Nachtzweten, opvliegers

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 55

Nachtzweten, opvliegers

Bericht door Mieke05 » di 05 okt 2010 09:15

Hallo,

Ik heb al een tijdje last van zweten in de nacht, niet iedere nacht, maar steeds meer.
Vannacht werd ik weer wakker in de remslaap ( was aan het dromen), had een hoge hartslag, warm en transpireerde vooral op mijn borst, nek en knieholten. Toen ik wat rustiger ging ademen en het dekbed af deed werd mijn hartslag rustiger en ging het vervedende warmte gevoel weer weg. Zouden dit opvliegers kunnen zijn? Verder heb ik al een tijdje wisselende menstruatie periodes, soms om de 24 dagen, dan weer wat langer, nu zit ik al op 35 dagen.
Herkent iemand dit?

groetjes Mieke

Eveline
Berichten van Eveline
Onderwerpen van Eveline
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Nachtzweten, opvliegers

Bericht door Eveline » di 05 okt 2010 11:12

Hoi Mieke,

Zo begon het bij mij precies hetzelfde, eerst een rommelige menstruatie, toen het nachtelijk getranspireer en tenslotte ook overdag opvliegers.

Dat heeft een tijdje aangehouden, om vervolgens weer te stoppen. Het bleef een half jaar rustig en toen kwam het in alle hevigheid weer terug, soms had ik 50 opvliegers op een dag.

Groet Eveline

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Gaea » di 05 okt 2010 13:00

Hoi Mieke,

Ja, dat herken ik zeker!
Ik word elke nacht een aantal keren drijfnat wakker (behalve mijn gezicht :roll:).
Soms gaat het ook een periode weer goed en dan is het weer raak en begint het nachtzweten (= nachtelijke opvliegers) weer.
Overdag heb ik er geen last van, alleen 's nachts.

Mijn menstruaties zijn ook onregelmatig d.w.z.: de ene keer kan er een week tussen zitten en de volgende keer duurt het 7 weken tot een volgende menstruatie.
Zeer herkenbaar dus....

Groetjes
Gaea

Harmke
Berichten van Harmke
Onderwerpen van Harmke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Harmke » di 05 okt 2010 13:11

Hoi Gaea,

Ik heb overdag opvliegers en 's nachts eigenlijk nog niet, wel wat warmer maar niet heel erg dus.
Mijn menstruatie wordt wel erger, nu zo erg dat ik echt een week al behoorlijk vloei. Mijn weerstand is nul komma nul en heb er nu ook een griep bij gekregen, echt balen!

Herken jij of iemand anders dit ook?

Groet Harmke

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marie » di 05 okt 2010 21:08

Hallo Mieke,

Dat 's-nachts wakker schieten herken ik en dan met dat getranspireer op mijn borstgebied en die hogere hartslag, die dan ook erg voelbaar is. Die hartslagen zakken meestal weer naar normaal niveau na een minuutje of 5 tot 10.
Soms heb ik ook een wat weeiig gevoel rond mijn maagstreek, heel vreemd zo allemaal midden in de nacht :cry:
Ik hoop dat het niet allemaal nog erger gaat worden, maar dit is wat ik soms ervaar.

Groetjes,
Marie

Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05

Bericht door Mieke05 » vr 11 nov 2011 12:19

Hallo,

Ik heb een hele tijd last gehad van nachtzweten, niet iedere nacht, maar soms een aantal weken wel en dan weer niet. Nu heb ik er al een hele tijd geen last meer van, maar in plaats daarvan heb ik het nu wel warm in de nacht en heb ik als ik wakker word wat last van dikke vingers die stijf aanvoelen. Als ik een half uurtje op ben is dit weer weg. Komt dit iemand bekend voor en kan dit ook door de overgang komen?
Misschien dat ik dikke vingers heb doordat de bloeddruk in de nacht misschien te hoog is?

groetjes, Mieke

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Onderwerpen van Stimpylok
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Stimpylok » vr 11 nov 2011 12:51

Hoi Hoi

Ja hoor ik herken het ook
Dat nachtzweten is bij ook dan weken wel en dan maanden weer bijna niets en wordt dan ook wakker met opgezette vingers die stijf aanvoelen en trekt na 1 uur of wat weer weg.
Maar ik heb het dan ook warm bij het wakker worden zonder zweten.

Gr, Susan

Dorinev
Berichten van Dorinev
Onderwerpen van Dorinev
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Dorinev » vr 11 nov 2011 14:27

Hallo

Zeer herkenbaar, heb het heet bij het wakker worden, niet zweten en moet dan ook mijn bed uit.
Dikke, stijve vingers wat inderdaad weer wegtrekt na een half uurtje.

Groeten Dorine

Raafje
Berichten van Raafje
Onderwerpen van Raafje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Raafje » ma 19 dec 2011 21:11

Hallo,

Die gezwollen vingers dat heb ik ook soms maar ook pas herkend als overgangsklachten toen dat werd vastgesteld in een bloedtest.
Ik had niet echt opvliegers maar vaak wel benauwd in bed en het gevoel niet goed door te kunnen ademen en dan moeten geeuwen waar ik dan ook niet echt uitkwam, heel raar, ook mijn oorsuizingen zullen er wellichtmee te maken hebben.

Jolante

Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05

Bericht door Mieke05 » vr 26 apr 2013 13:29

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje in de overgang en heb verschillende klachten. In de periodes dat ik niet menstrueer heb ik overdag opvliegers, als ik wel weer menstrueer stoppen deze weer. Waar ik al lange tijd vrijwel iedere nacht last van heb is nachtzweten, ik ben vaak helemaal nat en merk dat ik eigenlijk altijd transpireer als ik wakker word uit een droom is dit herkenbaar voor iemand?

Groetjes Mieke.

Anja7
Berichten van Anja7
Onderwerpen van Anja7
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Anja7 » vr 26 apr 2013 13:43

Mieke,

Nachtzweten herkenbaar? Echt wel.
Ik hoefde er niet eens een droom voor te hebben. Ik zweette 's nachts toch wel.
Gelukkig is het tegenwoordig dan toch eindelijk een stuk minder geworden

Anja

Nachtzweten
Dromen

Moontje65
Berichten van Moontje65
Onderwerpen van Moontje65
Menopauzejaar:

Bericht door Moontje65 » vr 26 apr 2013 19:37

Hoi Mieke

Nou bij mij ook herkenbaar hoor.
Zodra ik wakker ben en dan zweet ik me rot.
Zweet tussen me haren me lichaam en daarna weer koud.
Vanmorgen werd ik wakker in een zware droom me hart klopte eruit, ik rustig proberen te worden.
Zweet liep van me af...
Maar dat vind ik allemaal niet zo erg maar me angsten en paniek aanvallen zijn het ergste de rusteloosheid ik wou dat, dat weg was....

Sterkte groetjes Mo

Marnie
Berichten van Marnie
Onderwerpen van Marnie
Menopauzejaar:

Bericht door Marnie » za 04 mei 2013 20:35

Hallo Mieke,

herkenbaar hoor, ik droom ook altijd heel raar en vraag me dan af of ik raar droom en dan begin te transpireren en daarvan dan wakker word, of dat ik van het vele transpireren raar ga dromen en vervolgens wakker schrik. Ik heb tegenwoordig een handdoekje naast me liggen om me een beetje af te drogen..... of een droog nachthemd aan te doen, anders word ik koud. En zo'n klam ding aan vind ik ook niet prettig. Ik heb het vooral een paar nachten voordat ik weer ga menstrueren heb ik gemerkt. Daarna is het weer een tijdje veel minder.

groetjes,
Marnie

Droomvrouw
Berichten van Droomvrouw
Onderwerpen van Droomvrouw
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Droomvrouw » wo 08 mei 2013 17:03

Hallo

Hier ook regelmatig last van nachtzweten. Ontzettend irritant. Dan word ik wakker en ben ik helemaal klam. Het deed me denken aan het wakker worden tijdens koortsnachten toen ik kind was. Behalve dan dat ik nu geen koorts had.. Ontzettend vervelend... :(

Droomvrouw

Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05

Nachtzweten, opvliegers

Bericht door Mieke05 » vr 21 dec 2018 08:13

Hallo,

Ik ben intussen 3 jaar in postmenopauze, mijn klachten worden gelukkig wel minder, maar 1 ding blijft. Ik heb in de nacht en ochtend bij wakker worden hele warme handen. Dit heb ik nu al 8 jaar, ook heb ik nog vaak last van nachtzweten als ik wakker word. Vooral de warme handen vind ik vervelend. Vingers zijn dan ook wat dikker en stijf. Komt dit iemand bekend voor?

Gr. Mieke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht