Buikkrampen

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Buikkrampen

Bericht door Esje » zo 14 jul 2013 10:40

Hallo dames,

Sinds een paar jaar top ik echt extreem met mijn darmen, eigenlijk toen ik in de pre overgang kwam. Ik heb dagen dat ik elke dag diarree heb. Na elke maaltijd gaat het enorm te keer. Dan kan ik weer dagen niet naar de wc en raakt het weer verstopt. Krampen enz.
Nu las ik op dit forum dat dit ook bij de overgang hoort?

Ik moet zeggen ik word er behoorlijk moedeloos van zo langzamerhand... :(

Nu heb ik ook behoorlijke vleesbomen in mijn baarmoeder en zo voor de menstruatie doet eigenlijk alles in mijn buik zeer.

Esje

Corrinne
Berichten van Corrinne
Onderwerpen van Corrinne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Buikkrampen

Bericht door Corrinne » zo 14 jul 2013 19:00

Ha Esje,

Ik herken dat, alhoewel mijn darmen altijd al gevoelig zijn heb ik er nu nog meer last van. Ik heb een hele maand lang diarree gehad. Onderzoek laten doen, maar gelukkig is er niets geks uitgekomen. Volgens deze site schijnt het inderdaad met de overgang te maken te hebben, maar stress helpt volgens de dokter ook niet mee. Nou dat heb ik allebei. Wat mij helpt is een half uur voor elke maaltijd twee glazen water drinken en twee uur na de maaltijd eentje. Ben ook iets anders gaan eten (geen melk, veel vezels). Het s niet weg maar het gaat wel iets beter. Misschien heb je er iets aan, succes in ieder geval,

Corrinne

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:

Bericht door Esje » zo 14 jul 2013 20:07

Hallo

Pfff ben zo blij met je antwoord hahaha
Ik tob al mijn leven lang met mijn darmen maar de laatste tijd is het wel erg. daar komt nog een dosis spanning en stress bij en inderdaad BINGO!

Ik heb ook al van alles geprobeerd wat de ene keer het triggert doet de volgende keer weer niks. De ene avond heb hartstikke kramp de volgende avond ineens weer niet.. echt zo vervelend.

Esje

Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 61

Bericht door Ingmart5860 » vr 30 aug 2013 13:36

hello,

ik kan op alle berichten op dit forum altijd wel een antwoord verzinnen want overal heb ik wel wat last van.
Een prikkelbare darm nu ja, bij de minste stress heb ik ervan. Afwisselend opgezette buik met veel lucht, diarree dan weer gewoon. Na de maaltijd voel ik gauw of het mis gaat gaan.

Overgang...wist niet dat dit zo een ellende kon zijn maar ik weiger hormonen bij te nemen uit angst voor kanker.
Maar alles bij mekaar brengt overgang me uit mijn evenwicht en is het leven een pak minder leuk met al die kwalen.

Teveel om op te noemen maar als ik de berichten lees, kan ik ze allemaal wel beamen pfff
Het spijtige is dat mijn man het niet begrijpt...boei je niet op, is zijn antwoord maar zo simpel gaat dat niet, als het iedere wat anders is en dat het leven verder gaat met alle verplichtingen van dien.

Rustig op adem komen...zonder iets te moeten doen...zou zalig zijn.

Sterkte dames!!
groetjes
Ingrid

Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 62

Bericht door Wik » di 03 sep 2013 01:37

Hallo dames ;)

Die darmproblemen het ik ook last van gevoelige darmen sinds de overgang erg pijnlijk en heel vaak last van verstoppingen wat ik ook eet vezels fruit volkoren brood maakt niets uit.
Ik wou dat ik er eens van af was ben het ook allemaal zo zat! Elke dag weer wat anders pfff

groetjes Wik

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Friesje » ma 23 sep 2013 11:30

Hallo

Darmproblemen.... weer wat nieuws voor mij :S . Ik dacht toch echt dat ik het hele rijtje overgangsklachten inmiddels als zo'n beetje heb of had gehad. Niet dus.

Ik heb veel een raar/pijnlijk/stekend gevoel linksboven, eigenlijk de hele dag door. Naarmate de dag vordert krijg ik ook last van andere plekken in mijn buik. Darmen rommelen, winderigheid ( :shock: ) en soms ineens felle kramp.
Maakt niks uit wat ik eet verder.
Dit heb ik nu zo'n 2 weken, ik dacht eerst dat het mijn maag was omdat ik in het begin eerst alleen die vervelende pijn linksboven had.
Ik heb geen last van verstopping, ontlasting is juist wat zachter dan normaal.
Als ik zit heb ik eigenlijk het meeste last.

Ik weet dat darmklachten ook in de overgangsfase thuis kunnen horen, maar het maakt me zo onzeker; toch maar (weer!!) langs de huisarts om het een en ander uit te sluiten.

Zou dit ook zo weer over kunnen gaan, net als al die andere ellendige klachten?
Wat is jullie ervaring hiermee?

Friesje

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Bericht door Desi » ma 23 sep 2013 12:22

Hallo,

Nou ja, ik zit met verbazing jouw bericht te lezen, Friesje!
Ik heb precies hetzelfde!
En vooral toen ik las dat jij ook meer last heb tijdens het zitten... Bizar gewoon!
En ook dat de klachten oplopen naarmate de dag vordert en ook bij mij maakt het niet uit wat ik eet.

Verder precies zoals jij het omschrijft. Ontlasting is eerder (te) zacht dan hard, beslist niet verstopt, maar wel pijnlijke scheuten links en dan weer rechts.
Ik dacht eerst misschien eierstok, toen misschien nieren of lever... (ook natuurlijk angstig door de overgang voor allerlei ziektes). En nu denk ik toch weer die darmen.

Dank voor je bericht, het geeft mij weer wat rust.

Groetjes, Desi

Sandra42
Berichten van Sandra42
Onderwerpen van Sandra42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Sandra42 » za 28 sep 2013 14:56

Hallo Dames,

Hier nog zo een die weer last hebt van haar darmen.
Net boven me schaambeen weer de branderige gevoel.
En last van verstopping.
Nu las ik bij overgangsverschijnselen over urine.
Ik zag daarbij een plaatje dat je baarmoeder gaat zakken en je eileiders gaan krimpen.
Maar ook je darmen in de verdrukking komen.

Ik denk dan bij me zelf daar zouden mijn klachten dan vandaan kunnen komen.
In dat geval heeft het dus weer met mijn overgang te maken.

Groetjes Sandra

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:

Bericht door Maya » wo 02 okt 2013 08:42

Hallo dames,

Dat pijnlijke gevoel linksboven heb ik ook en het blijkt vanuit de darmen te komen. Ik heb het ook af en toe aan de rechterkant. Door de internist is mij uitgelegd hoe de darmen lopen. Ik heb maagproblemen en ik dacht dat de pijn vanuit mijn maag kwam en na een maagonderzoek bleek er niets aan de hand te zijn daarmee. De darmen lopen omhoog en gaan achter de maag langs. Ik merkte dat als ik bv cola dronk dat de stekende pijn vele malen erger werden en zelfs doortrokken naar mijn linkerzij. Dit had ik ook met bepaald eten. Ik ben gestopt met cola drinken en vermijdt nu bepaalde voeding om de pijn te voorkomen en dat helpt zeer zeker. Er is bij mij ook een spastische darm geconstateerd.

De brandende pijn boven het schaambeen herken ik ook! De pijn loopt zelfs door naar mijn liezen. Ik ben afgelopen maandag naar de gynaecoloog geweest omdat ik dacht dat de liespijn vanuit mijn eierstokken komen en bij een inwendig onderzoek waren ze nauwelijks meer te zien. De linkerkant is erg klein en de rechter was nog redelijk. Blaas zag er goed uit en verder geen vreemde dingen gelukkig!

Nu ervaar ik weer een stekend , zeurderig gevoel in mijn rechterzij.....Ik word er toch af en toe gek van......

Maya

Marjan61
Berichten van Marjan61
Onderwerpen van Marjan61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Marjan61 » wo 09 okt 2013 21:45

Hoi Maya en Sandra

Erg vervelend is het allemaal, en ja Maya bij mij is de pijn ook iedere keer anders, alleen de steken die ik vannacht voelde waren nieuw voor me en pijnlijk

De overgang bah niks aan :idea: :?:

Marjan

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:

Bericht door Gaea » do 10 okt 2013 10:38

Hallo Marjan,

Die steken herken ik,vooral in de maag en zo nu en dan doen de darmen ook mee, sinds een week heb ik daar last van en niet zo'n klein beetje ook :( ....inderdaad net of er een mes in gestoken wordt, van die scherpe steken die niet te negeren vallen.
Ook het borrelen in zowel maag als darmen heb ik (weer) last van.

Ik vind het 'fijn' om te lezen dat ik geen uitzondering ben, stelt me toch gerust.

Gaea

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:

Bericht door Maya » vr 01 nov 2013 11:31

Hallo dames,

Ik ben van de week weer naar de huisarts gegaan i.v.m de darmklachten. Toen ik er eenmaal was had ik natuurlijk weer nergens last van... Ik was daar omdat ik het eigenlijk wel makkelijk vindt de diagnose spastische darm. Ik heb last van pijn linksboven en vaak ook door de hele buik, regelmatige ontlasting maar samenstelling veranderd naar mate wat ik heb gegeten. Af en toe slijm en een spoortje bloed omdat ik last heb van aambeien. Ik wil dus dat er wordt gekeken of ik echt wel een spastische darm heb en wellicht is er wel iets anders.....

Ik voelde mij heel stoer op dat moment en de huisarts geeft mij groot gelijk dat ik dit onderzoek laat doen en gaat het voor mij regelen. Ik ga opgelucht weg en nu na een paar dagen slaat de angst weer enorm toe...... Ik ben weer gaan googelen...... en als ik mijn symptomen opzoek dan kom ik toch weer uit bij darmkanker...... Ik loop mijzelf helemaal gek te maken en het onderzoek zal pas over een week of 2/3 plaatsvinden.

Gisteren was ik al in de pot aan het graaien en mijn ontlasting aan het ontleden... Moet toch niet gekker worden want ik weet dat ik nu zo gefocust wordt op mijn ontlasting dat ik straks niet meer kan poepen en daardoor de ontlasting harder wordt en ik weer aambeien krijg en daardoor weer bloed. Wat ben ik een muts zeg en ik zeg ook constant tegen mijzelf dat ik mij er niet op moet focussen en afleiding moet zoeken.

Groetjes van Maya

Annechyn
Berichten van Annechyn
Onderwerpen van Annechyn
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Annechyn » ma 04 nov 2013 07:42

Hallo,

Dat heb ik nou ook, gek word ik ervan. Altijd maar gerustgesteld willen worden maar het is nooit genoeg want ik twijfel toch.
Ik ben ook bij de huisarts geweest i.v.m onbestemde maar pijnlijke darmklachten. Bloedonderzoek gehad voor alle functies die je maar kan bedenken en alles was prima in orde.
De buikpijn is er nog en ik heb ook dat rotstemmetje...
Moet ik dan toch om een darmonderzoek vragen? Maar daar zie ik ook als een berg tegenop. En als er dan niets uitkomt, ben ik dan wel gerustgesteld, of blijf ik toch denken dat ze iets over het hoofd hebben gezien? Vreselijk is dat....

Annechyn

Peetrie54
Berichten van Peetrie54
Onderwerpen van Peetrie54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Peetrie54 » wo 06 nov 2013 17:24

Hallo dames,

Ik lees hier ook vaker mee, hoewel mijn darmproblemen - gelukkig - alweer een tijdje tot het verleden behoren. Ik kan me de ongerustheid en paniek bij iedereen heel goed voorstellen. Die heb ik zelf ook ervaren toen ik er last van had. Ik haal mij van alles in mijn hoofd, en dat maakt de klachten vaak nog erger.

Groetjes,
Peetrie

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:

Bericht door Maya » wo 01 jan 2014 23:30

Hallo dames,

De officiële uitslag is dat ik inderdaad een spastische darm heb die ik waarschijnlijk heb overgehouden aan mijn eerdere buikoperaties. Het bloedverlies ligt aan de inwendige aambeien. Buikklachten zijn er nog steeds maar een stuk minder maar dat kan zo weer veranderen.

Nu weer erg last van mijn maag....vorig jaar een gastroscopie gehad en toen was er ook niets aan de hand maar heb erg last van dat het eten wel zakt maar dat het laatste korreltje blijft hangen en dan schraap ik mijn keel en dan komt het los. Ik maak mij weer vreselijke zorgen ..... Daar wordt he toch gek van?

Maya

Sandra010
Berichten van Sandra010
Onderwerpen van Sandra010
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Sandra010 » do 09 jan 2014 12:40

Hallo dames,

Ongeveer acht maanden geleden raakten mijn darmen ook van slag. Opeens drie keer in de ochtend. Dan weer diarree dan weer vaste ontlasting. Nog steeds gaan mijn darmen regelmatig te keer. Soms ook lichte buikpijn. Kreeg ook helder bloed bij de ontlasting en dat bleek een aambei te zijn. Daar heb ik nog steeds last van overigens.
En ben ik gestrest dan gaat het ook de hele dag door. Zit ik beter in mijn vel en eet ik goed (ook geen glaasje wijn 's avonds) dan merk ik dat mijn darmen stabieler zijn.

Groetjes van Eva

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » za 11 jan 2014 11:14

Hai Maya,

Gelukkig dat ze wat ergs uit hebben kunnen sluiten! Toch wat... :S .
Maar een spastische darm is ook geen lolletje.... onschuldig gelukkig maar je kunt er toch behoorlijke klachten van hebben.
Ik meende trouwens dat je dan last hebt van verstopping afgewisseld met diarree?
Maar die klachten had jij toch niet?

Erg vervelend dat je nu weer zo'n last hebt van je maag. Ik herken niet je klachten wb het niet willen zakken van voedsel (alhoewel ik dat op het forum wel eens voorbij heb zien komen), maar behoorlijke pijnklachten heb ik wel gehad.
De huisarts schreef me toen maagzuurremmers voor, ik had helemaal geen klachten als brandend of omhoogkomend maagzuur maar dat hoefde ook niet perse, zei mijn arts. Het heeft toen wel goed geholpen. Heb het zo'n 6 weken gebruikt en daarna geen last meer van gehad. Dit is nu zo'n 2 jaar geleden.

En ja, constant je zorgen maken is vreselijk!

groetjes,
Friesje

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014

Bericht door Max » wo 05 feb 2014 20:49

Hallo dames,

Lees al enkele jaren met jullie mee en heb me toch maar eens aangemeld.
Zit nog steeds in de premenopauze, de langste tijd tussen 2 menstruaties in was 5 maanden en heb alle varianten al gehad.
En ook de meeste klachten behalve de gewrichtsklachten nog niet.
Heb iets voor mijn maag gekregen en dat helpt.

Nu sinds 5 maanden heel veel last van mijn darmen, vooral in de ochtend. Ik sta op en dan beginnen ook de zenuwen door mijn lijf te gieren en kan haast niet stilzitten en zweethanden, daarna voel ik mijn darmen peristaltische bewegingen maken en dan moet ik maken dat ik op het toilet kom.

Dit 2 jaar geleden ook gehad maar dat duurde korter ongeveer 3 maanden.
Eerst lucht het op en dan beginnen de darmen weer te trekken en te rommelen en dat blijft de hele dag zo, word er knetter van.
De ontlasting is ook breierig.

Zie al veel overeenkomsten hierboven bij jullie dames.

Zo, dat wilde ik als eerste even kwijt, nog iemand met een goede oplossing die echt geholpen heeft?

Dank jullie voor het lezen alvast en was deze periode maar voorbij.

Max

Miepke
Berichten van Miepke
Onderwerpen van Miepke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Miepke » do 27 feb 2014 11:42

Hallo dames,

Fijn om dit te lezen hier... natuurlijk niet van de dames met de prikkelbare en spastische darmen, maar van de "overgangsdarmen".

Op 1 januari begonnen mijn darmen ook te krampen, diarree; dacht eerst dat het van de zelfgemaakte zalmsalade was... ms teveel uitjes of zo :oops: maar nee dus.

Voorheen gewoon 1x per dag normale ontlasting, nu vaak na het eten darmkrampen, meerdere keren per dag moeten, dan weer een tijd zoals het was, dan weer het getrubbel. Je denk dan idd in eerste instantie aan darmkanker, maar nu ik deze verhalen lees kan het dus weer in het bakje "overgang"...

En af en toe lijkt het wel oorlog daarbinnen... niet fijn als dat in gezelschap gebeurt op een moment dat het net wat stiller is.

Miepke

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:

Bericht door Esje » do 27 feb 2014 13:31

Oh Max

Wat herkenbaar! Zo gaat het bij du ook en dan inderdaad ook die zenuwgevoelens alsof ik naar de tandarts moet!

Esje

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:

Bericht door Esje » wo 09 jul 2014 20:28

Hallo

Ik heb dit al eens eerder gehad maar de afgelopen dagen heb ik weer zo'n opgezette buik, herkennen jullie dit? Over een ruime week moet ik weer ongesteld worden, maar meestal komt het een paar dagen vroeger.

Ik twijfel soms zo he waar het dan van komt. We zin net verhuisd en deze verhuising was echt ene uitputtingsslag, dus stress?
Mijn darmen zijn de laatste tijd ook weer heviger in de war, dus de darmen?

Ik heb een fiks aantal vleesbomen, zijn die dan weer erger gegroeid?

Of maak ik me druk om niks en is het toch de overgang weer?

Esje

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » wo 09 jul 2014 20:37

Hallo Elje,

Als je vleesbomen hebt worden die tijdens de overgang wel kleiner ( is bij mij ook gebeurd.
Maar die verschijnselen rondom menstruatie en zo die onregelmatig werd had ik toch ook.
Echt een opgezette buik als ik mezelf van opzij in de spiegel bekeek.
Ik schrok er dan van.
Ik leek wel zwanger zo opgezet.

ik ben nu nog boos op de diagnose die ik ook kreeg : spastische darm!!
nooit gehad tevoren.
Kon de klok erop gelijk zetten zelfs!

Maar na een bezoek aan een begripvolle internist ben ik pepermuntolie gaan gebruiken. (is in olie of in tabletvorm te bestellen bij de apotheek: en is niet duur)
Het ging niet weg ermee hoor, maar het gaf wel een lekker gevoel in mijn verteringsorganen.

Groet, Bep

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:

Bericht door Esje » zo 13 jul 2014 09:54

Hoi Bep,

Dankjewel voor je geruststellende woorden.
Ik denk dat het bij mij voornamelijk stress is. Ik merk wanneer ik me rustiger houd het weggaat. Alleen zo na de verhuizing zit dat er niet in :(

Ik heb ook al dagen ontzettende hoofdpijn. Als ik 's ochtends wakker word is het prima maar zo rond een uur of tien steekt het de kop weer op en niks helpt er tegen.

Esje

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:

Bericht door Esje » di 15 jul 2014 17:09

Hallo dames

Pfff het is weer echt een drama vandaag met die darmen. :oops:
Vanochtend buikkramp en diarree... vanmiddag weer buikkramp en diarree.

Ik ben er zo klaar mee he.... :cry:

Esje

Marjo65
Berichten van Marjo65
Onderwerpen van Marjo65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Marjo65 » wo 16 jul 2014 17:19

Hoi Esje,

Ook bij mij zijn de darmen jarenlang van slag geweest. Ik had op spijsverteringsgebied zoveel klachten, dat er veel onderzoek is geweest - niks gevonden.

Nu, na ongeveer twee jaar narigheid, lijkt het allemaal iets beter te gaan. Dat gaat gelijk op met lichte verbetering van alle andere klachten, dus dat het hormonaal is, dat is voor mij wel duidelijk.

Het enige dat bij wat heeft geholpen is mijn eetgewoonten veranderen: geen gluten meer, veel groenten en fruit, weinig vlees en verder zo min mogelijk bewerkte producten.

Ook mijn lunch bestaat tegenwoordig meestal uit een soort samengestelde salade, met restjes gekookte groenten van de vorige dag, wat verse rauwkost, verse kruiden, wat rijst of kikkererwten en een dressing met flink wat biologische olijfolie. Tussendoor veel biologische noten en zuidvruchten.

Het heeft even geduurd om ingesleten patronen te wijzigen, maar ik zou nu niet anders meer willen want het smaakt heerlijk en mijn lijf geeft aan dat dit veel beter gaat.

Sterkte,
Marjolein.

JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:

Bericht door JolandeB » wo 04 apr 2018 19:47

Dames,

Ik wilde jullie even een klein beetje gerust stellen qua darmklachten. Ik heb zelf de ziekte van crohn en ook al enige tijd in de overgang. Ik menstrueer nog steeds maar de tijd er tussen de menstruatie is steeds korter.

Nu heb ik door mijn ziekte al vaak diarree en nu nog meer door de overgang. Mijn gyn. heeft mij gerust kunnen stellen de darmen en de eierstokken en baarmoeder zijn GEEN vrienden. Door de hormonale schommelingen gaan de eierstokken in gevecht met de darmen, daarbij de stress die de overgang en zijn symptomen teweeg brengt en de cirkel is rond.

Groetjes Jolande

Help24
Berichten van Help24
Onderwerpen van Help24
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Zeurende pijn in de onderbuik

Bericht door Help24 » vr 01 jun 2018 14:02

hallo dames,

Ik heb al ongeveer 2 jaar overgangsklachten maar de lichamelijke klachten waar bijna iedereen last van heeft heb ik totaal niet. Geen opvliegers of nachtelijk zweten Daarvoor in de plaats allemaal vage klachten die zich een tijd manifesteren om daarna weer voor een hele tijd te verdwijnen. Ontzettend emotioneel en op zijn tijd een hoofd vol met watten. Mijn cyclus is regelmatig onregelmatig van 16 tot 30 dagen met een menstruatie van hoogstens nog 3 dagen.

De laatste 3 maanden heb ik echter continu een zeurende pijn in de onderbuik. Dan links dan rechts wat met het uur kan wisselen. Verder een opgeblazen, drukkend gevoel in het midden net boven het schaambeen. Er zit geen duidelijke samenhang met de cyclus. Urine is goed en een inwendige echo laat geen problemen zien. De huisarts dacht toen eerst aan Prikkelbaar Darm Syndroom. Heb echter helemaal geen onregelmatige ontlasting. Geen diarree of obstipatie, slijm of bloed in de ontlasting.
Alleen erg winderig Nadat de medicijnen daarvoor weinig deden denkt hij aan acnes. Een beklemming van een huiszenuw.
Ik zie echter helemaal geen overeenkomst met de symptomen hiervoor maar hij wil toch dat ik eerst hiervoor naar de acnes poli ga.
Heb gevraagd om mij toch nog eerst naar de gynaecoloog te sturen aangezien er een enorme wachtlijst staat voor de acnes poli maar dat ziet hij niet zo zitten. Echo was nl goed.
Ben nu een beetje ten einde raad want de pijn blijft continu aanwezig. Niet altijd even hevig maar toch erg vervelend. Herkent iemand dit, dan zou ik dit graag willen horen. Het wordt moeilijk om te relativeren. Ik hoor hier nooit iemand over dus je gaat je afvragen of er niets anders aan de hand is.

Help24

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht