Last van middenrif - misselijk

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Bo42
Berichten van Bo42
Onderwerpen van Bo42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Last van middenrif - misselijk

Bericht door Bo42 » do 22 mar 2007 19:19

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje, herkent een van jullie deze klachten ?
Veel gasvorming in maag en darmen. Daardoor veel druk op het middenrif. Daardoor het gevoel krijgen dat je hartslag op hol slaat.
Vaak misselijk en een raar gevoel in je maag.

Gelukkig is dat niet elke dag, maar wel met regelmaat.
Als ik ongesteld ben, en dat is wel 2 a 3 hele dagen heb ik er geen last van.
Maar na een dag of 3 dan begint de ellende weer.
Van de h.a al vele middeltjes gehad maar het slaat niet echt aan.

Ik heb ook al een maag echo gehad en dat is goed. net als het bloed.
Volgens de h.a is het niet me hart (want daar ben ik zo bang voor )
Ondanks dat hij dat zegt stelt het me niet echt gerust.

Zijn er nog meer vrouwen met deze klachten ?
Ik word er erg onzeker van.

Groetjes Bo

Sneeuwwitje
Berichten van Sneeuwwitje
Onderwerpen van Sneeuwwitje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Re: Last van middenrif - misselijk

Bericht door Sneeuwwitje » vr 23 mar 2007 08:48

Hallo Bo,

Ik heb heel veel last van brandend maagzuur en 's nachts komt het ook omhoog. Ik slaap nu met mijn bed een klein beetje schuin en dat scheelt wel wat.
Soms doet het zo'n pijn, dat ik denk, dat het mijn hart is. Die slaat ook wel eens op hol nl. Maar mijn broer heeft het ook aan zijn hart, dus daar ben ik dan extra bang voor.

Groetjes, sneeuwwitje.

Con
Berichten van Con
Onderwerpen van Con
Menopauzejaar:

Bericht door Con » vr 23 mar 2007 11:43

Hallo dames,

Het is of ik het zelf heb geschreven, heb dezelfde klachten nu al vanaf januari.
Heb hiervoor ook al een keer op de huisartsenpost gezeten ook in paniek omdat ik dacht dat ik het aan mijn hart had.
Heb nu een maagzuurremmer en moet hier over een week mee stoppen, daar zie ik nu al tegenop. Volgens mij is de klacht ook niet alleen veroorzaakt door maagzuur, ik kan de dokter ook niet echt duidelijk maken wat ik voel.
Ik kreeg het ook vreselijk warm na een zware maaltijd met zweet in mijn gezicht en tegelijkertijd brandende armen. De volgende dag liep ik dan juist te rillen van de kou en was mijn lichaam heel gespannen.

Herkent 1 van jullie dit? Ik eet nu geen vet en geen kruiden meer en drink ook geen koffie meer, ben eigenlijk bang om van mijn huidige voedingspatroon af te wijken. BAH!
Hoop nog wat van jullie te horen!

Gr Con

Bo42
Berichten van Bo42
Onderwerpen van Bo42
Menopauzejaar:

Bericht door Bo42 » vr 23 mar 2007 16:01

Hallo Sneeuwwitje en Con,

Ten eerste wat fijn dat jullie gereageerd hebben, ik zit hier echt mee en zo te lezen jullie ook.
Zelf heb ik niet het gevoel dat het maagzuur is, de arts denkt dat het een combinatie is van maagzuur, gas en vochtophoping.
Voor me maag heb ik nu een maagzuurremmer en dat moet afgebouwd gaan worden.

Ben benieuwd wat dat weer teweeg brengt.
Dat warm en koud hebben heb ik vrij regelmatig ,overdag vaak warm maar s`nachts en 's avonds vaak koud.

Ik heb niet het idee dat het met me maag te maken heeft. (dat warm en koud dan)
Waar mee dan wel dat weet ik ook niet meer.
Con dat rare gevoel in je maag, is dat ook en soort van fladderen in de top van je maag? Of het gevoel dat je maag vacuum trekt?

Ik weet het ook niet echt goed te omschrijven dus voor een arts helemaal niet te herkennen. Lastig, die overgang .

Ik wens jullie veel sterkte en
groetjes van Bo

Con
Berichten van Con
Onderwerpen van Con
Menopauzejaar:

Bericht door Con » vr 23 mar 2007 21:48

Hoi Bo,

Ja ik ervaar die maagklachten precies zoals jij het zegt! Fladderen bovenin de maag en een gevoel van samentrekken!
En een knagend gevoel, net of je constant honger heb. (is dit ook herkenbaar?)
Waarschijnlijk heb ik vandaag weer iets gegeten waar ik klachten door krijg,nl tomaten! Nou vraag ik je, dat verwacht je toch niet?
Ik reageer dan buiten de maagklacht op zich ook met heftig zweten en een gevoel van onrust. Bah echt naar hoor!

Toen ik dit een poosje geleden voor het eerst kreeg ging raakte ik nerveus en paniekerig.
Fijn hoor dat we met elkaar over deze dingen kunnen praten, het is gewoon aan een ander niet uit te leggen! O, ja ik heb nu ook weer z,on knijpgevoel in mijn keel. Herkennen jullie dat ook in combinatie met de maagklachten?

Gr Con

Bo42
Berichten van Bo42
Onderwerpen van Bo42
Menopauzejaar:

Bericht door Bo42 » za 24 mar 2007 10:07

Hoi Con,

Dat gevoel dat ken ik wel , het is net of er een brok in de weg zit en dat krijg je niet weg en dan voelt het als of je keel samentrekt.
Zo ongeveer, als ik het voel, duurt meestal maar een dag of twee.
bedankt voor de tip van pag. 15 ben meteen even wezen kijken.
Bij mij maakt het niets uit wat ik eet, dat heb ik namelijk moeten bij houden van de h.a.

Als ik veel last van me maag heb, zoals nu dus, dan moet ik alleen geen chocolade eten , koffie drinken en vooral kleine beetjes eten want het lijkt wel of ik heel de dag honger heb.
Ken jij dat gevoel ook, of propvol, of veel honger en geen van twee is echt aan de hand.

Groetjes bo en sterkte maar weer
Bo

Con
Berichten van Con
Onderwerpen van Con
Menopauzejaar:

Bericht door Con » za 24 mar 2007 10:38

Hoi Bo,

Ja precies zoals jij het zegt, de knijpende keel duurt ongeveer 2 dagen.
Ik moet wel op letten wat ik eet, niet dat ik dan zozeer bezuur met maagpijn maar wel door te gaan zweten en hyper te worden.
Dat gevoel van vol zitten heb ik dan meer in mijn buik, terwijl mijn maag knort van de honger. Het is echt allemaal erg vreemd hoor.

Gr Con

Femke
Berichten van Femke
Onderwerpen van Femke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Femke » ma 26 mar 2007 15:41

Hallo dames:

Wat ben ik blij om te lezen dat jullie de klacht herkennen van dat honger gevoel en, ook dat het net is of je slokdarm (zeg ik maar) een soort kramp heeft, ik weet niet goed hoe het anders te omschrijven!
Ook dat 's nachts wakker worden er van en ik weet dan niet hoe ik met liggen, warm en hart kloppingen.

Ben onderzocht in het ziekenhuis (ook voor het hart) op alles wat er maar denkbaar is op gebied van maag en darmen.
Dus er is heel veel aandacht aan besteed, ook omdat ik rechts boven in de buik pijn en druk heb, en dat is er dagelijks.

Er is niets te vinden, dus hoera!!
Maar de klachten blijven, en nu lees ik dit van jullie, op deze geweldige site!

Ben samen met jullie niet gelukkig met deze klachten maar wel erg blij dat ik dus niet de enige ben.

Groeten, Femke. :roll:

Marianne1952
Berichten van Marianne1952
Onderwerpen van Marianne1952
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Marianne1952 » ma 26 mar 2007 18:40

Hallo Femke,

Ook ik heb dezelfde klachten als jij van maag en darmen.
Ook is mijn ontlastingspatroon totaal veranderd.
Van een vast patroon is eigenlijk geen sprake meer dan vaste ontlasting dan dunner en alles er tussen in.
Ook van alles geprobeerd met voedsel wel of niet te eten maar helaas niks helpt.

Wel fijn voor je dat er niks bijzonders is gevonden, hoef je daar in ieder geval geen zorgen over te hebben.

Sterkte.
Groeten, Marianne

Nicolette39
Berichten van Nicolette39
Onderwerpen van Nicolette39
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Nicolette39 » ma 26 mar 2007 19:18

Hallo allemaal,

Ik heb vaak het gevoel in mijn maag alsof ik een lift zit die heel snel naar beneden gaat. Soms dagen niet, dan weer de hele dag door. Ik kan er geen patroon in ontdekken. Eerst was ik bang dat het mijn hart was die een overslag maakte, maar als ik het hier zo lees is het mijn maag. Ik heb het ook als ik erg boos ben of zenuwachtig ben. Zaterdag werd mijn zoon (12) weer heel erg gepest op straat en kwam over zijn toeren thuis. Ik naar buiten om verhaal te halen op de pesters. Toen ik tegen die pesters stond te praten had ik weer zo'n naar gevoel in mijn maag. Net of ik in een achtbaan zat. Dit gevoel is de heel avond terug blijven komen. Ik denk dat het ook met spanning te maken heeft. Ik weet wel dat het een heel onprettig en onzeker gevoel geeft!

Groeten, Nicolette

Femke
Berichten van Femke
Onderwerpen van Femke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Femke » ma 26 mar 2007 21:34

Dankjewel Marianne voor je reactie.

Dat van dat veranderd ontlastingspatroon klinkt ook heel bekend.

Ja ik ben heel erg blij dat ze niks hebben gevonden, want ik heb me daar toch druk over gemaakt!!
Met blijkbaar het resultaat dat de klachten nog erger worden.

Ben ook zo gauw bang, dat er van alles mis is in mijn lijf!
Gewoon idioot, herkennen jullie dit ook?
Ga nu snel proberen dat niet meer te doen.
Ben 54, en een paar jaar met de overgang bezig, dus dit zal er ook wel weer bij horen.
Ik ben wel verbaasd dat er zoveel klachten kunnen ontstaan waar je eigenlijk niks over hoort!

Voor jou en ook de andere meiden sterkte!

Groeten van Femke. :roll:

Marianne1952
Berichten van Marianne1952
Onderwerpen van Marianne1952
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Marianne1952 » ma 26 mar 2007 21:49

Hoi Femke,

Je zorgen maken over van alles en nog wat en dan voornamelijk over alle mogelijke ernstige ziekten hoor je meer.
Ook ik ken dat, als ik buikpijn heb denken aan darmkanker. Als ik misselijk ben aan maagkanker en ga zo maar door.
Erg he?
Ik probeer het allemaal wel te relativeren maar dat lukt de ene keer beter als de andere keer.
Daarom ben ik zo blij met deze site, ik ben niet de enige en dat troost dan wel weer.
Ik ben ook 54 en als ik terug kijk al 3 jaar aan het sukkelen met al die vervelende kwaaltjes.
Gelukkig zit ik geestelijk wel lekker in mijn vel, ik heb geen last van stemmingswisselingen en dat soort dingen.
Lichamelijk heb ik geloof ik het hele scala min of meer gehad.
Sinds een half jaar heb ik geen last van duizeligheid meer en daar ben ik geweldig blij mee. Dat was behoorlijk eng.
Zo was er niks aan de hand en van het ene moment op het andere moment moest ik me vast houden om niet te vallen.

De laatste tijd slaap ik ook weer beter en dat is dan ook weer fijn.
Ik probeer er toch maar de moed in te houden.

Groeten, Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht