Keelpijn

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Mariaelisabeth
Berichten van Mariaelisabeth
Onderwerpen van Mariaelisabeth
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 64

Keelpijn

Bericht door Mariaelisabeth » di 11 mar 2008 17:52

Hallo dames,

Een klacht die ik nog niet op het forum heb teruggevonden:
pijn in mijn keel en niet omdat ik verkouden aan het worden ben. Ik begin inmiddels de pijn te herkennen als een terugkerende klacht, zo ongeveer maandelijks en vraag me dus af of het niet met de overgang te maken heeft (waar ik al jaren in zit). Het is een gevoel alsof ik een hele dikke keel heb of opgezette klieren in mijn nek, maar je ziet niets. Gevoelig met slikken.

Herkent iemand dat?

Groeten, Mariette

Petraz
Berichten van Petraz
Onderwerpen van Petraz
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Keelpijn

Bericht door Petraz » di 11 mar 2008 19:50

Hoi Mariette,

Ik zie nu jou berichtje staan en denk : Warempel, ik loop al 6 maanden met iedere keer keelklachten.
Het is een gevoel als of je keelpijn gaat krijgen maar het dan niet krijgt
Ja klinkt raar maar je begrijpt het wel denk ik.
En inderdaad ik moet als het goed is van de week weer ongesteld worden en nu zijn die klieren ernaast ook in mijn gevoel helemaal opgezet. Het gevoel alsof je dan moeilijker kan slikken.

Weet jij ook zeker dat je in de overgang zit? ik zit nu soms te twijfelen of het niks met de schildklier te maken heeft. heb al bloed laten prikken en moet nog terug voor de uitslag.
Want schildklierklachten kunnen ook overeen komen met overgangsklachten.

Ben inderdaad heel benieuwd of er meer vrouwen zijn die dit herkennen en of het inderdaad ook een klacht van de overgang is>.

groetjes Petra

Anneke49
Berichten van Anneke49
Onderwerpen van Anneke49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Anneke49 » di 11 mar 2008 23:24

Hallo dames

Nu dat ik dit lees valt mijn mond open van verbazing.
Ik had deze klacht nooit bij de overgang gelegd.
Maar die keelpijn heb ik ook, en het lijkt of mn klieren opgezwollen zijn maar je ziet er niks aan.
Mijn schildklier was goed dus weer iets wat hoogstwaarschijnlijk bij de overgang hoort.

sterkte en groetjes Anneke

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Lenie » wo 12 mar 2008 14:40

Hallo dames

Ik heb ook vaak last van mijn keel en ook vaak een verkoudengevoel erbij. Het wisselt vaak, dan een dag wel last en dan een dag niet. Ik kan hier een tijd last van hebben en dan is het weer een hele tijd weg.
Soms voel ik mij ook een dag grieperig, het voelt dan echt alsof ik een griep ga krijgen, maar de volgende dag is het dan weer over.

Ik heb ontzettend veel last van de overgang, maar ik heb geen idee of het hierdoor komt. Mijn schildklier is ook goed, dus daar ligt het niet aan.

Groetjes
Lenie

Jean
Berichten van Jean
Onderwerpen van Jean
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Jean » wo 12 mar 2008 15:48

Hallo Dames,

Dat grieperige gevoel heb ik ook vrij regelmatig en ik ben ook heel vaak verkouden en heb keelpijn. Ik ben nu maar multivitamine gaan slikken en echina en glucosamine voor de spieren en gewrichten ik hoop dat het helpt want ik word er soms doodziek van dat ik zo gammel ben. O, en mijn schildklier is goed die is pas getest.

Groetjes Jean

Mariaelisabeth
Berichten van Mariaelisabeth
Onderwerpen van Mariaelisabeth
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 64

Bericht door Mariaelisabeth » ma 12 okt 2009 18:29

Hallo dames,

Aan mijn enorme rij klachten is nu weer een nieuwe toe te voegen: een vaag soort keelpijn. Ik ben verder niet verkouden of zo, maar heb de hele tijd het gevoel in mijn keel alsof ik een pakje sigaretten heb gerookt en dat terwijl ik niet rook.
Ook loop ik regelmatig te duizelen/zwalken alsof ik een avond ben doorgezakt en dat terwijl ik helemaal geen alcohol drink!! Maar die duizeligheid herken ik inmiddels als overgangsklacht; geldt dat ook voor die rare keel? Wie herkent dit?

Groeten, Mariette

Ria52
Berichten van Ria52
Onderwerpen van Ria52
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 65

Bericht door Ria52 » di 24 nov 2009 15:05

Hallo dames,

heb al zo,n week een griep gevoel :S (wat steeds weer terugkeert)
Een gevoel van een opgezette keel, en de klieren die naar mijn oor lopen, beetje hoofdpijn, ook wel wat druk op mijn oren, een warm gezicht.
Soms ook wel wat misselijk, weeig op de maag, en somber/depri gevoel :oops:
Een griep gevoel, maar geen koorts en als ik lang praat dan lijkt het of die keel meer opzwelt.

Wat kan een mens zich gammel voelen, nergens zin in, het weer laat dat ook niet toe.

Groet Ria

Jeannette63
Berichten van Jeannette63
Onderwerpen van Jeannette63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Jeannette63 » di 24 nov 2009 15:46

Hallo dames

Hier ook, dit weekend keelpijn en het gevoel ontzettend verkouden te worden. Dat zet dan niet door en nu alweer 2 dagen ontzettend misselijk met overgeven en erge buikpijn. :( Zit tegen de menstruatie aan (als ie al komt) en hoop over een paar dagen dat ik me weer even gewoon mens kan voelen en geen brak, hoe kom ik de dag door, persoon :oops:

Jeannette

Erynes
Berichten van Erynes
Onderwerpen van Erynes
Menopauzejaar:

Bericht door Erynes » di 24 nov 2009 21:14

Hallo

Ik heb ook zeer regelmatig keelpijn. Alsof ik inderdaad verkouden gaat worden, maar dus niet verkouden ben.
Ook heb ik dan het gevoel alsof er een prop slijm in mijn keel vast zit en die probeer ik dan steeds weg te kuchen.
Soms trekt het door naar mijn oor.
's Avonds, als ik moe word, heb ik hier meer en vaker last van.

Nu ik dit zo lees kan het dus ook de overgang zijn. Ik schoof het altijd maar af aan mijn schildklier (heb een schildklierziekte)

Erynes

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Desi » di 05 jan 2010 20:57

Hallo

Ongelooflijk! Ik heb ook al een paar dagen last van m'n keel (voor de zoveelste keer deze winter) en schoof het op de tijd van het jaar, maar de klachten lijken precies op die van jullie: moeite met slikken, dikke keel en pijnlijke klieren! Ik ben nieuw qua overgangsklachten, dus had hier nog niet aan gedacht.
Dat grieperige gevoel ken ik ondertussen ook.
Bij die keelklachten heb ik het overigens ook vaak benauwd. Moet dan heel bewust en diep ademhalen.

Allemaal sterkte ermee!

Desi

Pooh
Berichten van Pooh
Onderwerpen van Pooh
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Pooh » ma 18 jan 2010 23:28

Dag dames,

Nou, hier word ik nog eens wat wijzer! Ik loop al jaren met klachten van benauwdheid en dan met name 's nachts. Al drie keer een slaaponderzoek gehad en geopereerd aan mijn neus. Geen slaapapneu, maar wel wakker worden met verstikkingsgevoelens. Nu is er het afgelopen half jaar bijgekomen dat ik steeds last van mijn keel heb. Keel is bijna doorlopend droog en slikken gaat moeilijk. Heb al een puffer gekregen vanwege iets met histamine, maar dat werkt dus niet voldoende.
Misschien toch overgangsklachten? Binnenkort ook maar vragen aan de gynaecoloog.

Groet
Pooh

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:

Bericht door Shivala » ma 18 jan 2010 23:51

Hallo dames,

Hier nog eentje die nu al weken een beetje verkouden is en het wil maar niet overgaan. (Ook af en toe lichte keelpijn maar het wordt niet erger, en dan is het weer even weg) Ook komt er nog eens bij dat ik al heel lang een droge mond heb en ook een droge keel. Ik denk soms dat de verklaring wel eens kan liggen aan het feit dat je minder speeksel aanmaakt in je mond zodra je in de overgang komt, zodat het mond en keelgedeelte een beetje "uitdroogt" en dat dat tot lichte pijnklachten leiden met slikken.
Zelfs mijn tandvlees is in mindere conditie dan voorheen en volgens de tandarts is dat ook een gevolg van minder speeksel, dus extra goed poetsen en veel drinken.
(Wel ja, zit toch al de hele dag op de wc, hahaha) Zodra je tandvlees als het ware meer uitdroogt gaat het zich ook meer van je tanden terugtrekken en kunnen zich weer meer bacteriën nestelen.

Sterkte allemaal
Groetjes
Shivala

AnnaH
Berichten van AnnaH
Onderwerpen van AnnaH
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 59

Bericht door AnnaH » di 19 jan 2010 11:40

Dag dames,

Herkenbaar :x . Ik heb al van zowel mijn huisarts als mondhygiëniste gehoord dat dit soort klachten heel goed bij de overgang kunnen horen. Je slijmvliezen worden dunner bijvoorbeeld. Ook de samenstelling van het speeksel verandert waardoor je tanden en tandvlees minder beschermd zijn, met alle ellende tot gevolg.

Natuurlijk word ik ook wel eens ouderwets verkouden, maar inmiddels kan ik wel redelijk het onderscheid aanvoelen. Hoewel ik nog steeds verbaasd ben over het rare verloop van deze verschijnselen: 1e kerstdag lag ik in bed met keelpijn, opgezette klieren, niezen - kortom, een forse verkoudheid dacht ik. Maar 2e kerstdag zat ik weer gezellig aan het ontbijt, niks meer aan de hand!

Op voorstel van mijn mondhygiëniste ga ik nu 'een keer per 2 a 3 maanden naar haar toe voor reiniging en preventieve behandeling, zodat de schade binnen de perken blijft. Gek is wel dat ik sinds de overgang geen gaatjes meer heb gehad :D

Hartelijke groet,
Anna

Elles46
Berichten van Elles46
Onderwerpen van Elles46
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 73

Bericht door Elles46 » wo 19 feb 2014 09:38

Hoi Dames ...

Alles wat beschreven word heb ik ook last van. Alle herkenbaren tekens duiken bij mij ook steeds op. Alles is al getest en er komt verder ook niks uit. Ook steeds een gevoel van dikke keel en last van klieren terwijl daar niks uit komt. Ook vaak wat misselijk en geen eetlust. Dacht zeker dat het aan mijn schildklier lag maar dus ook niet. Ik ben met 57 in de overgang gekomen en dat verliep ook niet plezierig.
Veel slaaploze nachten en opvliegers waar ik nu nog wel wat last van heb. En nu sinds een jaar deze ellende.
Het zet mij aan het denken over van alles en dat maakt het volgens de huisarts niet beter op. Want stres veroorzaakt nog meer klachten.
Hopelijk heeft iemand van jullie nu al d oplossing waar ik naar uit kijk.

Groetjes...... :roll:
Elles

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » za 03 mei 2014 19:15

Hoi dames,

Ik heb sinds een maand constant het gevoel dat ik verkouden aan het worden ben; beetje keelpijn, oorpijn, gevoel van verstopte holtes. Maar het zet maar niet door.
Twee weken geleden, ik zat lekker buiten kreeg ik ineens last van een dikke opgezette keel en het gevoel alsof mijn klieren opgezet waren.
Soms is het gevoel ietsje minder aanwezig maar vandaag ineens weer heel erg.

Vorige week naar de huisarts geweest ( de zoveelste keer de afgelopen jaren) en ik had het gevoel dat mijn arts dat ook dacht. Hij voelde wat onwillig a mijn hals en volgens hem was mijn kraakbeen rond de luchtpijp verdikt (??) En nee, mijn klieren waren het niet. Nou ben ik natuurlijk geen dokter maar ik weet toch wel dat er klieren onder mijn kaak/hals zitten...
Enfin, als ik dat wilde mocht ik bloed prikken om te kijken of ik ergens allergisch op reageerde.

Maar die rare pijnlijke dikke keel; ik wordt er zo onrustig van. Alsof mijn keel wordt dichtgeknepen en zo lang vaag verkouden?
Soms zijn die klieren ook ronduit pijnlijk.
Vandaag veel buiten geweest en ik heb wel het gevoel dat het dan (nog :roll: ) erger is/wordt.

ms toch combinatie droge slijmvliezen/pollen.....??

Maar wat ik nu eigenlijk wil vragen is of jullie dit ook wel zo lang constant achter elkaar hebben?

Friesje

Beba63
Berichten van Beba63
Onderwerpen van Beba63
Menopauzejaar: 2013

Bericht door Beba63 » za 03 mei 2014 23:14

Dag Friesje !

Welkom in de club !!!
dit hoort er echt bij !!!!
Ik had het de laatste 2.5 maand bijna constant !!! iedere ochtend dacht ik nu ben ik echt ziek maar het zette niet door, nog steeds verstopte neus, met de keel gaat het nu beter.
Ik wens je veel geduld, het is niet gevaarlijk maar wel vervelend.

Groet, Bea

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » zo 04 mei 2014 09:39

Hoi Bea,

Bedankt voor je antwoord.
Maar had jij daarbij ook last van een opgezette keel en pijnlijke klieren?
Die klieren, daar heb ik het meeste last van en maak ik me toch wel de meeste zorgen om....

Net als jij heb ik wel elke ochtend het gevoel dat het 'vandaag toch wel doorzet', dan zitten mijn neus en holtes ook het meest verstopt, ik praat dan ook wat verkouden.
Maar in de loop van de dag gaat dat wat beter maar de klachten van de keel, die blijven.
Ook zo raar, de klachten zitten hoofdzakelijk rechts (dichte neus/holtes/tranend oog, zeer oor, lymfeklier)
Wat een ellende is die overgang toch he, maar dat wisten jullie allemaal al :roll: ....

Friesje

Beba63
Berichten van Beba63
Onderwerpen van Beba63
Menopauzejaar: 2013

Bericht door Beba63 » zo 04 mei 2014 12:06

Dag Friesje!

exact altijd maar aan een kant, maar in de 2.5 maand was het toch soms rechts en soms links.
Mijn klieren waren ook pijnlijk aan de aangedane kant.
ik had erbij ook nog kaak en kiespijn wart zo vervelend was (is ).
Ik heb de rhinobasin gekocht om mijn neus te spoelen, nu doe ik dat al rond 1 maand bijna iedere dag, en heb het gevoel dat het minder vol zit, en ik probeer minder zuivel te eten (die is slijm vormend)
Je zou eventueel toch een chronische bijholteontsteking uit kunnen sluiten, maar ook dan zijn dezelfde adviezen van kracht, misschien met stomen erbij.

Groet, Bea

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » di 06 mei 2014 09:51

Hoi,

Wat kan die verhipte overgang dan toch voor rare klachten zorgen he, al heb ik er ook nog steeds moeite mee om alles er aan toe te schrijven.
Maar goed, het zal wel een combinatie zijn van hormonen/stress/verkeerd ademen, althans in mijn geval.
Ik heb nu een jaar of 5 serieuze klachten en tot nu toe is alles weer over gegaan op een bepaald moment, om een tijdje later weer terug te komen, dat dan weer wel :S .

En ik merk dat bij sommige klachten (hartoverslagen en slappe benen bijv.) ik het nu toch wat makkelijker kan hebben of zo. Zo van 'het komt door de hormonen, het gaat wel weer over'. Accepteren dat een bepaalde klacht er op dat moment is en -HEEL LASTIG- er geen aandacht aan schenken, dat helpt mij toch het beste.

Maar dan is er opeens een 'nieuwe' klacht...... :evil: Ai.. en dan is het weer een ander verhaal.
Zoals nu met die klieren in mijn hals, bij mijn kin. Ze voelen niet alleen opgezet, bij aanraking zijn ze ook daadwerkelijk groter (niet hard) dan normaal.
Bij mijn huisarts durf ik voorlopig niet terug te gaan eigenlijk, belachelijk eigenlijk, maar ja.
Rationeel bekeken denk ik dat een bezoekje ms ook pas zin heeft als mijn klieren nog steeds zijn opgezet als mijn keel/oor en vage verkoudheidsklachten echt over zijn...

Bea, waren jou klieren ook daadwerkelijk een tijd opgezet of voelde het alleen zo (zonder aanraking dus)??

Friesje

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Maya » di 06 mei 2014 14:27

Friesje,

Ik herken de klachten ook , helaas en de ene dag gaat het gewoon beter dan de andere en wat ik zelf heel vervelend vindt is dat je van de ene pijntje in het andere valt en van de ene ontsteking in de andere.

Ik ben zelf nu in bijna 6 weken tijd 2 keer doodziek geweest en waardoor ik mij weer ziek moest melden op mijn werk en die waren er ook niet blij mee....

Ik heb nu mijn vitamine B12 laten controleren en ik blijk een " lage normaalwaarde" te hebben. Hij valt binnen de marges maar dient wel verder onderzocht te worden i.v.m de aanhoudende klachten. De klachten die ik heb lijken erg veel op overgangsklachten.

Maya

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » vr 09 mei 2014 19:01

Hoi Maya,

Goed van je dat je je vitamine B12 hebt laten controleren, ik heb wel eens gelezen dat je ook bij een laag normaalwaarde al redelijk wat klachten kunt hebben.

Zelf schoof ik mijn scala aan klachten altijd op mijn schildklier-bordje (die werkt te traag bij mij) maar bij toch steeds goede bloedwaardes ben ik toch maar verder gaan zoeken en toen kwam ik dus op dit forum terecht.
Erg vervelend dat veel van 'onze' klachten ook bij bijv. een te laag vitamine B12 of schildklierproblemen voor kunnen komen :roll:

Ik heb zelf nu nog last van mijn keel en de klier die blijft klieren.
Nu ook een soort brok-gevoel in keel en het gevoel alsof ik steeds mijn keel moet schrapen.
Beetje benauwd gevoel.
Ben bang dat ik het er met mijn stress niet beter op maak nu :(
Mijn eigen tip: geen aandacht schenken aan een klacht werkt dus echt totaal ff niet !!!

Friesje

Annemieke51
Berichten van Annemieke51
Onderwerpen van Annemieke51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Annemieke51 » vr 18 jul 2014 14:16

Hallo dames,

Wat ben ik toch blij telkens die herkenning van klachten terug te vinden op dit forum, het brengt mijn gedachtenmolen tot rust !

Ik ben nu 3 jaar in de menopauze, opvliegers zijn al veel minder, hartklachten en nerveus gevoel ook beter, maar nu die keelklachten, de ene dag keelpijn en het gevoel verkouden te worden, de andere dag niet, ook dikwijls slijm in de keel, korstjes in de neus. Wat ik de laatste tijd ook ervaar is dat mijn stem soms veranderd...

Ik haal mij soms de ergste gedachten in mijn hoofd maar dan lees ik op dit forum en ik voel mij direct terug wat geruster !

Groetjes
Annemieke

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:

Bericht door Josephine » zo 20 jul 2014 13:52

Hallo dames

Ik herken deze klacht ook. Ik moet ook regelmatig mijn keel schrapen en dan voel ik ook alsof er een stukje slijm in de weg zit wat ik door het schrapen naar boven probeer te halen. Ook verandert mijn stem dan alsof je een kikker in de keel hebt.
Ik heb het niet continu.

Groetjes Josephine

Kleintje63
Berichten van Kleintje63
Onderwerpen van Kleintje63
Menopauzejaar:

Bericht door Kleintje63 » zo 20 jul 2014 14:41

Hallo allemaal

Hier de zelfde klachten keelpijn opgezwollen klieren in de hals een band om mijn keel ik heb een ketting om die ik nooit af doe maar die irriteert mateloos
Ook heb ik een hele droge hals
Wel fijn om de herkenning hier te lezen en niet meteen in de stress modes te springen al doe je dat toch ten minste ik

Fijne dag allemaal
Groeten, Greta

Sandra42
Berichten van Sandra42
Onderwerpen van Sandra42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Sandra42 » wo 23 jul 2014 19:48

Beste Greta.

Ik loop al een half jaar met deze klachten.
Paar keer bij de huisarts geweest.
Alles was goed.
De ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer.
Het zal dan van zelf weer over gaan

Groetjes Sandra

Kleintje63
Berichten van Kleintje63
Onderwerpen van Kleintje63
Menopauzejaar:

Bericht door Kleintje63 » vr 25 jul 2014 10:05

Hallo Sandra

Dank je wel voor de geruststelling

Groeten, Greta

Anita0969
Berichten van Anita0969
Onderwerpen van Anita0969
Menopauzejaar:

Bericht door Anita0969 » wo 29 okt 2014 10:45

Hallo dames,

Hier ook inderdaad keelklachten. Ik zit denk ik aan de voor overgang, menstruatie is inderdaad onregelmatig, maar sinds maart dit jaar keelklachten. Alleen bij mij aan 1 kant, soms een dag weg en dan is het er weer. Verschillende keren naar dokter geweest, schildklier getest maar niets. Dus ja, word er gek van. Ook nog naar KNO arts geweest CT scan gemaakt, niets op te zien. Dus ja hier ook vage keelklachten. Bij mij trekt het soms door naar mijn oor en vaker naar mijn nek.

Ben blij hier iets gevonden te hebben want soms denk ik dat ik gek word.

Anita

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Desi » wo 29 okt 2014 13:14

Hallo dames,

Hier nog een. Keelpijn is het niet echt meer gevoelig, droog, schraal en voelt soms dik bij slikken en ook last van spieren/klieren in de hals. En het trekt ook door naar mijn oren, vooral een druk gevoel op de oren, suizen en jeuk. Maar het gekke is, niet constant dus. Soms is het helemaal weg en dan ineens zit het er weer. Maar ik kamp er al vanaf half september mee. In het verleden ook wel gehad (begin van de overgang), maar of het helemaal hetzelfde voelde weet ik eigenlijk niet meer (is al een paar jaar geleden).

Ik heb zelf het idee dat ik het oproep als het ware. Soms denk ik ineens: hee ik voel mijn keel niet meer en prompt zet het op. En stress heeft er bij mij ook invloed op. Als ik erg nerveus ergens om ben dan krijg ik er een paar uur later ook last van. Misschien toch een verhoogde spierspanning dan?

Sterkte dames!
Desi

Anita0969
Berichten van Anita0969
Onderwerpen van Anita0969
Menopauzejaar:

Bericht door Anita0969 » wo 29 okt 2014 15:51

Hoi Desi,

Dat stress er mee te maken hebt daar ben ik absoluut van overtuigd. Maar het komt en gaat, en nu is het bij mij alweer maanden bezig. De keelklachten heb ik nu vanaf maart dit jaar. En even is het weggeweest en nu weer in alle hevigheid terug. Het trekt ook door naar mijn oor/nek.

Hoop dat het snel weer verbeterd.

Sterkte voor jou ook.

Groet,
Anita

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » vr 14 nov 2014 17:15

Hoi,

Sinds een paar dagen heb ik last van keelpijn, normaal niks raars maar ik heb nu het idee dat mijn keel (van binnen) echt is opgezet en dat de opening daar nu kleiner lijkt?
Omdat ik keelpijn had heb ik even gekeken met een spiegeltje en toen viel me dat op.
Ook zag ik dat mijn huig niet recht naar beneden hangt maar een afwijking heeft naar links.... geen idee of dat vaker voorkomt???
Ms heb ik dat altijd wel gehad?? Zijn er hier meer dames die dat hebben?
Ik maak me natuurlijk wel zorgen... :oops:

Verder al een week extreem vaak moeten slikken en ik hoor dan daarbij een raar klikgeluid. Ooit wel eens eerder een tijdje gehad maar het is nu weer terug helaas :(

Wat een ellende... sorry moest dit even kwijt en hoop op geruststelling wb de huig...

Fiesje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht