ... Het duurt enkele seconden ... Is dit een opvlieger ??? Of niet ??? Is iemand bekend ook met die soort van adrenalinestoot door je lichaam, alsof er een pijl van onder naar boven door je lichaam gaat. Een enorme gloed ?

Groetjes,
Els

Sim
Berichten van Sim
Onderwerpen van Sim
Menopauzejaar:

Re: Opvlieger of niet?

Bericht door Sim » vr 04 okt 2013 15:16

Hoi Els,

ik weet niet of het gevoel dat jij beschrijft hetzelfde is als wat ik momenteel ervaart, bij is het zo dat ik last heb van mijn maag, darmen, onderbuik.
En dat ik soms echt een heel raar gevoel heb, nl een warm/heet gevoel dat door je buik stroomt, net of er warm water doorstroomt.

Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn.

Groetjes, Sim

Elsiezon
Berichten van Elsiezon
Onderwerpen van Elsiezon
Menopauzejaar:

Bericht door Elsiezon » vr 04 okt 2013 16:53

Hallo Sim,

Ik heb ook wel vaak last van zure oprispingen. Maar met die opvlieger bedoel ik echt precies een stoot adrenaline die door je lijf jaagt. En dan voel ik me echt niet goed mee omdat ik dan daarvan angstig wordt. Dit gebeurt wel niet bij iedere warmte opwelling maar nu en dan. Soms is het onrust die door me jaagt.

Els

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Nellie » vr 04 okt 2013 17:03

Hoi Els,

Ik herken het. Een druk die naar boven stuwt, adrenaline o.i.d.. Mijn hart gaat dan vaak ook wat sneller of gaat bonken. Druk op/naar mijn hoofd ook. Geen zweten. Wel rotgevoel.

Kan bij mij ook langer duren voor het wegtrekt.

Groetjes,
Nellie

Elsiezon
Berichten van Elsiezon
Onderwerpen van Elsiezon
Menopauzejaar:

Bericht door Elsiezon » vr 04 okt 2013 17:10

Hey Nellie,

Bij mij kan het ook langer duren als ik in paniek schiet dan.
Ik ben dan zo angstig dat het toch iets ergs moet zijn.

Els

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Nellie » vr 04 okt 2013 17:24

Hi Els,

Ja, heb gemerkt dat het dan ook langer niet goed voelt. Voeg er dan zelf nog een lekkere portie adrenaline aan toe denk ik.

Maar ik moet zeggen dat ik me niet meer zo druk maak erover. Ik heb het al die keren overleefd, dus het zal wel goedkomen ;) Ik kan nog wel flink in de stress schieten om andere klachten, maar dit vind ik vooral een naar gevoel.

Groetjes,
Nellie

Babs73
Berichten van Babs73
Onderwerpen van Babs73
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Babs73 » za 01 aug 2015 11:42

Hoi,

Ik zie dat dit onderwerp is van een tijdje geleden is maar ik ervaar precies t zelfde en ik vroeg me af of jullie er achter zijn gekomen wat dit nou is? Zijn het inderdaad misschien een soort opvliegers? Vind het echt een heel naar vevoel en ik schrik er steeds behoorlijk van. Heb ook al een paar keer hartkloppingen gehad en ik heb het steeds benauwd dus zit mezelf helemaal op te fokken en ben bang voor een hartaanval of zo..
De dokter heeft daar al onderzoek naar gedaan hoor en die zegt niks mis met mn hart dus ik probeer mezelf aan te praten sat ik lst heb van aanstelleritis maar dat helpt ook niet echt. Ben er tegenwoordig de hele dag mee bezig...ik voel toch wat ik voel..OF het heeft iets te maken met de overgang? Ik hoop het.. Maar hoe kom ik daar achter?

Babs

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht