Zijn dit de eerste vapeurs?

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Sonjake
Berichten van Sonjake
Onderwerpen van Sonjake
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Zijn dit de eerste vapeurs?

Bericht door Sonjake »

Hallo dames

Soms begin ik opeens te zweten, mijn hartslag schiet de hoogte in (in rust tot over 100 slagen/minuut). Na een minuut of vijf trekt dit weg en ben ik opeens doodmoe.
Erg bizar!

Sommige dagen ben ik bovendien dood- en doodmoe. Mijn hele lichaam voelt moe aan, en ik moet me echt forceren om iets te doen. Het gekke is dat als ik dan bijv een wandeling ga maken, deze vermoeidheid niet waarneembaar is. Doch als ik daarna terug thuis zit, komt het weer opzetten.

Hoort dit bij het begin van de overgang?

Sonjake

Evirma
Berichten van Evirma
Onderwerpen van Evirma
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Zijn dit de eerste vapeurs?

Bericht door Evirma »

Beste Sonjake,

Het is al een tijdje geleden dat je dit gepost hebt maar het is voor mij herkenbaar . Soms voel ik me zelf een rood hoofd krijgen en warm, gelukkig nog zonder het transpireren, en vraag me dan af, was dit een opvlieger of wat? Heel vaag allemaal. Heel die klachten die je erbij krijgt; is het de overgang of niet ?
Ik word er zo moedeloos van,

Evirma

Esmetje
Berichten van Esmetje
Onderwerpen van Esmetje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bericht door Esmetje »

Hallo dames

Ik herken het ook wel, transpireer ook niet alleen 's nachts.
Af en toe rare sensatie in m’n lijf dat ik denk zou dit het zijn, heel vaag, kunnen dat voorbodes zijn of bestaat dat niet?

Esmetje

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Diana49 »

Hallo dames,

Die vapeurs heb ik ook, ik noem ze kleine opvliegertjes. Ik transpireer in de nacht ook. Echt die zware opvliegers heb ik niet. Overdag inderdaad af en toe die rare sensaties in je lijf.
Ik denk dat dat ook opvliegers zijn. Heb zo'n beetje het hele forum uitgespit en heb begrepen dat er opvliegers zijn in vele soorten en maten. Dus die vapeurs en sensaties in je lichaam vallen dan denk ik ook onder opvliegers.

Diana

Esmetje
Berichten van Esmetje
Onderwerpen van Esmetje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bericht door Esmetje »

Ik denk het ook hoor Diana dat dat het is.
Heb het nooit eerder gehad dus het zal wel zo zijn.
Maar omdat ik om me heen echte transpirerende dames zie, vooral op m’n werk ga je toch twijfelen.

Nicolet
Berichten van Nicolet
Onderwerpen van Nicolet
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Nicolet »

Goede middag

Vapeur is het vlaamse woord voor opvlieger, niets meer en niet minder. Het is precies hetzelfde. :shock:
Sonjake schreef:
vr 02 aug 2019 10:38
Soms begin ik opeens te zweten, mijn hartslag schiet de hoogte in (in rust tot over 100 slagen/minuut). Na een minuut of vijf trekt dit weg en ben ik opeens doodmoe.
Bij mij gaan de opvliegers ook vaak samen met die verschijnselen. Soms ook met een gevoel van grieperig zijn. Na enige minuten verdwijnt het dan inderdaad weer.
Na zo'n krachtsinspanning doodmoe zijn, ja dat ken ik ook. Die inwendige hitte verbruikt veel van mijn energie

Nicolet

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Diana49 »

Je hebt helemaal gelijk, Nicolet! :lol:

Diana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen