Keelpijn/droge keel/vastgeknepen gevoel

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Annatascha
Berichten van Annatascha
Onderwerpen van Annatascha
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Keelpijn/droge keel/vastgeknepen gevoel

Bericht door Annatascha » wo 13 mar 2019 16:41

Hallo dames,

Ik heb al 7.5 week last van mijn keel. Voelt uitgedroogd, last met slikken, opgezette klieren en alsof t dichtgeknepen wordt. Een ketting om mn nek kan ik niet verdragen en als ik mijn hoofd te ver naar voren doe voel ik het helemaal beklemmen rond t strottenhoofd en daardoor word ik benauwd (ik schiet dan in angst)
Ik heb alle bloedwaardes en orgaanfuncties laten testen, ook schildklier en vitamine alles goed. Longfoto, hartfilmpje, thoraxfoto's, echo boven en onderbuik, bloeddruk 110/68, hartslag 58, zuurstofgehalte 99..Meerdere malen in de keel gekeken, klieren gevoeld..Huisarts zegt je bent echt kerngezond het is voornamelijk stress en keelspanning.
Ik ben nog op vaste tijden ongesteld, maar ik krijg rare kwalen..spierpijn, maagzuur, ontzettend pijnlijke borsten die na de menstruatie niet weggaan.
Ik ben 45 en ik denk dat ik echt de overgang in aan t gaan ben.
Herkennen jullie dit? Geruststelling gezocht!

Groetjes Annatascha

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Keelpijn/droge keel/vastgeknepen gevoel

Bericht door Claire » wo 13 mar 2019 23:52

Hoi Annatascha,

Door de hormoonsveranderingen worden je slijmvliezen droger. Slijmvliezen zitten o.a. in je mond, neus, keel, slokdarm, maag, darmen, oren, gewrichten. Dat kan de klachten geven waar je last van hebt. Ook spanningsklachten op de keel is een veelgehoorde klacht.

Lees veel hier, dan vind je vast herkenning.

Groetjes,
Claire

Annatascha
Berichten van Annatascha
Onderwerpen van Annatascha
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Bericht door Annatascha » do 14 mar 2019 07:50

Dank je wel Claire.

Ja ik was zeker van plan mee te lezen op dit forum, denk dat ik er veel van kan leren
:D

Annatascha

Debeuk
Berichten van Debeuk
Onderwerpen van Debeuk
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Debeuk » vr 16 aug 2019 17:14

Hallo dames

Zit in de overgang ben bijna 53 heb ook al een jaar last van het gevoel dat mijn keel dichtgeknepen wordt de ene keer laat dan soms weer niet mijn gevoel zegt dat het een soort spanning is stress
Sterkte ik gooi het op de overgang,

Debeuk

Daisy
Berichten van Daisy
Onderwerpen van Daisy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Daisy » ma 19 aug 2019 11:37

Hallo allemaal,

Heb nu ook al een paar dagen last van een droge keel. Moeite met slikken, net als of je een keelontsteking begint te krijgen. Zit ook al een tijdje in de overgangsmodus. Maar die droge keel is echt niet leuk. Heb net gelezen dat door het verminderen van het hormoon oestrogeen in de overgang we last krijgen van droge slijmvliezen. En door veel te drinken om te hydrateren, kauwgom kauwen of een dropje eten de boel kan verlichten. Zelf neem ik ook zo af en toe wat honing in de thee. Tja,... helaas we moeten er doorheen met zijn allen.
Er stond gelukkig wel bij dat het overgaat !!! :lol:

Succes allemaal

Groetjes Daisy

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » ma 19 aug 2019 20:20

Hallo dames,

Heb het ook met periodes dat ik moeilijk kan slikken.

Mij helpt het melk te drinken (het liefst volle melk) om de keel te smeren. Zeker als ik brood moet eten: goed fijnkauwen en wegspoelen met melk.

Groetjes,
Claire

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht