Nacht zweten

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Esmetje
Berichten van Esmetje
Onderwerpen van Esmetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Nacht zweten

Bericht door Esmetje » di 12 nov 2019 08:58

Goede morgen..

Ik heb bijna elke nacht last van zweten, zo erg dat ik echt zeiknat wakker word, dekbed nat/klam..
Slaap al in een katoen shirtje.
Maar ik heb het helemaal niet warm, eerder koud en lig dan te rillen in bed.
Herkent iemand dit?
Ook blijf ik met vlagen per dag onrustig en bezorgt dat het geestelijk allemaal niet meer overgaat..alsof ik gek/psychisch gestoord word. ( doodeng)
Het ene moment gaat het prima en dan overvalt me een soort angst, paniek aanvallen heb ik gelukkig niet meer..slik al jaren ad maar heb het idee dat het in deze fase niet helpt.

Groet, Esmetje

Anonima
Berichten van Anonima
Onderwerpen van Anonima
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Nacht zweten

Bericht door Anonima » vr 15 nov 2019 20:34

Hallo dames,

Jouw verhaal kan het mijne zijn.. mijn temperatuur regelaar is volledig ontregeld.. van ijskoud overdag (ik heb het snel koud, geen opvliegers, helaas bijna) tot bloedheet 's nachts. De gulden middenweg schijnt er niet te zijn momenteel. Ik drijf regelmatig mijn bed uit. Maar als ik er in stap, heb ik het koud. Ik snap 't niet meer.. weet alleen dat de speciale vitaminepillen voor vrouwen in de overgang ('met zilverkaars') er weinig tegen doen.

Ook de angst/bezorgdheid aanvallen herken ik. Vind als vanzelf een onderwerp om me druk over te maken en blijf daar dan over malen. Gek genoeg is dan dat weer over als er plots iets 'groters' of belangrijkers langs komt om me mee bezig te houden.. Vaak zijn het fysieke klachten waar ik me druk over maak. En daar heb ik dan prompt (bijna) geen last meer van.. ik ging er dus toch niet aan dood

Anonima

Esmetje
Berichten van Esmetje
Onderwerpen van Esmetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Re: Nacht zweten

Bericht door Esmetje » zo 17 nov 2019 09:23

Hallo dames

Het is raar hè, bij mij doet de temperatuurregelaar het ook voor geen meter, en zeker niet met zulke dagen het is buiten ook zo koud vind ik..
Ben gisteren ongesteld geworden, de eerste keer na het stoppen met de pil, keurig op tijd.
Ben toch benieuwd hoe het zal verlopen de periodes.
Twijfel soms nog steeds of het wel de overgang is, de ene keer weet ik het zeker en andere periodes twijfel ik.

Groet, Esmetje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht