Hogere temperatuur

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Hilda61
Berichten van Hilda61
Onderwerpen van Hilda61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Hogere temperatuur

Bericht door Hilda61 » zo 18 jun 2006 22:34

Hallo allemaal

Is een hogere temperatuur ook een overgangsverschijnsel?
Mijn temperatuur zit tegenwoordig tussen de 37,2 en 37,5 graden. Vroeger was dat gewoon 37,0.
Ik ben 45 jaar en zit volgens de thuistest (en mijn warmtevlagen rond iedere menstruatietijd) in de perimenopauze.
Zijn er vrouwen in de perimenopauze die dezelfde temperatuurervaring hebben 8) ?

Groetjes,
Hilda

Mar1964
Berichten van Mar1964
Onderwerpen van Mar1964
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Hogere temperatuur

Bericht door Mar1964 » ma 19 jun 2006 10:02

Hoi Hilda,

Ik heb dezelfde ervaring als jij. Mijn temperatuur was altijd ergens tussen de 36.5 en 37.

De laatste twee jaren is mijn temperatuur hoger (37.33 / 37.6). Ik heb het een tijdje gemeten omdat ik paranoia van mezelf werd. Volgens de ha had ik een 'burn-out en was mijn zenuwstelsel van slag? Toendertijd zat ik daar inderdaad wel tegenaan (2 jr geleden), maar ik heb al mijn zaakjes toch al weer lange tijd op orde en toch heb ik nog steeds een hogere temperatuur.

Ik heb inmiddels geaccepteerd dat het een soort overgangsverschijnsel is dat bij mij in ieder geval aanwezig is.

Overigens slik ik nog wel de pil. Mijn ha gelooft niet zo in overgang omdat ik pas 42 ben. Aangezien mijn moeder in de overgang kwam toen ze 39 was, denk ik wel dat ik ook er mee ben begonnen.

Door op dit forum te lezen ben ik al meerdere klachten tegen gekomen die ik voorheen nooit had. Dus ik weet inmiddels gewoon dat het de hormoonschommelingen zijn, die soms toch door de pil heen komen.
De kunst is het 'te negeren' of te 'accepteren'. Dan kost het je minder energie dan dat je je er druk om blijft maken. Tenminste dat is mijn eigen ervaring.

Ik wens je sterkte met jouw eigen klachten. Trouwens: wat doe jij er aan om jezelf prettiger te voelen?

Groetjes,
Mar

Hilda61
Berichten van Hilda61
Onderwerpen van Hilda61
Menopauzejaar:

Bericht door Hilda61 » ma 19 jun 2006 18:11

Mar1964 schreef:
ma 19 jun 2006 10:02
Trouwens: wat doe jij er aan om jezelf prettiger te voelen?
Hoi Marian,

Bedankt voor je antwoord. Die huisartsen weten het ook altijd wel lekker te zeggen. Als jouw moeder zo jong in de overgang kwam dan zal dit van jou heus ook wel overgangsverschijnselen zijn. Het kan heel wat doen met je lichaam.
Ik heb al zo'n jaar of zo last van een heel klein beetje (steeds een paar druppeltjes en dan weer een paar dagen niets) tussentijds bloedverlies tot ongeveer aan de eisprong en dat was mijn eerste verschijnsel, waar ik mij knap bezorgd om maakte. Ik schrik me iedere keer rot als dat weer gebeurt. Maar volgens mijn huisarts hoort het er allemaal bij. Hij heeft mij onderzocht en zegt dat alles er gewoon goed uitziet.
Twee weken geleden heb ik voor bevolkingsonderzoek een uitstrijkje laten maken, maar ik durf echt niet te bellen of het allemaal wel in orde is. Stom eigenlijk.
Verder heb je gelijk dat je je niet gek moet laten maken door die hormonen. Zoveel mogelijk negeren en accepteren als dat kan. Wat ik doe om mij beter te voelen...ik schrijf kinderverhaaltjes, werk veel, lees boeken over hoe te stoppen met piekeren en probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen, al lukt het niet altijd en lig ik 's nachts ook wel eens wakker van het piekeren en denken.

groet,
Hilda

Winny
Berichten van Winny
Onderwerpen van Winny
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Winny » di 20 jun 2006 00:33

Hilda61 schreef:
ma 19 jun 2006 18:11
Verder heb je gelijk dat je je niet gek moet laten maken door die hormonen. Zoveel mogelijk negeren en accepteren als dat kan. Wat ik doe om mij beter te voelen...ik schrijf kinderverhaaltjes, werk veel, lees boeken over hoe te stoppen met piekeren en probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen, al lukt het niet altijd en lig ik 's nachts ook wel eens wakker van het piekeren en denken.
Nee Hilda .. dit meen je toch zeker niet serieus.
Je kunt toch de overgang niet negeren?
Het is een voorbereiding naar een andere fase in je leven.
Er zit zoveel wijsheid, zelfkennis en kansen in voor je.
Je negeert toch ook de pubertijd of zwangerschap niet .. of wel??
Dat zijn ook voorbereidingen waar heel veel (groei) inzit naar ... !

Boeken lezen over hoe te stoppen met piekeren ... ?
Luister naar je eigen gedachten! .. dat vertelt je wat over jezelf!

Winny

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » di 20 jun 2006 10:15

Winny en anderen,

Ik denk dat iedereen ook weer op z'n eigen wijze met de overgang probeert om te gaan.
Natuurlijk is het een nieuwe levensfase, maar lang niet iedereen verkeert in dezelfde omstandigheid tijdens de overgang.
Sommigen moeten hun hoofd gewoonweg boven water houden door de druk van werk en gezin (zelf had ik nog 4 kinderen tussen de 14 en 9 jaar toen de overgang zich aankondigde), anderen hebben niets meer thuis (of nooit gehad). Weer anderen moeten werken voor hun levensonderhoud en weer anderen kunnen gewoonweg kiezen tussen rust & ontspanning, hebben geld en tijd voor overpeinzingen en "doen waar men zin in heeft".
Maar dat is persoonlijk zo verschillend dat je daar niet zomaar een standaard voor kunt presenteren. Dat is mij toch te simpel, eerlijk gezegd.

Sterkte voor iedereen met alles,
groetjes, Ruchama

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Gaia » di 20 jun 2006 11:25

Hallo dames,

Persoonlijk heb ik ook ervaren, dat piekeren inderdaad iets is, dat ik probeer te vermijden.
Winnie, ik ben me zeer bewust van mijn levensfase, neem de tijd die goed te analyseren en te ondergaan , maar piekeren is iets heel anders....
Het is verspilling van energie, het zorgt ervoor dat je in kringetjes blijft ronddraaien met je gedachten en het geeft je een negatief gevoel.
Het veroorzaakt bij mij huilbuien, een opgejaagd gevoel, en ik kom er niet uit.

Tijd voor mezelf nemen, de hormonen proberen te doorstaan die te pas en te onpas bezit van mijn lijf en hoofd nemen, rust creëren.....
Dat alles kost me al energie zat! :roll:

Groetjes, Gaia

Marlies
Berichten van Marlies
Onderwerpen van Marlies
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Marlies » di 20 jun 2006 12:27

Gaia schreef:
di 20 jun 2006 11:25
Tijd voor mezelf nemen, de hormonen proberen te doorstaan die te pas en te onpas bezit van mijn lijf en hoofd nemen, rust creëren.....
Dat alles kost me al energie zat! :roll:
Hoi dames,

Ja dat steeds vechten en verzetten tegen de boodschappen van de overgang kost zeker een hoop energie. Dat is het kringetje waarin je terecht komt als je het andere wilt ontwijken. De overgang stopt er niet door.
Het is ook maar wat je piekeren noemt. Gewoon gedachten die uit je innerlijk omhoog komen, puur van jezelf zijn.
Gedachten die, als je ze hoort je bewust kunnen maken van.........
De maatschappij heeft daar helaas een zeer negatieve lading aan gegeven. Logisch, zij wil dat we in hun tempo doorgaan.
Niet teveel van onszelf horen, maar vermijden, negeren, verzetten. Ons zelfs verontschuldigend dat we wel 'moeten' mee blijven gaan in het kringetje van de maatschappij.
Ben het met Ruchama eens dat de druk van de maatschappij het vrouwen moeilijk, nagenoeg onmogelijk maakt naar de aard van hun overgang te leven.

Andere omstandigheden maken mij niet iemand anders. Omstandigheden veranderen niet wie ik ben. Of ik daarbij nou wel of niet voor mijn eigen onderhoud zorg.
Door de overgang gaan is voor mij, doen wat nodig is voor mijn leven. Doorgroeien naar de volgende fase in mijn leven.
Dat is toch echt iets anders dan "doen waar men zin in heeft"

Doen wat voor mijn overgang en volgende fase nodig is vergt heel wat moed. Loslaten ging inderdaad niet vanzelf Gaia. Daar kwam veel weerstand bij kijken. Immers, ik had altijd mee gehold in het maatschappelijke, alsof het daarom ging in mijn leven.

Mijn leven gaat niet om 'wat' ik ben en 'of' ik wel aan welvaartsnormen of overheidsnormen of aan de maatschappelijke normen voldoe. Daar besta ik niet voor.
Het is mijn taak mijn leven te leven.

Marlies

Hilda61
Berichten van Hilda61
Onderwerpen van Hilda61
Menopauzejaar:

Bericht door Hilda61 » wo 21 jun 2006 20:40

Maar hoe zit dat nu met die temperatuursverhoging?
Is dit nu wel of geen typisch overgangsverschijnsel?
Is je temperatuurmetertje een beetje van slag dan?
Hebben hier nog meer vrouwen last van?

Groetjes,
Hilda

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007

Bericht door Sunny » wo 21 jun 2006 21:56

Hilda61 schreef:
zo 18 jun 2006 22:34
Is een hogere temperatuur ook een overgangsverschijnsel?
Hoi Hilda,

Volgens mij is dat wel een overgangsverschijnsel, want ik heb dat ook,
het lijkt alsof je ziek ben, terwijl je je toch goed voelt.

Ik ben 51 jaar en menstrueert al maanden niet meer, en heb de temperatuur verhoging al een aantal jaren, maar ik heb daar geen last van.

Groeten, Sonja.

Kuan
Berichten van Kuan
Onderwerpen van Kuan
Menopauzejaar:

Bericht door Kuan » di 08 aug 2006 16:48

Hallo dames,

Ik heb ook temperatuursverhoging. Na de geboorte van mijn kind werd ik een "kou-kleun" met een lichaamstemperatuur van 36,3 Ik had het altijd koud. Daarvoor was het gewoon 37 graden.

Nu na zoveel jaren tijdens de perimeno werd het 37,6 en soms 37,3

groet, kuan

Wilma1957
Berichten van Wilma1957
Onderwerpen van Wilma1957
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Bericht door Wilma1957 » vr 11 aug 2006 00:29

Hallo dames

Toevallig had ik vandaag mijn arbo-arts aan de telefoon.
Ben nl. net vandaag genezen verklaard nadat mijn baarmoeder begin mei is verwijderd. Aangezien de gyn. ook een eierstok heeft verwijderd, ben ik waarschijnlijk daardoor in de overgang gekomen.
Is niet erg, ben toch 49, dus het stond al voor de deur.
Ook mijn lichaamstemperatuur is gestegen, schommelt tussen de 37 en 37.6.
Dit meldde ik dus de arbo-arts, omdat ik dacht dat ik misschien door de operatie deze verhoging had opgelopen.
Hij zei echter, dat dit een bekend verschijnsel is bij de overgang en dat het beslist niet zorgwekkend is.

Voor mij was/is het een geruststelling. Ik hoop deze geruststelling nu ook over te brengen op de dames, die zich er misschien zorgen om maken.

Sterkte allemaal.

groet, Wilma

Mar1964
Berichten van Mar1964
Onderwerpen van Mar1964
Menopauzejaar:

Bericht door Mar1964 » vr 11 aug 2006 14:30

Marian,

Voor mij werkt dit bericht zeker als een geruststelling.
Ook al heb ik inmiddels het donkerbruine vermoeden dat temperatuursverhoging ook met overgangsklachten kan samenhangen (waarom gaan we anders zo transpireren overdag of 's nachts, terwijl dat vroeger nooit zo was) het blijft zonder meer prettig om van anderen bevestiging te krijgen.

Mar

Dietje
Berichten van Dietje
Onderwerpen van Dietje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 41

Bericht door Dietje » wo 14 aug 2013 11:21

Hallo allemaal,

Ik ben 35 en waarschijnlijk in de overgang door twee operaties aan mijn eierstokken. Alle symptomen zijn er en de thuistest was positief.
Mijn twee voornaamste klachten zijn extreme angst en temperatuurverhoging. Ik kan over dat laatste weinig vinden. Dus hoop dat iemand haar ervaring wil delen. Mijn temperatuur is in de ochtend nu 37.3 en loopt gedurende de dag op naar 38.1. Mijn vraag: weet iemand of je na de menopauze weer een normale temperatuur krijgt? Of blijft dit zo hoog? Mijn huisarts en gynaecoloog kennen deze klacht niet... en ik pieker me suf erover. Durf nauwelijks te bewegen uit angst dat m'n temperatuur oploopt. Weet iemand ook wat de oorzaak ervan is? Mijn gyn zegt hoog progesteron, maar mijn laatste bloedtest wees een lage hoeveelheid progesteron uit en juist heel erg hoog oestrogeen. Wat kenmerkend is voor de eerste fase van de overgang.

Ik hoop op een reactie!
Dietje

Els
Berichten van Els
Onderwerpen van Els
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Els » wo 14 aug 2013 12:39

Dietje schreef:
wo 14 aug 2013 11:21
mijn laatste bloedtest wees een lage hoeveelheid progesteron uit en juist heel erg hoog oestrogeen. Wat kenmerkend is voor de eerste fase van de overgang.
Kenmerkend voor de eerste fase van de overgang is dat je hormonen enorm kunnen schommelen. Oestrogeenpieken zijn dan soms geen uitzondering.

Maar je haalt twee totaal verschillende dingen door elkaar.
Vervroegde overgang is namelijk iets heel anders. Bij een vervroegde overgang is je menstruatie al ruim voor je 40e definitief gestopt.
Na de menopauze (=de dag van die laatste menstruatie) is je oestrogeen blijvend verlaagd en daalt je progesteron naar 0. En daar is vooralsnog geen sprake van.

35 Jaar is de normale leeftijd waarop bij vrouwen de overgang begint en overgangsverschijnselen dus aanwezig kunnen zijn.
Je angstgevoelens kunnen zeker te maken hebben met je hormoonschommelingen in deze fase

Els

Dietje
Berichten van Dietje
Onderwerpen van Dietje
Menopauzejaar:

Bericht door Dietje » wo 14 aug 2013 12:55

Hoi Els,

Dank voor je reactie. Het klopt wat je zegt alleen is zo'n positieve fsh-test niet gebruikelijk op je 35e. Hoe dan ook, weet je iets over mijn temperatuurvragen? Ik hoop het.

Dietje

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » wo 14 aug 2013 23:31

Hoi Dietje,

ik had (nu niet meer) ook altijd een temp. tusen de 37 en 37.5, maar 38.1 is toch koorts.
Geen verhoging meer.
Ik zou als ik in jouw schoenen stond het een paar weken goed in de gaten houden en blijft het dan ging ik terug naar de huisarts. Je voelt je buiten die angst erom ook echt niet lekker. Boven 38 C ben je echt wel gammel en moe.
Nu moet ik zeggen dat ik vorig jaar okt. 3 weken lang koortsig was, en de huisarts wist niet wat ik had, en ik heb 3 weken gewoon gerust en in bed doorgebracht omdat ik me daar het beste voelde. Het ging (wellicht door rust) vanzelf over, maar je kan natuurlijk ook wel een virusje hebben, en dat moet iedereen gewoon even uitzieken.
Koorts door de overgang heb ik nog nooit van gehoord..

groetjes en beterschap
Bep

Dietje
Berichten van Dietje
Onderwerpen van Dietje
Menopauzejaar:

Bericht door Dietje » do 15 aug 2013 10:33

Hoi Bep,

Dank voor je reactie. 38.1 heb ik alleen bij inspanning. Ik ben compleet door de medische molen gehaald en ze kunnen niets vinden. Ik heb dit nu al een jaar. Wat bedoel je als je zegt dat je altijd 37 of 37.5 had? Was dat tijdens de overgang? Is het nu lager?
Hoor graag je reactie.

Dietje

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » do 15 aug 2013 13:03

Hallo Dietje,

Ik heb een zogenaamde langdurigere overgang: oorzaak al of niet door hormoontherapie ( kortdurend en lage dosering), al of niet door aanleg.
Dit laatste is mijn eigen mening.
dus helemaal gelijk met anderen niet gebruiksters is mijn overgang niet geweest.

Maar over de temperatuursverhoging: ik had idd. vaak eerder 37.5oC in plaats van 37.

Mijn temperatuur is u weer normaal. Heb zo'n beetje alle overgangskwaaltjes wel doorlopen, maar ik heb alleen nog opvliegers.
wat als je zo her en der leest, ook op andere site's veel voorkomt als laatste restverschijnsel.

Wat ik me afvraag is of je niet doodmoe bent als je je inspant en de temperatuur loopt op. Komt die nooit boven de 38.1 uit dan?
En wat is inspannen dan?
is dat hardlopen ? of alleen ook al bij gewoon fietsen?
Bij mij was die temt. verhoging vrijwel dagelijks een periode van een anderhalf tot twee jaar.

Groet, Bep

Dietje
Berichten van Dietje
Onderwerpen van Dietje
Menopauzejaar:

Bericht door Dietje » do 15 aug 2013 13:23

Hallo

Nee bij lichte inspanning zit ik al rond 38. Dus stofzuigen of zo, of boodschappen doen. Hardlopen of sporten durf ik daarom niet. Mijn huisarts zegt dat het geen kwaad kan, maar ik zit er wel mee. Ben niet heel gammel, maar wel veel moe en uitgeput. Daar maak ik me zorgen over. Hoop dat het allemaal niet te lang blijft duren...

Dietje

Wilmabb
Berichten van Wilmabb
Onderwerpen van Wilmabb
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Wilmabb » di 27 aug 2013 07:17

Hallo

Ik had van de zomer weinig last van de hoge temperaturen buiten, tot een paar weken geleden. Zodra het boven de 20 kwam, zweette ik me naar! N.a.v. Dit bericht ook maar eens mijn temperatuur een paar dagen bijgehouden. En inderdaad, die is zeker een halve graad hoger dan normaal!
Nou ja, met de winter in aankomst vind ik het niet zo erg... ;)

Wilma

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Gaia » vr 30 aug 2013 19:03

Ha dames!

Goh..dit is toch geen abnormaal verschijnsel. Een aantal maanden geen menstruatie gehad...en telkens het gevoel hebben dat ik het zo warm heb, buiten de warmte-aanvallen om dan. Een beetje een benauwderig gevoel in mijn onderbuik daarbij. Ben blij te horen dat dit vaker voorkomt.

Groetjes
Gaia

Dietje
Berichten van Dietje
Onderwerpen van Dietje
Menopauzejaar:

Bericht door Dietje » ma 09 sep 2013 12:07

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een specifieke klacht. Mijn lichaamstemperatuur is verhoogd. Ik word wakker met een temperatuur tussen de 37.1 en 37.3, maar gedurende de dag loopt het op naar soms wel 38.1. Ik voel me er niet ziek van, maar maak me er wel zorgen over. Ik lees dat meer vrouwen dit hebben. Maar gaat dit weer over? Ik had altijd een lage temperatuur, kwam zelden boven de 37 graden uit. Ik zou heel graag van andere vrouwen hun ervaring horen? Wie heeft dit nog meer en met name de vraag: gaat dit weer over (na de menopauze)? Mijn huisarts kan er niets nuttigs over zeggen, behalve dan dat het echt niet erg is... Maar ik maak me er zo'n zorgen over. Dus ik zoek geruststelling.
Alvast dank aan wie er reageert!

Dietje

Charley
Berichten van Charley
Onderwerpen van Charley
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Charley » vr 03 jan 2014 17:37

Beste Dietje

Ik ben hier voor het eerst op het forum en heb me laten registreren mede door jouw verhaal. Ik hoop dat je dit nog leest.
mijn huisarts had een tijdje geleden al gezegd dat ik waarschijnlijk in de pre overgang zat. prima dacht ik, ja, ik ben 47 dus zoiets is niet heel onverwachts.
Daarnaast,en dit stond er helemaal los van (leek), heb ik reuma en daarvoor vrij pittige medicijnen met verhoogde kans op infecties. Omdat ik al een tijd steeds verhoging/koorts had heb ik contact opgenomen met de reumatoloog. Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis opgenomen en totaal gescreend. bloedonderzoek op alles wat je maar kunt bedenken, CT-scan, PET-scan (dan krijg je radio actieve contrast en wordt je hele lijf gescand) buikecho, longfoto, MRI van de lever. Conclusie: totaal gezond. dus als een soort uitsluitings diagnose hebben ze gedacht dat het een reactie op de medicatie was. Nu bijna 20 weken later echter moet dat middel allang uit mijn lichaam zijn.

Van de week toch weer met mijn verhaal naar de huisarts gegaan. en zij zei; het lijkt me toch het meest de overgang. Nu worden er hormonen bepaald (het enige wat in het ziekenhuis nog niet was gedaan). Maar eigenlijk weet en voel ik dat het zo is.
ik was zo blij dit te lezen van jou! ik heb precies hetzelfde. vroeger had ik 's ochtends 36.7, nu 37.2-37.4. maar als ik wat ga doen (stofzuigen, winkelen, maakt eigenlijk niet uit) dan gaat de temperatuur omhoog en krijg ik het warm. Het hoogste tot nu toe is 38.3. meestal na inspanning tussen de 37.7 en 38.1. het gekke is dat bij "echte " koorts je juist rillerig wordt als de temperatuur stijgt.

maar ik voel me er ook al heel lang niet fijn bij. Je denkt toch: er is iets niet goed.
Ik ben heel benieuwd naar de uitslagen van de hormonen en ook naar eventuele andere ervaringen van mensen.
Maar, Dietje ik denk dus dat het toch wel kan!
sterkte en groetjes
Charley

Gerarda
Berichten van Gerarda
Onderwerpen van Gerarda
Menopauzejaar: 2014

Bericht door Gerarda » za 04 jan 2014 19:33

Hallo,

In 2010 heb ik ook een bericht geplaatst over temperatuur verhoging.
Ook ik had altijd een temperatuur van rond de 36.7,maar is tot op heden ook verhoogd . Dus al vele jaren. Ook bij mij wisten ze niet waardoor het kwam maar ben er zelf van overtuigd dat het door de overgang komt.
De temperatuur komt niet meer zo hoog als in het begin en heel af en toe heb ik weer een temperatuur van 36.8.
Heb me er ook lange tijd zorgen over gemaakt.

Groetjes Gerarda

Dietje
Berichten van Dietje
Onderwerpen van Dietje
Menopauzejaar:

Bericht door Dietje » zo 03 aug 2014 22:28

Beste Charley en Gerarda,

Tot mijn grote spijt lees ik jullie beticht nu pas, een half jaar nadat jullie het hebben geschreven. Ik had besloten even weg te blijven van het forum, omdat ik merkte dat ik steeds angstiger werd van alle verhalen. Had ik dit toen maar gelezen!
Het gaat inmiddels een stuk beter met me. Op aanraden van de gynaecoloog ben ik met de pil gestart, omdat ik pas 36 ben. Anders zou ik straks waarschijnlijk ook medicatie moeten om broze botten te voorkomen. :S

Hoe dan ook, die temperatuur is met de pil wel ietsje gedaald, maar nog steeds te hoog. Nu 's ochtends 37.0 en hij loopt nog steeds (met inspanningen als stofzuigen) op naar 38.0.

Gerarda, gezien we nu weer een half jaar verder zijn; meet je weleens vaker weer normale waarden als 36.7?

Charley, wat is er uiteindelijk uit je hormoontest gekomen?

Sorry voor de zeer late reactie. Maar heel veel dank voor jullie berichten!

Dietje

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 54

Bericht door Max » di 05 aug 2014 23:47

Hallo Dietje,

De botafbraak is tijdelijk en kun je ook laten testen om de paar jaar of het op jou van toepassing is.

https://www.vrouwenovergang.nl/Overgang ... alking.php

De medici weten er weer niets vanaf.
Er zit werkelijk een hiaat in de opleiding wat de overgang betreft en dat brengt ons vrouwen schade toe.

Hoop dat je er wat mee kunt.

Groet Max.

Dietje
Berichten van Dietje
Onderwerpen van Dietje
Menopauzejaar:

Bericht door Dietje » wo 06 aug 2014 10:56

Hi Max,

Dank voor je reactie. Ik voel me nu wel een stuk beter. En ik vind mezelf echt nog te jong om voor m'n 40ste in de menopauze te komen. Dus ik sta wel achter deze beslissing.

Groetjes Dietje

Tiss
Berichten van Tiss
Onderwerpen van Tiss
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 38

Bericht door Tiss » wo 27 dec 2017 22:07

Hoi Charlie, Dietje en anderen,

Dit onderwerp/gesprek is al van jaren terug, maar wie weet lezen jullie dit toch..

Ik kamp nu al bijna een jaar met dezelfde verhoogde temperatuur bij inspanning (niet heel intensief; stofzuigen, fietsen ed.) als jullie omschreven.Voor zover ik weet ben ik nog niet in de overgang (ik heb in ieder geval een menstruatiecyclus zo regelmatig als nog nooit eerder was). Mijn temperatuur stijgt bij inspanning zo naar 38.1 of soms zelfs 38.3 of 38.4 terwijl deze ervoor gewoon 36.8 - 37.0 was.
Ik krijg het dan ook heel warm, ga zweten, later zakt het ook weer en voel ik me meestal even rillerig. Daarnaast ben ik erg moe, denk ook door deze 'koortsaanvallen', heb ik vaak pijn in mijn gewrichten en is de kwaliteit van mijn slaap niet geweldig. Ik loop bij een internist, deze vindt het alle reden om goed te onderzoeken, maar weet niet in welke richting ze moet denken.

Ik was erg benieuwd of er bij jullie uiteindelijk een diagnose is gesteld? En natuurlijk hoe het verder is gegaan en of het over is gegaan?

Ik hoor heel graag als iemand dit herkent en wat jouw ervaring is. Alvast heel veel dank!

Groet Tiss

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht