Warmte aanvallen 's nachts

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Lida1953
Berichten van Lida1953
Onderwerpen van Lida1953
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Warmte aanvallen 's nachts

Bericht door Lida1953 » ma 02 jul 2012 20:37

Hallo,

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest want het gaat eigenlijk wel goed
alleen ik heb nog steeds 's nachts van die warmte aanvallen.
Ik menstrueer al 4 jaar niet meer en ben sinds mijn 39e al bezig met de overgang.
Nu ben ik bijna 55 jaar en heb nog van die warmte aanvallen en dan soms wel 10 x maar soms ook maar 3x.
Het lijkt net alsof je in een sauna gezeten heb en dan ga ik mijn bed uit om mij af
te koelen onder de lauwe kraan.
Heb ook een waaier en die gebruik ik dan ook.
Soms heb ik het ook als ik aan het werk ben (schoonmaken in huis bv) en dan gaat mijn hartslag ook zo snel, dit gebeurt ook 's nachts.
Hoe lang kan dit nog duren want ik slaap geen een nacht goed door en dat lijkt mij heerlijk.
Zijn er misschien tips die ik kan doen of moet ik het maar accepteren?

groet, Lida

AngelaK
Berichten van AngelaK
Onderwerpen van AngelaK
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 64

Re: Warmte aanvallen 's nachts

Bericht door AngelaK » di 03 jul 2012 07:44

Hoi LIda

Ik herken het en helaas is er weinig aan te doen

IK ben na 10 jaar maar begonnen aan de homeopathische middelen tegen de opvliegers en het zweten. Bij mij helpt het een paar maanden en dan is het net of mijn lichaam er aan gewend is en begint het opnieuw. Maar dan pak ik weer een ander.
Douchen heeft bij mij geen zin tegen de tijd dat ik afgedroogd ben ben ik weer nat van het zweten.

Succes meis!
Groeten, Angela

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002

Bericht door Ruchama » di 03 jul 2012 09:09

Hoi,

Ik ben 11 jaar zonder menstruatie en zweet ook met name in de nacht nog erg.
Ik heb mij vele jaren onthouden van koffie, alcohol of chocolade en vind nu zo ver in de overgang (mijn klachten begonnen 17 jaar terug al) dat ik mijzelf wat mag gunnen maar in het ergste geval lig ik er dus wakker van.

Allemaal sterkte, het schijnt echt een keer over te gaan.

Ruchama

12345
Berichten van 12345
Onderwerpen van 12345
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door 12345 » di 03 jul 2012 12:03

Dag dames,

Hier nog zo een, al 3,5 jaar geen menstruatie meer en de laatste 2 jaar begon ik me weer steeds beter te voelen. Zo goed dat ik in januari besloot te stoppen met de acupunctuurbehandelingen waarvan ik het het gevoel had dat ze eraan bijdroegen dat mijn overprikkelde zenuwgestel weer wat tot rust kwam.
Maar de laatste maand merk ik dat de laatste restverschijnselen die ik nog had, niet goed doorslapen en warmteaanvallen 's nachts weer flink toenemen. Heb deze nu ook weer overdag en heb daarbij dan een hoge hartslag, hartkloppingen en soms een ontregelde ademhaling en vermoeidheid. Kortom een beetje terug naar af :x
Ben dus maar weer teruggegaan naar mijn acupuncturist die ook kruiden geeft; merk wel dat het effect heeft, maar ik weet dat dit tijd kost.

Ik hoop erg dat dit een laatste oprisping van de overgang is, maar als ik lees hoe lang sommige van jullie al klachten hebben, dan reken ik hier maar niet te zeer op.

Groeten, Betty.

Els
Berichten van Els
Onderwerpen van Els
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Els » di 03 jul 2012 12:21

12345 schreef:
di 03 jul 2012 12:03
Zo goed dat ik in januari besloot te stoppen met de acupunctuurbehandelingen waarvan ik het het gevoel had dat ze eraan bijdroegen dat mijn overprikkelde zenuwgestel weer wat tot rust kwam.
Maar de laatste maand merk ik dat de laatste restverschijnselen die ik nog had, niet goed doorslapen en warmteaanvallen 's nachts weer flink toenemen.
Hoi,

Klopt, je kunt onderdrukken wat je wilt, van alles en nog wat aan middelen en behandelingen worden daarvoor aangeprezen, maar de overgang komt toch een keer. Je kunt het niet overslaan.

Els

Lida1953
Berichten van Lida1953
Onderwerpen van Lida1953
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Lida1953 » di 03 jul 2012 15:33

AngelaK schreef:
di 03 jul 2012 07:44
Douchen heeft bij mij geen zin tegen de tijd dat ik afgedroogd ben ben ik weer nat van het zweten.
Hoi,

Douchen dat doe ik niet, ik ga naar de wasbak en doe mijn polsen onder de kraan en maak mijn gezicht nat en zo blijf ik een tijdje staan totdat ik wat afgekoeld ben.
Het helpt mij nu wel om weer in slaap te komen en als ik dan weer wakker word
heb ik nog een nat washandje naast me liggen.
Daar maak ik mijzelf dan weer koeler mee en dan kan ik weer in slaap komen.
Heb nu 2 dagen geen rode wijn gedronken om te kijken of het beter word, maar het is nog steeds hetzelfde.

Jij ook succes
groet, Lida

Pipi
Berichten van Pipi
Onderwerpen van Pipi
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Pipi » di 10 jul 2012 06:31

Goedemorgen dames,

Ben bekend met de warmte aanvallen vooral 's nachts, meestal duren deze in mijn geval even en trekken dan weer weg. Het was tot nu toe nog te dragen.
Behalve vannacht dit was gewoon een complete opvlieger, sterker nog heb het gevoel dat het nog niet over is. Nu moet ik bekennen dat ik op dit moment aan het menstrueren ben.
Worden de nachtelijke opvliegers naarmate je verder in de overgang komt alleen maar erger?

Alvast bedankt voor een antwoordje.

Groeten, Sab

AngelaK
Berichten van AngelaK
Onderwerpen van AngelaK

Bericht door AngelaK » di 10 jul 2012 07:35

Lida schreef:
di 03 jul 2012 15:33
ik ga naar de wasbak en doe mijn polsen onder de kraan en maak mijn gezicht nat en zo blijf ik een tijdje staan totdat ik wat afgekoeld ben.
Het helpt mij nu wel om weer in slaap te komen en als ik dan weer wakker word
heb ik nog een nat washandje naast me liggen.
Hoi Lida,

Dat is ook een oplossing, zal ook eens een koud washandje naast mijn bed leggen, bij mij ligt er standaard een handdoek om het zweet af te vegen.
Idd stoppen met wijn gaf bij mij geen enkele verbetering. Ik lig in een onderbroek onder een katoenen laken zomer en winter. Heeft ook wel weer een voordeel scheelt dekbedden wassen :P
Middelen werken voorals nog niet, slik nu twee soorten door elkaar.

Fijne dag,
gr Angela

12345
Berichten van 12345
Onderwerpen van 12345
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door 12345 » di 10 jul 2012 08:57

Hoi Sab,

Ik vrees dat het niet goed te voorspellen is of de warmteaanvallen erger worden naarmate je verder in de overgang komt. Bij mij is er in ieder geval geen peil op te trekken. Ik kreeg pas opvliegers toen ik al een half jaar niet meer menstrueerde, dit waren vooral korte opvliegers van een paar minuten. En soms had ik er dan weer weken of zelfs maanden nauwelijks last van. De laatste tijd duren ze langer, ze komen wat minder fel opzetten, komen geleidelijker, maar duren ook veel langer en dat vooral 's nachts.

De laatste dagen heb ik hier weer minder last van en ook van de snelle hartslag en slecht slapen, maar dit kan ook komen doordat ik weer met acupunctuur ben begonnen zoals ik al eerder schreef. Het lastige is dat het oorzakelijk gevolg van dingen die je doet, nalaat of slikt nooit waterdicht is aan te tonen.

Kortom, het kan erg op en neer gaan, het is bij iedereen weer anders en er is geen zinnig woord over te zeggen hoe lang het duurt. Maar dat betekent ook dat als je er nu veel last van hebt, het ook zo maar kan dat het over een paar weken weer veel rustiger is.

Groet Betty.

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » di 10 jul 2012 10:50

Pipi schreef:
di 10 jul 2012 06:31
Worden de nachtelijke opvliegers naarmate je verder in de overgang komt alleen maar erger?
12345 schreef:
di 10 jul 2012 08:57
Ik kreeg pas opvliegers toen ik al een half jaar niet meer menstrueerde
Hallo,

In het algemeen kun je zeggen:
Hoe korter je bij je menopauze komt hoe meer opvliegers aanwezig zullen zijn.
Tot die tijd mag je er vaak al aan 'ruiken'. Richting laatste menstruatie en daarna worden ze inderdaad meestal veel intenser.
De echte opvliegers, hitte-aanvallen en nachtzweten horen ook typisch bij de postmenopauze.

Anette

Pipi
Berichten van Pipi
Onderwerpen van Pipi
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Pipi » di 10 jul 2012 13:43

Hallo Anette,

bedankt voor je antwoord.
Wat ikzelf eigenlijk vermoedde, heb je met je mailtje bevestigd :).
Zit overal dichter bij of tegen aan, juist omdat alle kwaaltjes aan het verergeren zijn.

Groeten, Sab

AngelaK
Berichten van AngelaK
Onderwerpen van AngelaK

Bericht door AngelaK » wo 11 jul 2012 15:11

Hallo

Ik ben al 8 jaar niet meer ongesteld, maar de warmteaanvallen, opvliegers, zweten is alleen maar toegenomen helaas.

En ook gelijk bij het begin van de overgang, maar toen alleen 's nachts, vrij kort daarna, zo 12 jaar nu ook opvliegers, warmte aanvallen, zweten enz
De eerste jaren dus alleen 's nachts zweten.
Vind het een erg vervelend iets die hele overgang en ben er eerlijk gezegd ook een beetje klaar mee na 16 jaar!

Gr Angela

Kaya
Berichten van Kaya
Onderwerpen van Kaya
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Kaya » vr 27 jul 2012 01:32

Hallo,

ik word wel 10 keer per nacht wakker, draai me om en slaap weer een uurtje verder, heerlijk genietend van het feit dat ik er nog niet uit hoef. Dat warm worden herken ik wel ja. Het ene uur word ik wakker en gooi het dekbed van me af, het andere uur word ik wakker en heb het koud en trek het dekbed weer over me heen en dat zo de hele nacht door :mrgreen:

Maar nachtzweten ervaar ik niet als zodanig; ik heb Hodgkin gehad en toen dreef ik letterlijk mijn bed uit 's nachts, ik was echt drijfnat en moest me gaan douchen middenin de nacht omdat ik vastgeplakt zat aan de lakens. Ik heb het nu wel warm, maar nou ook weer niet zo warm dat ik zowat wegzwem.

Kaya

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht