Druk in onderbuik

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Kathinka
Berichten van Kathinka
Onderwerpen van Kathinka
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Druk in onderbuik

Bericht door Kathinka » ma 28 apr 2008 20:56

Hallo dames,

De laatste maanden heb ik ook periodes last van een zware druk in mijn onderbuik voornamelijk in de endeldarm richting anus. Ik heb dan ook last van verstopping of een soort van onregelmatige stoelgang (vaak naar het toilet moeten met weinig resultaat zal ik maar zeggen).
Als de verstopping voorbij is, voel dat als een enorme opluchting en gaat mijn buik helemaal ontspannen en komt alles tot rust.

Of dit met de overgang te maken heeft, weet ik eigenlijk niet, maar het is een heel herkenbare nare klacht, die ik nooit eerder had. Pas na het stoppen van mijn menstruatie sinds oktober vorig jaar heb ik hier last van gekregen.

Met vriendelijke groet,
Kathinka

Loes50
Berichten van Loes50
Onderwerpen van Loes50
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Re: Druk in onderbuik

Bericht door Loes50 » vr 31 okt 2008 15:19

Hoi

Wat een opluchting dit te lezen. Ik heb namelijk precies hetzelfde een drukkend gevoel in de onderbuik soort gevoel dat ik ongesteld moet worden (kan niet want mijn baarmoeder is eruit).
Ben al bij huisarts geweest die wilt een ego laten maken (vaginaal) om te zien of er iets mis is met de eierstokken, maar ik kan maar zo weer meer klachten hebben richting de blaas :cry: wordt gestoord van :S

Groetjes Loes

Simone53
Berichten van Simone53
Onderwerpen van Simone53
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Bericht door Simone53 » ma 03 nov 2008 08:18

Dag dames,

Ook een opluchting om dit te lezen. Ik heb in januari een poliep uit de baarmoeder laten verwijderen en 9 maanden nergens last van gehad niet meer gevloeid. Begin oktober ineens zonder een enkele aanwijzing weer begonnen. Met cyclokapron was dit met een paar dagen over. Ik zit voor een verhuizing en ik tracht operatie 2 even uit te stellen tot daarna.

Ik krijg dan nl. opnieuw een hysteroscopie onder narcose waarbij de baarmoeder wordt leeg geschraapt en de wanden aan elkaar worden verkleefd. Maar goed een paar weken gewoon nu heb ik sinds een week datzelfde drukkende en soms pijnlijke gevoel in mijn buik en onderrug.

Soms denk ik blaasontsteking dan weer nee toch mijn darmen, nee toch een komende menstruatie. En daarbij sinds gisteren hele pijnlijke tepels en dat heb ik op een keer na alleen in de zwangerschappen gehad, en aangezien ik 57 ben en weduwe is dat echt een onmogelijkheid. Klinkt dit meerdere bekend in de oren? Ik ben dit hele gedoe zo zat.

Groetjes Simone

Jet54
Berichten van Jet54
Onderwerpen van Jet54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Jet54 » di 04 nov 2008 21:55

Loes50 schreef:
vr 31 okt 2008 15:19
pfff wat een opluchting dit te lezen. Ik heb namelijk precies hetzelfde een drukkend gevoel in de onderbuik soort gevoel dat ik ongesteld moet worden (kan niet want mijn baarmoeder is eruit).
Hallo Loes,

Bij mij hetzelfde geval, ook geen baarmoeder meer. Maar af en toe lijkt het wel of ik ongesteld moet worden, pijn in mijn onderbuik. Het komt en gaat. Ik dacht ook nog misschien zijn het mijn darmen wel. Ook een prikkende urinebuis. Maar ben wel opgelucht dat er meer mensen met deze klachten rondlopen, niet leuk voor hen natuurlijk.

Groeten,
Jet

Aggie
Berichten van Aggie
Onderwerpen van Aggie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Aggie » vr 25 sep 2009 11:28

Hoi dames,

ook ik heb sinds een week ook een druk in de onderbuik en drang om te plassen.
Voelt ook wat branderig aan, geen pijn maar zeurderig.
Heb mijn urine laten testen en is helemaal schoon,
ook inwendig even gekeken en zag niets vreemds.
Moest het maar even aanzien zei de huisarts.
Dit gevoel heb ik vroeger ook weleens gehad [ben al jaren geen ongesteld mee]
toen ging het meestal vanzelf over.
Komt dit jullie ook bekend voor?
Heb verder meeste klachten wel gehad wat ik allemaal lees op dit forum,
wanneer houd het eens op en ben je van alles af,

houdoe,
Aggie

Lienke
Berichten van Lienke
Onderwerpen van Lienke
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 59

Bericht door Lienke » vr 25 sep 2009 11:59

Hallo Aggie,

Ik heb dat gevoel nu ongeveer een jaar, als er een menstruatie aan zit te komen. Vooral als ik op de fiets zit is het net of er iets op de blaas drukt. In het begin herkende ik het niet, dacht ook aan een blaasontsteking, maar dat was het niet. Het is een vervelend gevoel, bij mij gaat het over als ik erge bloedingen krijg.
Ben dan blij dat het drukkende gevoel over is, maar ja, krijg er iets anders voor terug.... :(

Groet van Lienke

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Friesje » wo 03 okt 2012 08:57

Hoi,

Bij mijn zoektocht naar herkenning van mijn 'laatste klacht' ( :shock: ) kwam ik dit topic tegen, dus haak ik hier maar even op in.

ik heb dus sinds een tijdje last van mijn onderbuik; een soort constante druk, echt pijn kan ik het niet noemen.
Ik krijg vooral last na een lange wandeling, alsof er ineens van alles 'zakt' of zo....
Dat gevoel bleef dan een tijdje hangen, maar ik voel het nu constant.
Een soort druk alsof je nodig moet plassen.

Nu ben ik ook ongesteld, kan het daar ook mee te maken hebben?

Friesje

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 63

Bericht door Dorothea » vr 19 okt 2012 09:39

Goedemorgen,

Even een wat ouder topic naar boven halen.
Ik heb deze week een "nieuwe" klacht erbij gekregen, zonder dat de andere weg zijn, jammer is dat, want nu vind het het allemaal wel erg veel worden.

Ook mijn baarmoeder is verwijderd, al meer dan 1 jaar geleden, ik heb een raar gevoel van binnen, net onder het schaambeen zit het, een schrijnend gevoel, raak er natuurlijk helemaal door van slag, wat heb ik nu weer?

Kan pas 26 november bij de gynaecoloog terecht, zal wel hormonen zijn, maar ik heb tenslotte ook nog eierstokken zitten daar ergens, zou toch kunnen dat daar iets mee aan de hand is, ook m'n darmen/blaas, zo haal ik de gekste dingen in m'n hoofd.

Heeft iemand deze klachten ook?

Een goede dag gewenst door

Dorothea.

Cornelia7
Berichten van Cornelia7
Onderwerpen van Cornelia7
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Cornelia7 » vr 19 okt 2012 15:54

Hallo Dorothea,

Bij mij is net als bij jou ook mijn baarmoeder ruim een jaar geleden verwijderd.
De klachten die jij beschrijft herken ik in die mate dat ik het omschrijf als een branderig gevoel in heel mijn onderkant, schede, plasbuis, blaas, anus en onderrug, ik had deze klachten ook voordat mijn baarmoeder werd verwijderd alleen toen was het heel erg en nu zijn de klachten wat milder.

Druk in mijn onderbuik heb ik ook af en toe, laat regelmatig mijn urine nakijken omdat ik in het verleden vaak blaasontsteking had, maar tot nu toe is mijn urine helemaal schoon.

Ik heb dit verleden jaar ook met mijn gynaecologe besproken en zij wist niet wat het kon zijn, ze gaf alleen het advies niet te hard te persen met ontlasting en het zo zacht mogelijk te laten zijn, omdat je baarmoeder geen plaats meer in neemt kunnen je blaas en endeldarm ook nog verzakken, en dan is persen niet goed, en meer dan 10 kg tillen wordt ook afgeraden.
De klachten komen en gaan, ik heb het soms een paar dagen maar ik kan er ook twee weken last van hebben, dus ik denk dat het met onze hormonen te maken heeft, het is bij mij begonnen toen de menstruaties op hielden, en dat was kort voordat ik geopereerd ben.

Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen,

groetjes Ans

Carola58
Berichten van Carola58
Onderwerpen van Carola58
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Carola58 » za 31 jan 2015 12:48

Hallo dames,

De laatste maanden heb ik ook weer periodes last van een zware druk in mijn onderbuik voornamelijk in de endeldarm richting anus.
Of dit met de overgang te maken heeft, weet ik eigenlijk niet, heb het eind jaren 80 begin 90 ook gehad maar het is een heel herkenbare nare klacht.

De arts had het toen over een baarmoeder schimmel.
Ik heb toen een zalf gehad die ik op mijn buik moest smeren en dat hielp.
Alleen mijn dokter kent het niet. Daar ben ik mooi klaar mee want ik word er een beetje gek van.
Is er iemand die weet wat ik bedoel.

Groetjes Carola

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 46

Bericht door Dorien73 » zo 01 feb 2015 18:31

Hoi carola,

Heb je al gezocht in t forum op "anus" en "druk op anus" dan krijg je soortgelijke klachten. Voor mij is t herkenbaar.

Groetjes Dorien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht