Druk op de maag

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Sylvia12
Berichten van Sylvia12
Onderwerpen van Sylvia12
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Druk op de maag

Bericht door Sylvia12 » vr 11 jan 2013 11:17

Hallo Sonja,

Het is lang geleden, maar alsnog bedankt voor je antwoord.
Ik weet soms echt niet meer waar ik iets geplaatst heb,en schrijf het nu maar op
Wat vind het niet netjes van mijzelf als iemand je antwoord geeft en dan vervolgens geen reactie meer geef.....................sorry hiervoor.

Zie dat dit al in maart geplaatst is en was voor mijn een herkenning van he toen had ik er ook last van,........ en een week of 8 geleden weer hetzelfde en is toen ook weer opgehouden.
Heb nu ook weer erg last van het boeren, nu toch al een dag of drie.
Maar heb deze week ook de hele week de griep gehad, en dacht het hoort daarbij.

De griep word aardig minder al voel ik me nog wel slap, maar het boeren word meer.
En dan gaan die gedachtes weer,............ het zal toch niet pfff.. word dan gek van mijzelf.

Heb nu wel een tabletje voor het boeren en dat helpt wel iets,maar dat rommelige gevoel in mijn darmen blijft.

Hoe is het met jou nu??

Groet Sylvia

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 64

Bericht door Sunny » ma 14 jan 2013 10:10

Hallo Sylvia 12,

Jij ook bedankt voor je antwoord...je vraagt hoe het nu met mij gaat;
Ik heb een lange tijd nergens last gehad, maar vandaag is het weer zover...
Ik moet je wel hierbij zeggen dat ik een hele moeilijke periode achter de rug heb gehad (overlijden van mijn moeder April 2012 en de breuk met mijn zussen), maar ondanks dat, had ik de maanden daarna geen last van de maag en alles wat erbij de overgang hoort, gehad.
Ik heb ook net de griep achter de rug, en dan nog heel wat problemen met families en zo...en vandaag begon alles weer te komen...weer die druk bij mijn middenrif...en vreselijk veel boeren of moet zelfs opboeren, en ja mijn hart ging op hol slaan, net alsof de overgangsklachten weer mijn lichaam tart..
Ik heb me rustig gehouden, en besloot vandaag een rustdag te nemen, alhoewel er 1 wasje draait maar dat kan ik nog wel even doen
Dat rommelige gevoel heb ik nu ook weer (darmen)...ik denk nu zelf dat dit de naweeën van het afgelopen jaar is.
De overgang is nog lang niet voorbij merk ik :cry: , het word wel minder heftig dan in al die tijd voorheen!

Ik hoop dat je een goede zondag heb gehad, en dat het nu wat beter met je gaat...
We moeten het maar rustig aan doen he...
Heel veel sterkte!!

Groet, Sonja

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Onderwerpen van Stimpylok
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Stimpylok » ma 14 jan 2013 11:05

Hoi Sonja

Ik heb nu net als jij precies hetzelfde druk op mijn middenrif
ik heb er dan hartfladders en /of overslaan bij
ook een rommelige buik borrelen alleen ik boer niet ik ben dan winderig ..het omgekeerde dan !!
Ik heb in aug 2012 mijn moeder plots verloren waardoor ik nu merk dat ik nu wel eerder last hebt van hartoverslagen of trillingen...maar die maag/middenrif heb ik nu al 3 jaar het word wel steeds minder maar weg blijven dat nog niet...
en stress heb ik ook volop in juni mijn dochter en haar man uit elkaar met veel heisa en 3 kleine kinderen waar nu nog onheil speelt in aug mijn moeder verloren de relatie met manlief loopt stroef...dus weet hoe jij je voelt

Ik sta iedere morgen op met die middenrif zo stijf en strak in de loop van de dag zakt het wat af en ook weleens een dag dat het minder is en ik het bijna niet meer voelt al met al .. leuk is het niet.

Susan

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny

Bericht door Sunny » di 05 feb 2013 17:38

Hoi Susan,

Ik kom weer even vertellen dat ik al 4 dagen de griep heb, en deze is heftiger dan
de griep die ik begin januari kreeg.
Vandaag ben ik er weer zo beroerd aan toe...al met al die griep symptomen en die druk op mijn middenrif...ik nam een paracetamol in met de gedachten die hoofdpijnen te onderdrukken...
ik kreeg weer enorm last van mijn middenrif, en mijn hart begon onregelmatig te kloppen bah...ik weet er soms geen raad meer en omdat ik dan ook de griep heb leek het net of alles verergerde vooral als ik dan nog eens op mijn hart tonen gaat letten.
Ik dacht had ik die paracetamol maar niet ingenomen... :roll:
Op dit moment gaat mijn hart wat rustiger, de druk op mijn middenrif is nog wel voelbaar...veel boeren en winderigheid komt er wel bij, maar dat verlicht wel mijn klacht.
Ik hoop dat ik snel opknapt voel me nu zo slap en zo moe. :(

Groet, Sonja

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Menopauzejaar:

Bericht door Stimpylok » di 05 feb 2013 17:58

Hoi Sonja

Vreselijk hoor die griep je hoort alle mensen erover.
Die druk op het middenrif heb ik al 3 jaar en bij mij gaat het op mijn ademhaling zitten ...jij let dan op jou hart / tonen
Ik let dan heel erg op mijn ademhaling net of ik dan benauwd ben
Ik kan dan ook niet goed ontspannen inademen waardoor ik bang bent om iets aan mijn longen te hebben..
En zo is het cirkeltje rond en loop ik te malen... Ik probeer het nu te negeren wat redelijk gaat.
Die winderigheid heb ik dan ook vaak en veel, hoewel het veel minder is
dan 3 jaar geleden, maar het is nog niet weg gebleven. 's Morgens bij het opstaan
is het ergst lijkt het wel of die hele middenrif verkrampt is, bah moet dan proberen rustig te blijven wat mij ook aardig lukt anders?
Maar die middenrif probleem die druk/verkrampt gevoel heb ik ook

Ik wens je sterkte en beterschap...probeer niet in de stress te schieten want dan ben je mooi klaar met die klacht...

susan

Marjak
Berichten van Marjak
Onderwerpen van Marjak
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Marjak » di 12 feb 2013 09:27

Goedemorgen dames,

Het is inmiddels al een hele tijd geleden dat ik op het forum ben geweest, maar ik heb ook een tijdje minder last gehad.

Totdat mijn moeder afgelopen november, na een korte, maar heftige ziekte, toch nog plotseling is overleden. Het is net of de maanden hierna alle symptomen in alle heftigheid terugkomen.

Maar vooral die druk op de maag/middenrif vind ik het moeilijkste. ik loop de gehele dag te zuchten, want kom moeilijk aan mijn adem, ben een beetje misselijk, al met al een heel vervelend gevoel. Daarbij kan ik ook nog hele nachten niet slapen, loop dus de gehele dag rond als een zombie. Er komt gewoonweg niets uit mijn handen.
Ik vind het gevoel van mijn maag/middenrif heel moeilijk te omschrijven, het is een heel raar gevoel.

Nou het is weer een beetje warrig verhaal geworden, maar ben blij dat ik weer eens het forum heb opgezocht voor een beetje herkenning. Dat geeft altijd een beetje rust.

Groetjes, Marja

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Menopauzejaar:

Bericht door Stimpylok » do 21 feb 2013 09:30

Hallo Dames

Hebben jullie ook nog last van een druk op de maag / middenrif
ik heb het vooral 's morgens bij het opstaan ... en dan voelt
mijn diepe ademhaling ook niet lekker grrr en dat al 3 jaar.
Ben benieuwd of dat ooit over gaat...al is het gevoel nu anders,
lijkt wel wat minder maar is nog weg.

Ben benieuwd of jullie er ook nog last van hebben.

Gr, Susan

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny

Bericht door Sunny » di 05 mar 2013 21:40

Hallo Susan,

Ik heb er nu ook weer last van, vooral tegen de avond!
Heb 3 weken de zware griep gehad, en begin nu weer op te knappen.
Nu ik aan de betere kant ben, heb ik weer zo'n vaag gevoel op mijn maag/middenrif
ook mijn hart gaat dan zo af en toe fladderen en dat vind ik best een naar gevoel.
Het is en blijft een zeurende gevoel...had er een lange tijd geen last van, en nu na de
griep kreeg ik het weer. Het voelt in ieder geval lichter dan al die tijd voorheen,
het is de volgende dag ook weer weg...maar zodra de avond komt, voel ik het weer.
Heb gelukkig bij het slapen geen last van.

Heel veel sterkte!

Groet Sonja

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Menopauzejaar:

Bericht door Stimpylok » di 05 mar 2013 23:31

Hoi Sonja,

ben blij te lezen dat ik niet de enigste bent... ik heb ook last van maag/middenrif en dat hartfladderen bah..
Ben nu weer aan het nadenken of het niet iets anders is dan de overgang .. en net wat je zegt het is lichter en soms ook geen last.. Maar ik heb het ook in de ochtend bij het opstaan of s.avonds... het diepe inademen lukt ook niet lijkt wel of alles verstrakt is en niet meer meewerkt en ook vandaag weer een weeïg gevoel moest steeds iets eten en boterham dan weer een koekje als ik maar wat nam anders werd ik er helemaal beroerd van en die hartspier dat trilde ook zo vandaag voelde me er naar van worden
Maar ja we gaan wel door hoe dan ook..

Maar vervelend is het wel en dat al 3 jaar dag in dag uit...met soms wat betere dagen ertussen ja

Sterkte .. Susan

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Desi » wo 06 mar 2013 08:59

Hallo dames,

Hoe vervelend ik het ook vind dat jullie hiermee zitten, ik ben wel heel blij dat jullie het hier opgeschreven hebben. Ik heb het namelijk ook en inderdaad ook soms wat minder, maar nu weer heel heftig. Ik ben er soms echt beroerd (misselijk, naar, zweterig) van en dan is het net of ik (weer) griep krijg.

Ik weet dat het door de overgang komt en dat het niet wat ernstigs kan zijn, want ik heb er al dik 3 jaar last van, maar op mindere dagen kan ik er toch bang van worden.

Allemaal sterkte ermee!
Desi

Lique68
Berichten van Lique68
Onderwerpen van Lique68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Lique68 » wo 06 mar 2013 11:12

Hoi Dames,

Ook ik herken jullie verhaal. Een druk en zwaar gevoel op de maag /middenrif waardoor het ademhalen bemoeilijkt wordt. Ik heb dit eens in de zoveel tijd en heb geen flauw idee of het bij de overgang hoort.

Inderdaad de hele dag een wee gevoel wat alleen weg gaat door iets te eten. Wanneer ik dan met de hond ga wandelen ben ik heel snel buiten adem.
Goed doorademen lukt dan alleen als ik geeuw of als ik op dat kuiltje bij mijn maag druk waar het zeg maar overloopt in je slokdarm.

Heel veel sterkte allemaal dames.
Angelique

Marnie
Berichten van Marnie
Onderwerpen van Marnie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Marnie » zo 31 mar 2013 10:15

dag allemaal,

Wat fijn om te lezen dat jullie dat ook hebben. Ik heb de laatste tijd wel eens 's nachts een soort maagkramp, alsof ik heel weinig heb gegeten ( wat dan niet zo is)
en ik nu iets moet hebben.....misschien dan heel lage bloedsuiker, geen idee, ik ben zo gezond als een visje.
Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit bij de overgang zou kunnen horen, maar nu ik dit lees, ik had er voorheen nooit last van, het is van het laatste jaar dat dit af en toe voorkomt.

Vannacht was het ook weer zo ver, ik ben zelfs 2 x naar de keuken geweest om een plak ontbijtkoek te eten. Ik denk dat ik in het vervolg maar iets naast het bed leg, hoef ik er in elk geval niet uit.

groet,
Marnie

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny

Bericht door Sunny » ma 29 apr 2013 17:00

Dag Allemaal,

Ik ben er weer... :( ...net dat ik dacht #het gaat allemaal lekker# krijg ik onverwachts weer last van mijn maag/middenrif!
Ik heb weliswaar drukke dagen achter de rug gehad, maar heb ook heel veel kunnen rusten.
Als ik die druk op mijn maag/middenrif voel, is dan ook dat hele gebied zeer gevoelig.
Ik heb er zelfs bij dat mijn hart ook op hol slaat en soms ook overslaat...
Ik probeer zoveel mogelijk rustig te blijven, ook al lukt dat niet altijd...

Ik heb dit het meest bij het opstaan, ik neem dan een douche en dan voel ik weer wat lekker. En ben de laatste tijd weer zo heel moe, alles loopt weer in de soep, maar ja, als ik zo moe ben gaan ik toch even zitten, en na een half uurtje kan ik nog wel weer wat gaan doen.

Ook heb ik last van haar uitval...ik merk dat mijn haar best dunner is geworden!
Mij werd aangeraden om het vaker te gaan wassen, door het huidvet raken de haarzakjes verstopt en valt het haar uit.
Ik lees hier in dit forum dat haaruitval ook zo'n overgangsklacht is, daar ga ik maar vanuit.
Hopelijk herkent iemand dit.

Groet, Sonja

Ieniemienie
Berichten van Ieniemienie
Onderwerpen van Ieniemienie
Menopauzejaar:

Bericht door Ieniemienie » do 02 mei 2013 08:52

Hallo dames

Dit is voor mij de laatste 4 maanden ook een herkenbare klacht. Zijn er ook vrouwen die erbij afvallen van al die stress. Ik ben de afgelopen 5 weken bijna 3 kilo afgevallen. Ik voel dat het bij mij spanning is. Het begint ook al bij het wakker worden het zweet breekt mij uit en vervolgens slaat mijn hart op hol.
Zo gaat dat de afgelopen weken dag in dag uit. :roll: Heb wel van de huisarts een bètablokker gehad. Die haalt wel de scherpe randjes eraf maar ik wil niet mijn hele leven dat blijven slikken. Zijn er vrouwen die dit herkennen.

Groet Ieniemienie

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:

Bericht door Anitab » do 02 mei 2013 19:42

Hoi meiden,

De band om de maag, het constant "moeten" eten terwijl ik geen honger heb. Bah, bah en nog eens bah.....................
Dan een aanval van vermoeidheid; echt van de een op de andere minuut doodmoe worden, mijn hoofd niet meer rechtop kunnen houden en mijn ogen niet meer open.
En dan...............loop ik op als een ballon. Ik word volgens mij in enkele seconden met lucht gevuld. Mijn broek kan niet meer dicht blijven en ik zit klem in mijn bh.
Toch maar even op de bank een half uurtje slapen.
Soms heb ik dan geluk en is het dan het slapen een stuk minder, soms ook niet en dan is dit het voor de rest van de dag.

Dan wil ik ook de rest nog even benoemen; hartfladderen, een veel te hoge hartslag (140) zonder enige aanleiding, warm worden en oplopen, niet kunnen slapen, spierpijn, vermoeidheid, wazig zien, gewichtstoename....................
Soms wordt ik er zo moe van; me constant gewoon niet lekker voelen, altijd een beetje een eng gevoel in mijn achterhoofd terwijl ik best weet dat het de overgang is. Maar toch...............
Ik geniet maar dubbel van de momenten waarop het allemaal wat minder erg is.

Ik ben gelukkig niet alleen hiermee. Dus................Sterkte allemaal!!

Groeten,
Anita

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » di 17 dec 2013 16:16

Goedemiddag dames,

Jee en ik dacht dat ik alle klachten had gehad...........maar sinds een week ook een akelig gevoel rond mijn middenrif......zo onder mijn borsten...alsof er iets tegenaan drukt. Mijn buikomvang is ook toegenomen, ik lijk wel 8 maanden zwanger.
Veel boeren kan ik niet maar ik lijk wel een zak lucht..........Gisteren had ik er geen last van maar vandaag weer aanwezig en het houdt me de hele dag bezig.
Tjonge jonge wat akelig allemaal.....mijn hart voelbaar onrustig...............een zuur gevoel rond het middenrif, herkennen jullie dat ook?
Fietsen lukt nu niet gek genoeg.........als bij elke trap de druk toeneemt van dat middenrif..heel irritant.

...Wat een klaagzang he maar ik moet nog naar de winkel straks en ben het aan het uitstellen ..bah....ik haat dit gevoel.

Groeten van een mede overgangster,
Marie

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny

Bericht door Sunny » do 19 dec 2013 09:14

Dag Marie,

Heel herkenbaar wat jij schrijft! Ik heb er jaren last van, dan heb ik een paar
maanden niks, en dan komt het zo plotseling op, t is nu wel veel en veel minder dan de jaren voorheen!

Nu met deze drukke december maand, heb ik dit zo nu en dan ook weer, maar dan met mindere mate...het is een naar en drukkend gevoel op m'n middenrif!
Ik ben erachter gekomen dat wanneer ik een drukke stress periode heb gehad, dit
soort klacht naar boven komt. Ik ga dan zoveel mogelijk rusten en doe wat ik doen kan dat helpt goed bij mij.
Vaak helpt het bij mij ook als ik opboert en of heel diep ademhaalt.
Misschien helpt dat bij jou?!?!
Bij fietsen en traplopen heb ik er geen last van.

Heel veel sterkte!
Groet, Sonja

Grietje58
Berichten van Grietje58
Onderwerpen van Grietje58
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Grietje58 » za 21 dec 2013 10:34

dag dames,
Ook weer heel herkenbaar.
De laatste weken weer veel last van een te strak middenrif, soms zo erg dat ik blij ben dat ik bh kan uit doen dan scheelt het weer wat extra druk op de onderste ribben.
Bij het minste dat de maag uitzet, extra druk.

Mijn hart ...mijn god wat word ik er toch bang van, maar het valt me op dat bij bepaalde beweging waar ik druk zet op het middenrif mijn hart ofwel overslaat of begint te fladderen en ja hoor...blijft uren doorzinderen, dat wachten op de volgende overslag of fladder.

Heb het bij de fysiotherapeut al besproken en de middenrifspier ligt net onder de onderste ribben en wanneer dit te strak zat dan raakt het ook soms de hartspier en dan krijg je die overslagen. Maar ook als je nekwervel niet goed functioneert, kan die hartklachten en maagproblemen geven.

Zo zie je maar hoe je skelet op je organen kan inwerken.

Heb al met huisdokter hier discussies over gehad want hij beweerde dat dit niet kon maar de osteopaat zegt dus anders maar daar staat de huisarts dan weer niet voor open, voor die theorie.

In ieder geval ik heb sinds mijn menopauze nu al van alles en nog wat gehad van zowel geestelijke als lichamelijke klachten zodanig dat ik me afvraag wanneer het gaat stoppen??

Houd het jullie ook zo bezig?

Mij alvast wel...

groetjes aan alle dames
Ingrid

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Menopauzejaar:

Bericht door Stimpylok » za 21 dec 2013 15:39

Hallo

Het houd mij 4 jaar lang bezig word er panisch van,
soms gaat het en soms denk ik nog even dan gaat ademen ook niet meer, heel eng... :(

Groetjes Susan

Grietje58
Berichten van Grietje58
Menopauzejaar:

Bericht door Grietje58 » zo 22 dec 2013 17:40

Beste dames,

Dat druk gevoel rond de ribbenkast en middenrif ken ik als de beste, ik voel de godganse dag die druk en die komt vanuit de rug.Ik voel de spieren rond mijn ribben heel strak zitten dus een bh is soms lastig om dragen maar met een cup E laat je de boel ook niet dadelijk zomaar hangen :lol:

Vandaag ook weer dus een dagje van hartoverslagen, plezant is anders.

Ik overweeg nog maar eens naar HA te gaan om daar verhaal te gaan halen, eigenlijk gewoon geruststelling dat het echt geen kwaad kan want het piekeren helpt me ook niet vooruit.

Nog een fijne zondag
greetz
Ingrid

Grietje58
Berichten van Grietje58
Menopauzejaar:

Bericht door Grietje58 » zo 22 dec 2013 17:48

Een beetje uiteg voor diegenen die piekeren i.v.m maag en hartoverslagen.

Ons hart bestaat uit 4 holten en 2 helften: 2 voorkamers en 2 kamers, linker en rechter. De rechterkant van ons hart ontvangt bloed van het lichaam en stuurt het naar de longen - de linkerkant ontvangt het bloed van de longen en stuurt het opnieuw doorheen het lichaam. Eigenlijk is ons hart niet veel anders dan de enige grote pomp, die ons lichaam rijk is.

De hartpomp werkt als een 'peer' waarmee de arts de bloeddruk-manchet rond je arm mee oppompt. De hartcellen kunnen/moeten (anders zijn we dood) een prikkel opbouwen, die dan voor de ontlading van de hartspier zorgt (samentrekking, pompen). Opdat de cellen niet overal willekeurig zouden vuren (chaos), bezit het hart knooppunten waar zich de gangmakers van het hart bevinden. Degene die eigenlijk onze hartfrequentie (72' in rust) aangeeft, bevindt zich rechts bovenaan en die noemen we de sinusknoop. Hier ontstaat de prikkel, die zich dan als een steen die in een vijver geworpen wordt, verder uitbreidt over het gehele hart. De 'rimpels' trekken verder over het water en bereiken een 2de knooppunt, dat zich halverwege het hart bevindt: de AV-knoop. Vandaar verloopt de prikkel verder over beide kamers, over een bundel en vezels.

Elk van deze knooppunten en banen heeft een eigen automatisme, maar die telkens qua frequentie lager ligt dan de stap erboven. In feite dienen ze pas 'in gang' te schieten als de trap erboven het laat afweten: we spreken dan van een escape ritme. Maar uiteraard kunnen deze tussenstations (of andere plaatsen in het hart) om allerlei redenen toch buiten de pas gaan lopen. Dat kan al van zo vroeg als van bij de geboorte.

Gezien de verschillende holten in het hart, kunnen deze extrasystolen eigenlijk 'van overal' komen.

Vele mensen voelen ze dan ook niet. Degene die je wel kan voelen, zijn soms die van de kamers (ventriculaire extrasystolen, VES). En eigenlijk is het nooit de VES zelf die je voelt, maar de slag erna. omdat een VES een slag is die te vroeg komt, waarbij het hart iets minder gevuld is. Daarop volgt een pauze, waardoor het hart zich meer vult dan anders, en als die hoeveelheid wordt weggepompt, voel je de klop.

Kunnen VES kwaad? Je arts zal je zeker uitgelegd hebben dat (en ik vermoed dat je een inspanningsproef zal hebben gedaan) VES die toenemen of ontstaan tijdens een inspanning, extra aandacht verdienen. VES die niet toenemen tijdens inspanning zijn doorgaans onschuldig. Soms heb je een periode VES (kan tot 6 maand duren) ten gevolge van een kleine infectie aan het hart. Heb je veel VES, dan ga je best langs bij een ritmoloog: er kan altijd een 'bekabeling teveel' zijn in je hart (wat je doorgaans ziet op het ECG) en deze specialist kan zoals een tandarts gaatjes vult, extra banen die er niet horen te zijn dichtbranden of bevriezen in het cathlab.

na het eten. De maag en het hart liggen eigenlijk op mekaar, slechts gescheiden door het middenrif. Als je teveel eet, kan dit duwen op het hart, waardoor hartcellen geprikkeld kunnen raken buiten de sinusknoop. Een prikkel is een samentrekking, dus een extrasystole. Misschien heb je een vertraagde maaglediging, last van lucht in de maag, of eet je te grote porties... Zoek eens uit waar je baat bij hebt...

Belangrijkste is: maak je niet ongerust (want van stress krijg je extrasystolen), drink of eet geen zaken die het hartritme of de bloeddruk de hoogte injagen, rust voldoende, bezoek een cardioloog/ritmoloog, zie dat je een inspanningsproef hebt gedaan... Als dan gezegd wordt dat het onschuldig is, dan is het onschuldig, simpel als wat.

Ingrid

Strepie66
Berichten van Strepie66
Onderwerpen van Strepie66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Strepie66 » di 07 jan 2014 11:18

Hallo vrouwen,

Al jullie berichten heb ik gelezen van 2005 tot en met nu. Wat herken ik veel en wat maakt het me verdrietig.
Zelf heb ik enorm last van duizeligheid, pijn in linkerborst/kant en een enorm brandend gevoel in mijn maag.
Het gevoel te hebben dat je wegvalt maakt zo onzeker. Ik wil me niet beperken en probeer zoveel mogelijk te blijven doen, maar het wordt lastig.
Mijn huisarts bezocht en die geeft aan niet te weten wat te doen en heeft maar weer bloed geprikt.
Gaat dit weer over? Komt het terug? Dit terwijl ik me juist zo lekker voelde.

groetjes van Ester, die soms zo wanhopig is

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:

Bericht door Josephine » di 07 jan 2014 12:14

Hoi Ester,

Van duizeligheid heb ik geen last maar wel van een vervelend gevoel aan de linkerkant van mijn borst, soms felle steken, altijd een kloppend gevoel aan de zijkant van mijn linkerborst. Is het een spier? Ik weet het niet. Daarbij ook veel last van mijn linker schouderblad, altijd een aanwezig zeurend gevoel, niet pijnlijk.
Toen de overgangsverschijnselen begonnen toen ik 49 was begon het bij mij met een drukkend gevoel op de maag, soms branden. Het heeft een jaar geduurd. Nu heb ik er geen last meer van.
Ook maanden een pijnlijke rechterbeen gehad, met name vanaf de knie naar beneden toe met soms echt felle pijn. Nu is dat ook weer over alleen nog dat vervelende gevoel aan de linkerkant van mijn borst.
Het valt me wel op dat mijn klachten erger zijn gedurende de periode van ovulatie/menstruatie.
Ik probeer maar zoveel mogelijk te ontspannen en mn gedachten op andere zaken te richten want geestelijk kan ik mijzelf gek maken met enge ziektes en weet ik wat allemaal niet.
Ik ga dan ook verkeerd ademen, met een negatieve spiraal als gevolg.
Ik adem dan een paar keer heel diep in en uit en praat mezelf rustig om vervolgens mn zinnen te verzetten.
Veel sterkte en uiteindelijk gaat het over.

Groetjes Josephine

AnnaAnna
Berichten van AnnaAnna
Onderwerpen van AnnaAnna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door AnnaAnna » do 09 jun 2016 09:20

Een 'goede morgen',

Het is al weer 2016 , maar ook ik kan mij bij jullie aansluiten . In de hoop dat de meesten van jullie kunnen zeggen dat je van de klachten af bent!

Ik wordt al een jaar WAKKER met DRUK OP DE MAAG( misselijk gevoel) .

Eigenlijk heel raar : de eerste seconden niet , maar zodra het besef komt , komt meteen de misselijkheid .
Verder ook veel zweten 's nachts zodat de druppels op de huid staan 's morgens .
Moet wel zeggen dat ik ook poli artrose heb , dus een beetje moeilijk : wat hoort bij wat ?

In slaap komen , gaat vaak heel moeilijk EN als ik slaap , is het heel licht . Dus aan herstel kom ik niet.
's Morgens dus vaak afgemat. Maar zodra ik ga bewegen , verminderd het beetje bij beetje.

Ook de hartkloppingen of gevoel dat hij het even niet doet , overkomt mij .

Je denkt inderdaad : hoe lang kan mijn lichaam dit allemaal aan EN wanneer treedt de vermindering op ?
Ben nu 48 .....

Vind het iig heel fijn met lotgenoten ervaringen uit te wisselen !!!

O ja , niet onbelangrijk :
Heb ook zo af en toe druk op de borstkas . Het gevoel dat hij ontstoken is rondom . Ademen gaat dan i.d.d niet zinder denken ....

Anna

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht