Het gevoel of ik de hele dag naar de wc moet

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Het gevoel of ik de hele dag naar de wc moet

Bericht door Flippertje » di 07 feb 2017 22:08

Hallo dames,

ik heb weer wat, heb de hele dag aandrang om na de wc te gaan, ontlasten, komt wel wat uit, kleine beetjes, heb gegoogeld, had ik beter niet kunnen doen, weer in alle staten, denk meteen weer aan darmkanker, wat moet ik doen ? Even afwachten of na de huisarts gaan, vindt het zo gênant, en zijn er misschien meer vrouwen die hier last van hebben?

Flippertje

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Het gevoel of ik de hele dag naar de wc moet

Bericht door Diaantje » wo 08 feb 2017 10:48

Hey,
Ik heb hier soms ook last van. De hele dag naar WC voor kleine beetjes.
Ik heb een spastische darm en met stress ben ik aan de beurt. Het laatst half jaar dus regelmatig.
Heb me er zo veel zorgen om gemaakt dat ik bij de MDL arts terecht ben gekomen. Heb ook ontlasting-onderzoek laten doen.
Er kwam niets uit. Gewoon spastische darm. Het laatste stukje van mijn darm, net voor de anus, is ook groter(breder/slapper) waardoor er ontlasting langer kan zitten voordat het er uit komt.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar zou me niet direct zorgen maken.
Sterkte,
Diana

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 67

Bericht door Jacobina » wo 08 feb 2017 11:08

Hallo,

Ik heb hier 's morgens ook altijd last van, dat begint al om 6 uur 's morgens, dan ga ik voor het eerst naar de WC, en daarna vaak nog een paar keer. Ik denk dat het van de overgang komt, later op de dag als ik mij wat beter voel, dan heb ik er niet veel last van. Dus ik denk dat het gewoon een overgangsklacht is.

Jacobina

Luna66
Berichten van Luna66
Onderwerpen van Luna66
Menopauzejaar:

Bericht door Luna66 » wo 08 feb 2017 11:42

Hallo Jacobine en andere

Inderdaad ook ik moet vaak naar de wc, ontlasting patroon is erg wisselend!
Soms 1 keer per dag maar gister 3 keer en laatste keer diarree!
Ik ging ook googelen maar had dat ook beter niet kunnen doen !!
Kwam de engste dingen tegen, maakt me zo onzeker en bang!
Door mijn angst en ziektevrees, gaat het de ene keer beter met de angst als de ander keer!

Groetjes Luna

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » wo 08 feb 2017 12:19

O dames,

wat ben ik blij met jullie reacties, zit er de hele dag mee in me hoofd, daarbij ben ik er ook elke keer onwel bij, bij vlagen, zo ben ik dizzy en zo is het weer weg, maar dat heb ik al een hele tijd en gooi dat ook op de overgang,
Wilde vanmorgen de dokter bellen en die is 3 weken op vakantie dus n.a.v ook van jullie berichten wacht ik het gewoon nog even af,
In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie reacties,

Groet Flippertje

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Annabel71 » wo 08 feb 2017 15:41

Hoi Flippertje,

Ik denk niet dat je hier zoveel stress van moet hebben. Ik herken dit probleem ook, en dan haal je je van alles in je hoofd. Ook ik ben duizelig en heb ook rare tintelingen. Ik heb zo alle enge ziektes al door mijn hoofd laten spoken...Je kunt een spijker rechtslaan op mijn nek en schouderspieren, dat veroorzaakt een tiental enge en rare klachten. Dus eigenlijk lees je alles wel terug op dit forum. Ik hoop dat je je een beetje gaat ontspannen. Ik weet dat het niet meevalt, maar anders wordt alles nog erger,en dat wil je zeker niet. Drink veel water eet gezond, ontspan. Lekkere warme douche of bad doet wonderen. En beweeg als het lukt. Een wandeling in de natuur doet mij wonderen.(ik weet het is koud nu) :)

Veel sterkte, groetjes Annabel.

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » wo 08 feb 2017 22:29

Als ik jullie toch niet had...
Dank je wel Annabel

Flippertje

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » wo 22 feb 2017 09:16

Hallo dames,

Heb 2 weken geleden een week lang last gehad van dat ik de hele dag aandrang heb om te moeten poepen(sorry) en dan kwam er niks, daarna een week ongesteld geweest en geen last, nu niet meer ongesteld en weer aandrang de hele dag, wordt er gek van, gisteren wel heel de dag normale ontlasting, vandaag al 2 keer geweest en steeds aandrang maar nu weer brij, zal ik toch maar bellen na de huisarts of nog maar even afwachten

Flippertje

Jole71
Berichten van Jole71
Onderwerpen van Jole71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Jole71 » wo 22 feb 2017 10:17

Hallo flippertje,

Dat klinkt echt heel vervelend. Niet echt iets van buikgriep volgens mij, omdat je er tijdens jouw menstruatie geen last van hebt gehad.
Lijkt mij niet prettig om mee door te lopen. Dus ja, als ik het zou hebben, zou ik er toch even een bezoekje aan de huisarts aan wagen, niet qua ongerustheid dat er iets ernstigs aan de hand zou zijn, maar toch even qua advies, misschien heel simpel op te lossen, dus zou dan in dat geval zonde zijn, om met zo een rot gevoel rond te moeten blijven lopen.

Sterkte ermee hoor, hoop voor jou dat het gauw weer over is, niet leuk in elk geval.

Jole

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » wo 22 feb 2017 13:08

Hallo Flippertje,

Dit heb ik echt al jaren. Is ook veel over terug te vinden op de site. Ik probeer er goed op in te spelen d.m.v. voeding. Geen cafeïne inmiddels meer, en zorgen voor veel vezels, rauwe havermout en een halve banaan door yoghurt 's morgens als vb. Juist dat het fluctueert maakt het wat lastig soms. Maar ik heb besloten dat ondanks dat het ook weleens een weekje redelijk ging ik gewoon toch definitief mijn voedingspatroon aan moest passen. De hormonen daar kan ik verder weinig aan doen. Maar mijn maag/darmstelsel helpen bij het opvangen van deze lastige prikkels ligt wel in mijn vermogens.

Inmiddels neem ik voor mijn maag bv appelazijn. Dat werkt beter dan medicatie bij mij. Gezondere oplossing dus.

Sterkte,
Madu

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht