Onderbuik en maagklachten

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
UK67
Berichten van UK67
Onderwerpen van UK67
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Onderbuik en maagklachten

Bericht door UK67 » zo 28 mei 2017 11:34

Hallo,

Ik lees al een tijdje mee (maakt me vaak rustig, wetende dat ik niet alleen ben) ik zit, denk ik, ook midden in de overgang.
Mijn menstruatie is pas 1 maand uitgebleven, daarvoor was ik nog heel regelmatig iedere 28 dg.
Een aantal weken geleden kreeg ik veel pijn diep in mijn onderbuik. Naar de huisarts en daar dacht men aan n blaasontsteking, omdat de urine test aanwees dat er witte bloedcellen en microscopisch bloed in mijn urine zat. Nog nooit n blaasontsteking gehad.
Antibiotica voor een week, wat eigenlijk niet veel hielp. Weer terug naar huisarts, urine was op kweek gezet en bleek geen bacterie te hebben. Toch bleek met urine teststrook dat er nog steeds witte bloedcellen en microscopisch bloed in urine zaten. Weer antibiotica kuur, dit keer 3 dagen. Het hielp wel iets, maar ik had nog steeds pijn en nog steeds was mijn urine niet goed, maar bij 2e kweek weer geen bacterie. Een week aangemodderd met nog steeds pijn, weer urine ingeleverd.
Afgelopen vrijdag bellen voor uitslag 3e kweek en dit keer wel n bacterie en dus weer aan de antibiotica.
Helaas heb ik nog steeds pijn in onderbuik wat meer lijkt te zijn als ik beweeg, vooral met huishoudelijke klusjes en veel bukken krijg ik pijn.
Ik heb t idee dat t meer rond mijn baarmoeder/eierstokken zit, maar dat verklaart urine natuurlijk niet.
Waar ik nu sinds enkele dagen ook last van heb is een enorme opgezette maag en maagklachten, lang n vol gevoel en t brandt van binnen. Misschien komt dit door al die kuren antibiotica? Laatste keer dat ik antibiotica heb geslikt is 6 jaar terug en toen nergens last van.
Ik word er echt radeloos van, heb vannacht ook haast niet geslapen, allerlei akelige ziektes flitsen door mijn hoofd.
Herkent iemand deze onderbuik en maagklachten?

Groetjes, Uk

Adria
Berichten van Adria
Onderwerpen van Adria
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Onderbuik en maagklachten

Bericht door Adria » ma 17 jul 2017 10:10

Hallo Uk,

Hier precies hetzelfde. Ik heb hierover zojuist een reactie geplaatst op het forum. Wat een ellendige, onzekere tijd.

Groet Adria

UK67
Berichten van UK67
Onderwerpen van UK67
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Re: Onderbuik en maagklachten

Bericht door UK67 » ma 17 jul 2017 11:39

Hallo

Ik lees al n tijdje mee op dit forum/topic en heb laatst een vaginale echo laten maken.
Ze stuurde alles steeds op n blaasontsteking maar t had dus zomaar iets gynaecologisch kunnen zijn. De echo was goed, linker eierstok normaal en rechter eierstok konden ze niet vinden (ook al niet bij normale echo) maar echoscopiste zei dat dat n goed teken is, als er echt iets aan de hand is worden ze groter en zit er vocht omheen.

UK

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht