Klachten postmenopauze, maag/darmen/nek

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Karin25
Berichten van Karin25
Onderwerpen van Karin25
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Klachten postmenopauze, maag/darmen/nek

Bericht door Karin25 » di 13 sep 2016 10:12

Hallo,

ik heb een vraagje, ik menstrueer nu al ruim 1,5 jaar niet meer en de klachten vielen wel mee. Nu ineens krijg ik last van buik, darmen en spierpijnen. Ik ben bij HA geweest en krijg binnenkort een colonscopie maar vroeg me af of het kan dat je na een tijd weer klachten krijgt

Karin

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Klachten postmenopauze, maag/darmen/nek

Bericht door Anitab » do 20 okt 2016 13:16

Hoi Karin,

Helaas voor mij wel herkenbaar. Ben nu twee jaar post en het ging eigenlijk prima, vooral afgelopen zomer had ik het gevoel de hele wereld weer aan te kunnen.
Niet dus :(
Op dit moment is het weer prut; moe, moe en nog eens moe, slecht slapen, nachtelijk zweten, spierpijn, enz.
En dan komt de vraag ook weer boven, is dit wel de overgang? is er niet iets anders met me aan de hand?
Ik probeer die nare gedachten zoveel mogelijk te onderdrukken en mijn lichaam zoveel mogelijk rust te geven.

Sterkte
Anita

Aggaan1959
Berichten van Aggaan1959
Onderwerpen van Aggaan1959
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 60

Bericht door Aggaan1959 » vr 30 dec 2016 13:30

Beste Karin,

Bij deze een vraag, ik menstrueer al 7 jaar niet meer maar pas sinds 3 jaar geestelijke klachten,
die niet fijn zijn. Kan dit?

Aggaan.

Karin25
Berichten van Karin25
Onderwerpen van Karin25
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Karin25 » ma 25 jun 2018 12:49

Hallo

Ik kom na lange tijd weer op dit forum, al 4 jaar ben ik niet meer ongesteld en de klachten die ik de eerste jaren had heb ik nog steeds, echter 5 weken geleden ongeveer kreeg ik ook opeens last van nek en slokdarm. 's Morgens misselijk, naar hongerig gevoel.
Ik heb inmiddels schildklier en nek-echo gehad, hart-echo, holster en longfunctietest. Daarna naar osteopaat die de verkrampte borstspieren heeft losgemaakt.
Toch blijf ik het voelen, alsof je neusspray hebt genomen en dat vocht in je keel loopt en een hongerig naar gevoel in maag, drukkend gevoel op borst. Maagzuurremmers gehad van dokter maar die doen niets, volgens mij heb ik geen maagzuur.
Ik zoek me suf of het overgang kan zijn en dan klachten krijgen na 4 jaar menopauze of misschien psychisch is
Wie O wie herkent het.
O ja bloed vitamines ed was allemaal keurig, schildklier ook. Ik val niet af en kan ook eten

Karin

Annepan
Berichten van Annepan
Onderwerpen van Annepan
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 59

Bericht door Annepan » ma 17 sep 2018 14:34

Hoi Karin,

ik herken wel veel in jouw klachten hoor. Hier al 5 jaar niet meer ongesteld.
Maar wel nog steeds rare klachten. Nu heb ik sinds een paar weken van die spiertrillinkjes in mijn benen, afwisselend op verschillende plekken, van die plopjes.
Dat had jij toch ook ?
Of ben jij daar nu van af ?

Anne

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Annabel71 » ma 17 sep 2018 16:36

Hoi Anne,

Hier ook een veelvuldigheid aan klachten. Naast nekklachten/schouderklachten, heb ik sinds een aantal dagen ook spiertrillingen in mijn knie. Soms links, soms rechts. Het is niet constant maar erger me er helemaal dood aan.

Ik heb nog nooit een opvlieger gehad, maar verder al van alles. Oorsuizen, zwaar hoofd, mijn ogen zijn minder, doemdenken, last van mijn darmen, duizelingen...ik vergeet vast nog wat. Het is en blijft een drama...Ik ben sinds mei niet meer ongesteld geweest, maar het kan nog alle kanten op dus. Ik vind alles wat ik voel doodeng tegenwoordig, daar had ik voorheen nooit last van. Heb alle ziektes de afgelopen 4 jaar al gegoogeld..ik had gehoopt dat alles wel een keer in de rust zou komen, maar als ik dan lees dat na de menstruaties dat niet vanzelfsprekend is houd ik mijn hart vast!

Sterkte!

Annabel

Annepan
Berichten van Annepan
Onderwerpen van Annepan
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 59

Bericht door Annepan » di 18 sep 2018 12:56

Annabel,

ja dat met die ziektes googelen, dat moeten we eigenlijk niet doen he ?
Jij ook veel sterkte!

Groetjes, Anne.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht