Heb het zo gehad met deze hitte!

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Ankie01
Berichten van Ankie01
Onderwerpen van Ankie01
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Heb het zo gehad met deze hitte!

Bericht door Ankie01 » za 29 jun 2019 14:48

Hallo allemaal

Hebben jullie het ook zo moeilijk met die warmte?

Ik kan niets doen, het zweet breekt me uit als ik buiten kom.
Warmte opwellingen, hoofdpijn, ik word er zo moe van

Ik zou zo graag in het zonnetje een beetje "genieten" maar ik kan niet naar buiten of ik krijg van die hitte aanvallen!

Deze ochtend ook terug zo depressief, geweend, somber.... bah bah bah (ik ben net 48j)
wanneer gaat het beter?

Ik heb geen hoop meer!

Hoe overleven jullie de warme dagen?

Ankie

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Heb het zo gehad met deze hitte!

Bericht door Claire » za 29 jun 2019 22:59

Hoi Ankie,

Echt afzien vind ik het dat warme weer.

Ik doe niks, als het zo warm is; dingen die evt. moeten, doe ik in de vroege ochtend. Ik loop regelmatig naar de kraan om koud water over mijn handen te laten stromen. Dan maak ik ook mijn armen, benen en nek nat. Ik eet af en toe een waterijsje. Wat ook helpt is wat je alle oudjes in het verzorgingshuis ziet doen; een koud voetenbadje. Nu ja, dat laatste past wel bij mijn overgangsleeftijd; ik voel me eerder 70, dan 50 :roll: .

Ik zweet met je mee.

Groetjes,
Claire

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:

Bericht door Diana49 » zo 30 jun 2019 00:39

Hallo Ankie,

Ik kan er niet meer tegen, tegen die hitte. Ik word er beroerd en onrustig van. Ik doe van alles om koel te blijven, spring regelmatig onder een bijna koude douche, loop met een natte theedoek in mijn nek. Ik heb werkelijk 3 ventilatoren in de huiskamer staan.
Je krijgt er inderdaad ook zo'n hoofdpijn van en dan probeer ik zo goed mogelijk te blijven drinken en neem gewoon af en toe een paracetamol.
Ik begrijp jouw gevoelens helemaal. Het enige wat je kunt doen is als het kan, zo weinig mogelijk. En als je iets moet doen zo vroeg mogelijk in de ochtend. Sterkte voor jouw en dat de temperaturen maar weer snel naar een aanvaardbaar niveau mogen gaan want dit is niet te doen.

Groet Diana49

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » zo 30 jun 2019 09:11

Hallo dames,

Vandaag heb ik een enorme terugslag. Beroerd, kokhalzen en als ik iets doe (opstaan en lopen in huis) word ik nog beroerder.
Ik denk dat het een nawee is van de extreem hete dag gisteren èn de warme nacht. Alle plannen (gewoon wat huishoudelijke klusjes die zijn blijven liggen....) die ik had voor deze koelere dag, vliegen gelijk het raam uit. Weer zitten en niks kunnen doen. Word er zo verdrietig van.

Hoe vergaat het jullie vanochtend?

Groetjes,
Claire

Lientje22
Berichten van Lientje22
Onderwerpen van Lientje22
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Bericht door Lientje22 » zo 30 jun 2019 09:52

Hoi CLaire,

Wil je even veel sterkte wensen hoor! .Onvoorstelbaar dat de warmte zo veel invloed op je lichaam heeft. Hou me ook echt rustig de afgelopen dagen, moet wel, kan ook niet anders.
Ik merk zelf dat ik heel de week me zo brak voel in de ochtend. Alles staat veel meer strak gespannen in mijn lichaam, meer duizelingen, misselijk, benauwd gevoel. Afgelopen nacht wel goed geslapen. De nacht ervoor veel wakker gelegen. Was blij met een goede nachtrust. Als ik wakker word voel ik me na een aantal minuten zo enorm brak worden. Het is natuurlijk van de cortisol door de verstoorde hormoonbalans. Heb net even wat stukjes op het forum zitten lezen dat stelt me dan wel weer gerust. Ik dacht zou de warmte meer stress geven en dus een hoger cortisol gehalte? Ik neem echt deze dagen mijn rust. Het voelt vaak voor mij dat alles wat buiten de overgang valt als stress nu voor mijn lichaam is.
Begrijp dat je er bij tijden moedeloos van word en je verdrietig voelt, de meest simpele klusjes zijn soms een onmogelijk opgave. Het dan accepteren dat het zo is , is dan het beste. Vind ik ook vaak moeilijk hoor. Om het niet kunnen nu laat ik ook menigmaal een traan.
Heel veel sterkte vandaag en hoop dat je vlug weer wat beter mag voelen.

Lientje

Ankie01
Berichten van Ankie01
Onderwerpen van Ankie01
Menopauzejaar:

Bericht door Ankie01 » do 04 jul 2019 16:26

Dames

dank voor alle bemoedigende berichten!

Nu heb ik er opnieuw een "overgangsverschijnsel" bij : ik word elke nacht om 2u wakker en kan nadien niet meer verder slapen.
Hoe gaan jullie om met slapeloze of onderbroken nachten?
Ik stel alles uit qua huishouden, ik zeg afspraken af (vriendin begrijpt het amper .... ze zegt "kom toch buiten; je sluit je altijd op"!)

OOOOh ik voel me brak vandaag.
Moe moe en nog eens moe (en bovendien zie Ik er weer heel moe uit vandaag)
Dit was weer eens negativiteit, ik wou dat ik meer positivisme te vertellen had.

Groet, Ankie

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Anna1962 » do 04 jul 2019 20:12

Hoi Ankie,

Begrijp helemaal wat je doormaakt, na 1,5 tot 2 uurtjes slapen klaarwakker! bij mij meestal zo rond een uur of 3, heb ik al jaren maar dacht toen niet aan de overgang,nu inmiddels wel.
Ga al laat naar bed (half 12-12 uur) en slaap dan (redelijk) snel in om na 2-3uurtjes weer wakker te worden (voor mijn gevoel lijk ik dan lang geslapen te hebben maar als ik dan op de wekker kijk :evil: zijn het maar 2-3 uurtjes, blijven liggen is geen optie, ga maar ff tv kijken ofzo, het is ook weleens gebeurd dat ik daarna helemaal niet meer geslapen heb :!:
Moet zeggen dat ik tegenwoordig "doorhaal" tot 4 uur :lol: dat is al heel wat!! en doezel dan weer wat weg maar schrik wakker op t moment van inslapen (ook zo raar)
vervolgens komt onze bejaarde zeur-poes om 6 uur voor haar eten en gezelschap (weet zij veel dat t nog te vroeg is) geef haar eten, ga naar het toilet en duik dan weer mn bed in om tot acht uur nog ff te doezelen, maar ben overdag geen half mens, zo moe af en toe!! ga soms ff op de bank 's middags om bij te tanken maar tot slapen komt het dan ook niet, alleen ff liggen. Ik weet wat je doormaakt,echt hopeloos!!!

Groetjes en sterkte Anna

Ankie01
Berichten van Ankie01
Onderwerpen van Ankie01
Menopauzejaar:

Bericht door Ankie01 » vr 05 jul 2019 07:49

Dag Anna

Dank voor deze bemoedigende woorden! Oh ook nog een "mede-lotgenote" die moeilijk kan (door)slapen. wat een ellende hé?!

Gedurende de dag kan ik rusten (ik werk momenteel niet) dus dat scheelt in energie...
Ik heb me gisterenavond toch een halve inslaper durven nemen, ik moest eens een nachtje kunnen doorslapen.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van medicatie, maar als het écht niet meer anders kan
Ook nog meegeven dat ik me vaak somber, neerslachtig en down voel, zelfs al neem ik antidepressiva, dat helpt niet!

Wanneer is al de ellende voorbij en gaan we terug "normaal" kunnen functioneren? Ik kijk écht uit naar betere tijden want ik heb het gehad.... (vooral de geestelijke overgang weegt enorm door...)

Veel sterkte aan iedereen!

Ankie

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Conny1966 » vr 05 jul 2019 07:56

Hallo Ankie,

Ik herken het helemaal hoor.
Was zelf altijd een prima slaper, vroeg erin en vroeg eruit maar maakte wel 7 tot 8 uurtjes per nacht. Maar nu...zeker de laatste maanden is het een puinhoop.Het maakt ook niet uit hoe laat ik naar bed ga. De ene keer kan ik niet inslapen, voel me dan ook echt klaarwakker en lig gerust tot 2 of 3 uur wakker. De andere keer slaap ik goed in, maar standaard tusssen half 4 en 4 uur wordt ik wakker en dan is het klaar met slapen. Lig maar wat te woelen en te piekeren en vaak ook nog erg onrustig erbij of ik transpireer me suf. Wat ik ook heb net jij is, dat als ik al weer terug in slaap lijk te vallen ik met een schok weer wakker schrik, overdag kan ik ook niet slapen dan heb ik dat ook vaak.
Ben ook vaak moe hoor, en s avonds bv nog ergens heen gaan doe ik al niet meer, heb er geen zin in, geen energie voor , ondanks dat mensen vaak zeggen het is toch gezellig waarom kom je niet. Nou omdat ik mezelf al jaren voorbij loop en zoveel klachten heb, ben maar gestopt om te denken wat een ander daar van vindt. Ik zit ermee en zij niet.

Groetjes Conny

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Anna1962 » vr 05 jul 2019 08:30

Hoi Ankie en Conny,

Dat wakker schrikken vind ik ook zo raar, ben je net lekker aan het indoezelen en dan schrik je weer wakker, het lijkt wel of je niet in je "diepe"slaap modus kan komen, mij wakker word tijd ligt nu ook zo een beetje rond 4 uur s nachts, was een paar weken geleden nog zo rond 1-half 2 dus er zit vooruitgang in :roll: haha, maar toch te kort uurtjes om goed te functioneren overdag, overdag slapen kan ik niet dus rust dan maar ff op de bank voor een half uurtje-3 kwartier dan gaat t wel weer. Wat weggaan of visite ontvangen dat hoeft voor mij ook niet, pfff veel te vermoeiend, trek me het liefste lekker terug (op de bank o.i.d.), zeker in de avond!!
Wat de stemmingen betreft, moet zeggen het gaat de laatste 3 dagen een stuk beter, geen stemmingswisselingen meer, geen huilbuien maar wel nog steeds ongeduldig en kan nog steeds geen drukte hebben, daar raak ik gestrest van dus dat zoek ik ook zeker niet op!! visite en weggaan beperk ik zoveel mogelijk en anders "om de dag" om weer ff bij te komen.
Heb hier lorazepam liggen maar gebruik bij hoge uitzondering een kwart daarvan maar liever niet!!

Sterkte dames!!
Groetjes Anna

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » do 25 jul 2019 14:17

Hallo dames,

Nederland zucht onder het warme weer en ik doe mee. Ik zit binnen met de ramen en gordijnen dicht; houd het nog redelijk uit, maar soms vliegt het me aan die hitte. Benauwd is het ook.

Behalve als ik een opvlieger heb, zweet ik niet, dus ik raak de warmte slecht kwijt. Koel drankje, waterijsje en een plens koud water in mijn gezicht helpen wat.

Hoe vergaat het jullie?

Groetjes,
Claire

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Diaantje » do 25 jul 2019 18:05

Hey,

Pfff, wat een hitte he. Vreselijk dit.
Op mijn werk is het redelijk te houden maar dan die auto in. Zo heet, wordt echt niet goed daarvan. Slaat echt op mijn luchtwegen word er benauwd van. Airco krijgt hem niet koud. Denk dan echt dat ik van mijn stok ga.
Thuis lig ik alleen maar op de bank met de ventilator aan. Ramen en deuren en gordijnen dicht.
Wordt echt niet goed hiervan. Ben licht in hoofd en onrustig. Zaterdag verjaardag zoon. Zie er vreselijk tegen op. Gelukkig doet mijn man het meeste omdat ik niet meer zo goed tegen stress kan.
Mooi weer prima maar dit is niet meer gezond.
Sterkte dames.

Diana

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » do 25 jul 2019 19:08

Hoi Diana,

Gelukkig nog één hete nacht en dag en dan komt er langzaam verkoeling.
Wil je veel sterkte wensen voor zaterdag; ik voel met je mee.
Alvast gefeliciteerd met je zoon.

Groetjes,
Claire

Ankie01
Berichten van Ankie01
Onderwerpen van Ankie01
Menopauzejaar:

Bericht door Ankie01 » vr 26 jul 2019 17:27

Hallo dames

Wat een ellende deze hitte! dit heb ik nog nooit meegemaakt : in rust toestand breekt het zweet me uit... herkennen jullie dit ook?
Dit is eng... dit had ik vroeger niet!

Ik lig nagenoeg de ganse dag op de zetel, ik kan niets doen, het zweet parelt op mijn voorhoofd en druipt zo van mijn lichaam

Hoe houden jullie letterlijk het hoofd koel?

Ik word er ook zo gestresseerd van... dit is niet meer fijn.
wou het even kwijt.

Morgen hopelijk minder warm!

Ankie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht