Droge keel

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Droge keel

Bericht door Diaantje » di 16 jan 2018 08:55

Goedemorgen,

Sinds enige tijd heb ik last van een droge keel. Kan wel slikken, mond voelt niet droog alleen dus die droge keel. Voelt een beetje plakkerig zeg maar. Ook wel last van droge lippen en ogen trouwens.
Nu heb ik wel veel gezocht maar vind veel in combinatie met een brok in de keel. Dit ervaar ik niet zo.
Als je op internet zoekt, komen gelijk ziektes zoals suikerziekte naar voren. Mijn bloed is pas nog geprikt en mijn suiker is 6.2. Iets aan de hoge kant maar nog niet zorgwekkend volgens de huisarts. Daar zou het dan toch niet aan kunnen liggen??

Zit volgens mij nog in de pre fase, voel dat alles verandert maar menstrueer nog regelmatig (alleen anders zeg maar).

Zijn er meer mensen die dit herkennen en me wat gerust kunnen stellen?
Hoor graag van jullie.

Groetjes,
Diana

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Onderwerpen van Sannie1412
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Droge keel

Bericht door Sannie1412 » di 16 jan 2018 09:54

Goedemorgen Diana,

Ik heb ook een droge keel en droge ogen en soms een droge neus en lippen, droge mond is stukken minder geworden kan alles weer eten :-)
Ik heb een lip biopt gehad op Sjogren en dat is het gelukkig niet! Ben bij de oogarts geweest en hij zag ook geen sjogren maar wel droge ogen waarvoor ik nu gel heb gekregen. Ook is mijn bloed helemaal onderzocht en daar kwam ook verder niks uit. KNO arts geweest en hij zag ook niks vreemds hij gooide het op de leeftijd :roll:
Dus blijft er voor mij de overgang over en ik zit ook nog maar in het hele begin van de overgang :-(
Maar je leest op het forum dat heel veel vrouwen hier last van hebben..
Het schijnt dat je slijmvliezen dunner worden met de overgang waardoor alles wat droger aanvoelt.

Ik hoop dat je iets gerustgesteld bent? En je niet teveel zorgen moet maken, en zeker niet op googelen dat maakt je helemaal gek ;-)

Groetjes Sandra

Snoettie
Berichten van Snoettie
Onderwerpen van Snoettie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Droge keel

Bericht door Snoettie » zo 18 feb 2018 16:38

Hallo

Ik heb ook een droge branderige keel.
Hierdoor 's nachts een kriebelhoest. zo raar ik wordt wakker van een opvlieger en moet tegelijk hoesten ;)

Wie kucht er nog meer vooral 's nachts?
Ook heb ik last van droge keel en luchtwegen.
Ik heb ook last van hypochondrie :|

Snoettie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht