Zo bang

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Fiede
Berichten van Fiede
Onderwerpen van Fiede
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Zo bang

Bericht door Fiede » za 08 jul 2017 16:32

Hallo allemaal,

Ik ben Fiede 48 jaar en al een aantal jaren in de overgang met alle klachten van dien... Sinds een paar maanden ben ik enorm aan het klungelen met mijn darmen. Mijn verhaal: zo'n 3 maanden geleden kreeg ik acute diarree wat bijna 3 weken aanhield. Volgens mijn ha was dit een dikke darm ontsteking en zou vanzelf moeten genezen. Na die weken was het ook idd over. Maar nu komt het.. Na enkele weken begon het toch weer te rommelen. Weer diarree, veel lucht, opgeblazen gevoel enz. Gelukkig neemt mijn ha mij serieus en heeft bloed en ontlasting laten nakijken. Bloedonderzoek was meer dan prima. Kwam niks uit. Maar helaas uit de ontlasting wel. Er zat verborgen bloed. Nu moet ik door voor verder onderzoek. Ik ben zo vreselijk bang voor kanker ondanks dat ik mij verder niet ziek voel , niet afval enz. Hopelijk kunnen jullie mij wat gerust stellen

Fiede

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Zo bang

Bericht door Diaantje » za 08 jul 2017 17:03

Hoi Fiene,

Dat is ook spannend. Er wordt ook veel aandacht aan geschonken.
Maar, het kan ook een adertje of vleesboompje zijn. Daar kunnen ze helaas van buiten af niets aan zien.
Ik heb het gehad met cyste in borst, je leeft in spanning maar je moet het wel na laten kijken.
Wanneer je er op tijd bij bent, mocht het iets zijn, dan kan er nog zoveel aan gedaan worden.
Er zijn zo veel meer oorzaken dan alleen maar enge dingen.
Ik wens je veel sterkte met de onderzoeken.

Diana

Fiede
Berichten van Fiede
Onderwerpen van Fiede
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Fiede » za 08 jul 2017 18:55

Dank je wel Diana!

Het is die onzekerheid die vreet he.
En de overgang helpt dan ook niet bepaald met zijn angsten :|

Fiede

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mrsx » za 08 jul 2017 20:32

Hoi

Ik zou ook onrustig ervan zijn.. zo simpel is het... lijkt me ook logisch... Ik zou gewoon je artsen je angsten voorleggen.... en zoveel mogelijk vragen om uitleg enz.. hopelijk ben je snel aan de beurt en is er snel duidelijkheid en goed nieuws..

mrsx

UK67
Berichten van UK67
Onderwerpen van UK67
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door UK67 » ma 31 jul 2017 16:10

Hoi Fiede,

Ik hoop dat het wat beter met je gaat en dat je ondertussen aanvullend onderzoek hebt gehad en wat meer weet.
Ik kan me voortellen dat je bang bent en de overgang maakt het er niet makkelijker op, ik merk aan mezelf dat ik tegenwoordig sneller in paniek raak dan vroeger.

Veel succes en sterkte!
UK

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht