Hongergevoel

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Hongergevoel

Bericht door Esje » do 09 apr 2015 20:20

Hallo dames,

Ik heb zoiets raars de laatste tijd, een constant hongergevoel alsof ik al in geen uren gegeten heb maar dan heb ik net gegeten. Herkennen jullie dit?
Is dat ook weer zo'n hormonaal ding of is dat toch iets anders?
Ik vind het erg vervelend worden heb het nu al dagen...

Esje

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Hongergevoel

Bericht door Mrsx » vr 10 apr 2015 11:24

Hoi Esje,

die dagen heb ik soms ook wel eens, maar ik heb het best erg druk.. dus ik vergeet soms ook wel eens of ik gegeten heb.... dat honger gevoel kan volgens mij heel erg hormonaal zijn want ik heb ooit eens een pil geslikt en toen bleef ik eten...dus dit kan erg hormonaal bepaald zijn...

Mrsx

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Esje » vr 10 apr 2015 19:18

Hallo Mrsx

Vandaag had ik er weer helemaal geen last van... zo raar hahaha die hormonen!

Esje

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marjo50 » zo 19 apr 2015 01:10

Hallo Els

Nou ik heb er heel veel over geschreven over dit hongergevoel. Moet je eens zoeken in mijn berichten die ik er over plaatse. Ik heb dit dus het zelfde. Ik heb het al jaren. Bij mij is het een gevoel van een leeg hongergevoel, ook ik heb als ik gegeten heb na een half uur weer een soort raar hongergevoel. Ik probeer dan wat zoetigheid te nemen, maar dat help ook maak eventjes. Het is heel raar om te gevoel te op te schrijven wat ik voel, eerder een gevoel van niet vol worden van een maaltijd. Ik be ook al heel lang op zoek hoe dit ontstaat. Ik gebruik maagzuurremmers voor me maag, nu hoorde ik dat deze tabletten bepaalde vitamine wegnemen, maar of dat zo is weet ik niet, en of dit de oorzaak er van is.

Ik heb ook nooit een echt vol gevoel in me maag zoals vroeger. moet echt om de 2 uur eten omdat akelige gevoel niet te voelen. je bent dus niet alleen met jou probleem.

gr Marjo

Jilli
Berichten van Jilli
Onderwerpen van Jilli
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Jilli » zo 19 apr 2015 11:09

Hallo dames

Ik heb hier ook last van. Ik kan me herinneren toen ik in de puberteit zat, rond een jaar of 15 (ik werd vrij laat voor het eerst ongesteld, op mijn 14e) dat ik ook altijd zo'n honger had, zelfs net na het avondeten. Dan pakte ik een paar extra boterhammen.
Dat is nu dus weer. Zelfs als ik veel eet, zit ik nooit echt vol. Het meest vervelend vind ik dat ik ook wakker word van de honger, meestal rond een uur of 3,4 's nachts, alsof mijn lichaam het dan al tijd voor het ontbijt vind.

Ik wou dat er een pil bestond die echt de honger onderdrukte, want het is vervelend. Hongergevoel gaat na 20 minuten weer weg, maar het blijft bij mij nooit lang weg, en ik loop een groot deel van de dag met een rammelende maag.
Ik ben mijn hele leven slank geweest, op die eerste jaren van de puberteit na, en ik wil ook graag op gewicht blijven, maar het word een echte strijd zo.

Jilli

Valerie
Berichten van Valerie
Onderwerpen van Valerie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Valerie » do 27 okt 2016 10:19

Hallo dames

Ik heb dat ook sinds ik in de overgang ben. Het is vechten tegen de bierkaai.

Valerie

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:

Bericht door Marjolijn2 » wo 09 nov 2016 13:44

Hallo dames

Laat ik daar nou ook last van hebben. Dan kan ik wel weer wat pakken maar dat is ook weer niet goed :(
en ik neem dan wel wat noten dat helpt een beetje

Marjolijn

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016

Bericht door Babsi » do 10 nov 2016 14:02

Hoi,

Ik heb het ook. Heb continu trek maar ik mag niets want het gevecht tegen de kilo's is inmiddels aan de gang.
Kon altijd eten wat ik wilde, maar nu....
Ik ben sinds kort begonnen met het eten van havermout als ontbijt. Dit maak ik dan zelf. De ene keer met
water en de andere keer met melk (laatste is veel lekkerder).
Havermout is gezond en het vult ook best wel redelijk. Dan kan ik het wat langer volhouden tot de lunch.

groetjes Babsi

Plaats reactie