Darmen/maag en brandende mond/keel

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Ela
Berichten van Ela
Onderwerpen van Ela
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Re: Darmen/maag en brandende mond/keel

Bericht door Ela » ma 18 jun 2018 11:57

Hallo allemaal.

Ik meld me maar aan als kersverse overgangsklant. Allereerst wil ik jullie stuk voor stuk een hart onder de riem steken. Wat een diversiteit aan ellende, maar toch ook zo eender.
En allemaal sterke vrouwen met veel te verduren. Ondanks alles toch maar door blijven gaan. Doorzetten. Wat heb ik veel respect voor jullie. Het is bijna bedroevend om vrouw te zijn... Ga er maar aan staan met de eindeloze lijst van klachten.

Ik heet Ela. Ben 46 jaar en deze maand voor het eerst ben ik voor de 3e maal ongesteld. Zo lijkt het althans. Ik had al een paar jaar last van acne en dat is nu erger geworden. Dacht dus direct aan de overgang.
Gisteren werd ik wakker met een brandende tong. Later op de dag kwam daar brandende binnenkant van lippen bij. Keelpijn, slijm in de keel en keel schrapen.
Had ik nog nooit gehad dus ik ging googelen en het eerste dat ik tegenkwam was deze site. Vrouw en overgang.
Direct aangeklikt. Mooi zo, weet ik dat ook weer, dat keelklachten bij de overgang hoort. Niets aan de hand . Net als de pijnlijke knobbels in mijn rechter borst waarvan de pijn komt en gaat. Steeds bang voor kanker, tot de pijn weer weg is en ben ik weer opgelucht.

Maar nu heb ik niet alleen keelpijn, zopas kwam daar ook pijn bij het slikken bij. Niet slechts in de keel maar ik dus tussen mijn schouderbladen Door. Ken je dat, wanneer je iets doorslikt wat net effe te droog of te groot is om door te slikken? Erg vervelend. Hebben nog meer mensen dat? Of heb ik nu toch iets anders onder de leden...?

Bij voorbaat dank voor de reactie. Nogmaals mijn respect en ontzettend veel sterkte iedereen...

Ela

Indy
Berichten van Indy
Onderwerpen van Indy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Darmen/maag en brandende mond/keel

Bericht door Indy » do 12 jul 2018 18:03

Hallo Ela,

Veel herkenbare klachten, maar vooral ook dat net of heb je een te groot stukje eten doorgeslikt...het doet geen pijn, maar het is wél een rare druk in je slokdarm...ook bij vlagen pijn tussen de schouderbaden, in/tussen de ribben, zijkant rechterborst,..enz enz...
Wat een gedoe he !

Indy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht