Meer opvliegers bij stress?

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Baloe
Berichten van Baloe
Onderwerpen van Baloe
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Meer opvliegers bij stress?

Bericht door Baloe » vr 25 dec 2009 12:04

Goedemiddag dames,

Allereerst wens ik jullie natuurlijk heel fijne kerstdagen met hopelijk niet al te veel overgangsverschijnselen...

Mijn vraag aan jullie is of jullie herkennen dat er meer en heftiger opvliegers zijn bij stress/nervositeit...
Het is 'een grote ramp op het moment... De een na de andere opvlieger dient zich aan. Om gek van te worden. Ik word er bloednerveus van... Slaap slecht (al jaren) ben niet te genieten en er komt niets uit mijn handen, concentratievermogen beneden nul, duizelig... enz. enz. enz.....

Of er spanningen zijn? In zekere mate wel ja. We gaan 11 januari naar Aruba (waar ik best zin in heb want mijn jongste zusje woont daar) maar maak me druk om allerlei (voor een ander waarschijnlijk) onbenulligheden... Dingen zoals: zorgt de buurvrouw wel goed voor mijn kat (vreselijk om hem 3 weken alleen te moeten laten omdat hij heel erg aan ons gehecht is en ik/wij aan hem) Wat neem ik in godsnaam mee aan kleding (niets staat/past meer) De reis... ook geen peulenschil met een lichte vorm van vliegangst... ruim 10 uur vliegen is dan best lang... Gelukkig kan ik heel goed over de reis heen kijken, ik weet immers dat ik mijn zusje en haar gezinnetje weer ga zien en 3 weken lang even niets "moet", behalve mezelf overgeven aan de warmte (kan ik slecht tegen)... Maar op een luchtbed op het water komt dat best goed... ;)

Kortom: herkennen jullie het dat er meer opvliegers zijn bij stress/spanningen...?

Ik hoop antwoordjes te krijgen....

Groet, Ellen

Leentje
Berichten van Leentje
Onderwerpen van Leentje
Menopauzejaar: 2009

Re: Meer opvliegers bij stress?

Bericht door Leentje » vr 25 dec 2009 13:32

Hallo Ellen

Ook van mijnentwege fijne kerstdagen gewenst !
En ja, ik ben er bijna zeker van dat stres de opvliegers verergeren !
Momenteel valt het bij mij nogal mee. Maar heb ook periodes dat het erger is. Ik vind het duizelig zijn erger (bij mij is het meer een onevenwichtig gevoel) Heb hier al eerder over geschreven.
Ben momenteel ook 51 j en eigenlijk mag ik niet klagen. Heb me al veel slechter gevoeld.
Dus ... er is hoop voor de dames die het niet zien zitten. Ooit betert het !! Bij de ene vrouw al wat vlugger dan bij de andere....
Ik moet er wel bij vertellen dat ik sinds september halftime ben beginnen werken. Dat scheelt ook wel vind ik. Heb veel minder stres !
En ook wij hebben een lange reis in het vooruitzicht. Eind januari vertrekken we op vakantie naar Kenia. Mijn ervaring is wel dat ik in de warmte niet meer of minder opvliegers heb.
Maar ik herken het wel van mij op voorhand wat druk te maken. ( heb je niks vergeten enz...) Zullen wel meerdere vrouwen herkennen...
Nog een fijne dag... en in januari een fijne reis ! (kan me voorstellen dat je blij bent om je zus te zien)

Groetjes, Leentje

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 60

Bericht door Merel2 » za 26 dec 2009 16:38

Hallo Ellen,

Ja ik denk ook wel dat je van spannigen en stress, meer opvliegers krijgt.
Volgens mij kun je van spanningen nog wel meer andere overgangsklachten er bij krijgen.

Merel

Baloe
Berichten van Baloe
Onderwerpen van Baloe
Menopauzejaar:

Bericht door Baloe » do 31 dec 2009 13:29

Hallo Merel,

Dank voor je berichtje...
Vervelend toch he al die klachten...?

Gisteren ook weer zo iets engs... de kapster was hier en terwijl ze mij aan het knippen was voelde ik me een soort van "nerveus" worden... Plots werd ik vreselijk duizelig en schoot mijn hartslag omhoog, zo'n 140 slagen per minuut... doodeng was het... :roll: Dat overkomt me wel vaker maar schrik er toch steeds weer van...
Zijn er dames die hier iets in herkennen?

Groet, Ellen

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Marjolijn2 » wo 06 jan 2010 13:20

Hallo dames,

Nou ik geloof dat door de stress de opvliegers verergeren. Op mijn werk hangt een gespannen sfeer en ik heb er heel veel last van.
Nu ben ik een paar dagen thuis en ik heb er al veel minder last van. Vrijdag moet ik weer werken, hopelijk blijft het zo als ik me nu voel, maar ik ben bang van niet.

Marjolijn

Annette_R
Berichten van Annette_R
Onderwerpen van Annette_R
Menopauzejaar:

Bericht door Annette_R » wo 13 jan 2010 13:24

Hoi Dames,

Als ik mezelf druk maak, in wat voor vorm dan ook, is het bij mij ook veel erger.

Annette_R

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht