Keelpijn

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Re: Keelpijn

Bericht door Desi » vr 14 nov 2014 18:04

Hallo Friesje,

Zelf loop ik al een tijdje te 'klooien' met mijn keel. Soms droog, trekkerig, Niet echt pijnlijk, meer gevoelig. Ook soms moeite met dingen doorslikken, tenminste zo lijkt het. Ik ga dan ook steeds vaker slikken en dan word het erger. Ik denk dat het bij mij met gespannenheid heeft te maken en dat daardoor de spieren in het keelgebied/hals ook strak komen te staan.
Als ik het namelijk even 'vergeet' en er niet aan denk, dan merk ik het ook niet. En dan ineens moet ik er weer aan denken en dat krijg ik gelijk weer last.

Ik kijk niet in mijn keel, want ik merk met andere dingen ook dat ik daar alleen maar onrustig van word. Ik zie altijd wel dingen waarvan ik me dan afvraag of dat al zo was of niet. Als ik iets niet vertrouw ga ik wel langs de huisarts, want die onrust word ik dan gek van.

Bij mezelf denk ik dus dat ik de keelklachten in stand hou door stress en te veel slikken.
Bij mij gaan spanningen snel op mijn spieren zitten en dus ook in mijn keel/hals.

Dat klikgeluid ken ik niet, maar het vele slikken dus wel.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Sterkte,
Desi

PuckenPien
Berichten van PuckenPien
Onderwerpen van PuckenPien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Keelpijn

Bericht door PuckenPien » vr 07 sep 2018 22:17

Hallo dames

Blij om te lezen dat de terugkerende keelpijn bij de overgang zou kunnen horen. Ik begon mij al zorgen te maken :roll:
Bloed laten controleren, kwam niks uit. Ben weer een beetje gerustgesteld.

PuckenPien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht