's Nachts koude rillingen in bed

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Smoothy16
Berichten van Smoothy16
Onderwerpen van Smoothy16
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

's Nachts koude rillingen in bed

Bericht door Smoothy16 » zo 25 nov 2012 11:24

Hallo Dames,

Ik zit de laatste 2 weken geregeld op dit forum sinds ik merk dat ik allerlei klachten heb die met de overgang te maken zouden kunnen hebben.

Veel van die klachten vind ik hierop ook terug en daarbij natuurlijk ook de bevestiging en de herkenning dat ik er ook echt wel inzit.

De meeste vrouwen onder jullie geven aan dat ze niet goed kunnen slapen door de nachtelijke opvliegers, waarbij ze letterlijk alles van zich af gooien.

Ik heb echter gemerkt dat ik het de laatste tijd s'nachts opeens zo vreselijk koud krijg dat ik daar wakker van word.
Er gaat opeens dan een rilling door me heen alsof ik koorts heb, wat niet zo is.

Graag wil ik horen of meer vrouwen hier last van hebben en of dit ook een overgangsverschijnsel is.

groeten,
Marja

Lydia1959
Berichten van Lydia1959
Onderwerpen van Lydia1959
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Re: 's Nachts koude rillingen in bed

Bericht door Lydia1959 » zo 25 nov 2012 11:50

Hoi Marja,

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld met die koude rillingen. Ik heb het alleen niet zozeer als ik in bed lig maar gedurende de dag. Dan krijg ik het plotseling koud, niet normaal, alsof ik op de Noordpool in mijn ondergoed sta of zo.
Het is ook meestal snel weer weg maar merk dan wel dat ik me niet zo lekker voel daarna. Ik krijg dan altijd het gevoel alsof ik ziek word of zo terwijl dit dan niet gebeurd.
Dus los van de opvliegers kun je ook last van plotselinge kou krijgen denk ik.
Waarschijnlijk word onze thermostaat ook een beetje in de war gebracht door al die veranderingen in ons lijf. Ik hoop dat het van voorbijgaande aard is want ik heb het niet altijd gelukkig. Soms maanden niet en dan weer dagelijks wel.
Ik hoop dat dit voor jou ook opgaat.

Veel sterkte in ieder geval en probeer je niet druk te maken.

groetjes
Lydia

Smoothy16
Berichten van Smoothy16
Menopauzejaar:

Bericht door Smoothy16 » zo 25 nov 2012 12:51

Hoi Lydia,

Bedankt voor je reactie, ben dus niet de enige.

Gek dat je in deze periode van je leven overal bevestiging voor wilt hebben, van alles wat je voelt aan veranderingen in je lichaam.
normaal gesproken zou ik daar weinig/ geen aandacht aan besteden en denken : ''nou dat zal wel weer overgaan"

het is idd een kunst om er rationeel mee om te gaan en de natuur zijn gang te laten gaan met alle ongemakken van dien.

Ik heb begrepen op deze site, dat je je een geluksvogel mag noemen, als je lichamelijk en geestelijk zonder al teveel klachten door de overgang heen komt.

Bedankt voor het advies om me niet al te druk te maken, ik zal het proberen.

fijne zondag,
Marja

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Desi » zo 25 nov 2012 16:09

Hallo Marja,

Ik heb het niet 's nachts, maar 's avonds. Elke avond, kan de klok erop gelijkzetten. Net een omgekeerde opvlieger. Ik krijg het uit het niks heel koud, tot op de botten. Het duurt altijd even voordat ik het weer behaaglijk krijg. En niks helpt! Vesten, truien, dekentjes ... ik heb het koud en blijf koud.

Groetjes,
Desi

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 63

Bericht door Dorothea » wo 28 nov 2012 14:00

Hallo,

Ik heb het ook alleen maar koud, voeten als ijsklompjes, in de 6 1/2 jaar dat ik nu bezig ben heb ik het af en toe wel eens heet gehad, of dat nou opvliegers waren, geen idee.
Volgens de huisarts ben ik wel al in de postmenopauze.

Hoopte na dat bericht (dacht nog, hoi de laatste fase) op betere tijden, helaas worden de klachten alleen maar erger, kan het moeilijker accepteren nu ik dat weet.

Zit nu maar met een dekentje om.
Warme groet,Dorothea.

Sylvia124
Berichten van Sylvia124
Onderwerpen van Sylvia124
Menopauzejaar: 2012

Bericht door Sylvia124 » wo 28 nov 2012 14:19

Hallo

Ja hoor hier ook zo 1 die het vaak in een keer koud heeft.
En ik word er in de nacht wakker van.
Normaal slaap ik alleen in een hemdje, maar dan ga ik er uit om een dikke pyjama aan te trekken en dan soms blijf ik nog koud.
Komt echt van binnen uit.

Als ik dit zo van jullie lees kan het op het lijstje OV klachten.

Groetjes Sylvia

Kie68
Berichten van Kie68
Onderwerpen van Kie68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Kie68 » wo 28 nov 2012 15:22

Hallo,

Ik sluit me bij Desi aan, ik heb het ook vaak 's avonds erg koud, vesten, dekentjes, niets helpt, ik ben en blijf ook koud.

Groetjes Kie

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 46

Bericht door Dorien73 » do 29 nov 2012 01:41

Hallo dames,

Ook ik heb er last van, zowel s avonds als s nachts. Ik heb het nu ook zo koud, lig gewoon te rillen in bed. Heb zelf altijd het idee dat het erger wordt als ik hartkloppingen heb erbij of spanningen voel. Heel onrustig word ik ervan. Neem dan altijd een kijkje op het forum in de hoop dat ik er rustiger van wordt.

Groetjes Dorien

Smoothy16
Berichten van Smoothy16
Menopauzejaar:

Bericht door Smoothy16 » do 29 nov 2012 23:00

Hallo Dames,

Bedankt voor al jullie reacties, nu weet ik zo goed als zeker dat het bij de overgang hoort, want ik ben idd niet grieperig geworden.
Wel heb ik behoorlijke spierpijn gekregen in mijn bovenbenen en in mijn bovenlichaam, .

Dus nu de lichamelijke thermostaat is ontregeld wordt het tijd voor de lekkere dikke pyjama's (die ik normaal niet draag) en een kruik mee naar bed. Alles beter dan wakker liggen van de kou.

Ik wens jullie allen veel sterkte.
groetjes ,
Marja

Sandra42
Berichten van Sandra42
Onderwerpen van Sandra42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Sandra42 » za 12 jan 2013 19:09

Hallo Dames.

Nou ik ben gelukkig niet de enige.
Ik begrijp het niet, dat ik het zo vaak koud heb.
Van uit het niets zit ik gewoon te rillen in mijn tuig.
Dan heb ik een Tshirt aan, Tshirt met lange mouwen, een dikke trui en een vest.
En nog heb ik het koud. :evil:

Vandaag op het voetbalveld kreeg ik kramp in mijn been en last van mijn onder rug wat uitstraalde naar mijn bovenbeen en tintelingetjes.
Ik dacht nog wat is dit nu weer.

Maar nu heb ik het weer ijs koud.
Het hoort allemaal bij de overgang.

Groetjes Sandra

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 54

Bericht door Max » vr 18 sep 2015 16:44

Hallo dames,

Zocht even wat op over koude rillingen.
Eindelijk krijg ik het wat kouder, de hele dag door, sinds ongeveer twee weken, koude rillingen overdag en als ik ga slapen.
Dat is wel ongeveer 7 jaar geleden dat ik het koud heb gehad.
Weer een nieuwe fase denk ik.
Ik voel me alleen steeds beroerder met heel soms een dag dat het bijna nihil beter gaat.

Groet Max.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht