Niet meer tegen de hitte kunnen

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Cocolino
Berichten van Cocolino
Onderwerpen van Cocolino
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Niet meer tegen de hitte kunnen

Bericht door Cocolino »

Hallo allemaal,

De laatste 10 jaar merkte ik dat ik niet meer zo goed tegen de warmte/hitte kon, maar de laatste 2-3 jaar is veel erger geworden. Zodra de temperatuur buiten boven de 30 C loopt kan ik echt niks meer doen. Ik ben zo duizelig als maar kan, ik krijg hartkloppingen en ik wil alleen maar liggen. Nog opvallend: ik zweet echt weinig terwijl ik genoeg water drink per dag.
Huisarts zei “menopauze”. Ja! Als ik dat het niet wist. Maar ik vraag me af: is er hier iemand met hetzelfde probleem? En als ja, is er een oplossing?

Vriendelijke groeten,
Coco

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Niet meer tegen de hitte kunnen

Bericht door Claire »

Hallo Coco,

Heel herkenbaar. Ik kan ook heel slecht tegen de hitte en natuurlijk waren de afgelopen 2-3 jaren de zomers enorm heet. Niet te doen! Eigenlijk is 25 graden al te heet voor mij.

Je zegt dat je bijna niet zweet en ik heb dat ook. Dat is, denk ik, mijn probleem; omdat ik niet zweet, koel ik eigenlijk niet goed af en daardoor kan ik slechter tegen de hitte.

Maar de overgang heeft alles zeker verergert. Dat komt, omdat de ingebouwde thermostaat van slag is in de overgang. Nu mijn klachten minderen, omdat de menstruaties langer wegblijven, ben ik benieuwd of ik dat deze zomer ook ga merken. Dat ik mss weer wat beter tegen de warmte kan, bedoel ik.

Mijn tips:

- vermijd de warmte (feestjes en afspraken zeg ik echt af!)
- doe dingen die moeten in de vroege, koelere ochtend
- plan afspraken van mei t/m september in de ochtenden, zodat je niet door de hitte hoeft als die zich aandient
- een teiltje koud water voor je voeten
- een koud drankje of waterijsje
- handen onder de koude kraan
- hoofd, gezicht, benen en armen nat houden
- er zijn ook spuitbussen die water vernevelen (voor het zweeteffect....) en dat kan handig zijn voor als je toch door de hitte moet
- auto met airco ;)

Hopelijk valt de warmte deze zomer mee.

Groetjes,
Claire

Cocolino
Berichten van Cocolino
Onderwerpen van Cocolino
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Cocolino »

Hoi Claire,

Hartelijk dank voor het bericht.
Wat ik de laatste maanden heb ontdekt is dat ik minder last van warmte heb als ik dagelijks magnesium slik (ik had ook te warm s’nachts onder de winter dekbed). Nu laten wij hopen dat dat het geval is ook met de hitte in de zomer...

Groetjes en bedankt voor de tips,
Coco

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Claire »

Hoi Coco,

De tip van magnesium wist ik nog niet. Bedankt!

Groetjes,
Claire

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht