Klik bij het slikken

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Puck65
Berichten van Puck65
Onderwerpen van Puck65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Klik bij het slikken

Bericht door Puck65 » di 20 feb 2018 19:11

Hallo allemaal,

Je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb er wel last van, bah, maar soms opeens steekt er toch weer zoiets eigenaardigs de kop op. Ik kan er niet veel over vinden op het forum, sinds een paar weken heb ik bij elke droge slik een klik, dus als ik niet eet of drink, waar mijn hoofd aan mijn nek vastzit zeg maar. Slikklachten worden vaak genoeg genoemd, een brok in de keel, alsof je een pingpongbal achter in je keel hebt zitten, het eten wat je soms moeilijk doorgeslikt krijgt, ook daar heb ik last van, maar die rare klik..... Ook echt weer zoiets waarvan ik continu uit ga proberen of het al over is, dus ontelbaar vaak gaat slikken tot het slikken bijna echt niet meer lukt.
Het doet geen pijn, het voelt alsof er 2 botjes over elkaar schuiven.
Herkenbaar voor iemand?

Groetjes, Puck.

Jolaika
Berichten van Jolaika
Onderwerpen van Jolaika
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Re: Klik bij het slikken

Bericht door Jolaika » zo 25 feb 2018 14:25

Hallo

Zo’n soort gevoel heb ik ook al ruim een half jaar. Ik heb het geregeld bij het drinken, niet met ‘vast’ eten. Het lijkt alsof er na het slikken, na een paar seconden belletjes vanuit mijn slokdarm omhoog komen, die ik dan voel achter in mijn hals. Het doet geen pijn, maar meer een van soort druk. Ik heb een jaar geleden een onderzoek bij de kno-arts gehad i.v.m globus klachten. Toen was alles goed en gelukkig was het na een paar maanden over. Ik hoop maar dat het nu ook zo gaat, want ik wil niet steeds weer naar de huisarts.
Ik heb na mijn baarmoeder verwijdering 5 jaar geleden zoveel klachten gekregen, zo’n beetje alles wat ik op deze site tegenkom, en dan sta je daar wèèr op de stoep.
En elke keer als er wat over is komt er weer wat anders voor in de plaats terug, lijkt wel.
En ik maakt mij overal ongerust over, want je kunt nooit weten of het toch niet iets ernstig achter zit. Waardeloos!

Jolaika

Puck65
Berichten van Puck65
Onderwerpen van Puck65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Klik bij het slikken

Bericht door Puck65 » zo 25 feb 2018 21:48

Hoi Jolaika,

Zo waardeloos dat slikken, bij elke slik word je er weer bij bepaalt dat er "iets" niet klopt. Wat je ook zegt, het één is over of er komt alweer iets anders voor terug.Ik voel dan wel geen belletjes, maar echt een klikje, als ik mijn vinger op die plek in mijn hals leg voel ik ook echt iets verspringen. Het lijkt wel een beetje op een knakkende vinger of zo. Ik wil ook niet steeds naar de huisarts maar zorgen maken doe ik mij ook! Over al die klachten. echt waardeloos!,

Sterkte, Puck.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht