Misselijkheid

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Yolanda1962
Berichten van Yolanda1962
Onderwerpen van Yolanda1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 58

Misselijkheid

Bericht door Yolanda1962 »

Hallo overgangsters,

Graag zou ik eens willen weten, of er meer mensen zijn die ook last van misselijkheid hebben.
Ik heb het zo af en toe.
Net of ik heel veel gegeten heb, en heb eigenlijk niks gehad.
Ik heb dan een beetje een zwaar gevoel, en het idee of ik moet overgeven.
Herkent dit iemand.

Yolanda

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Re: Misselijkheid

Bericht door Gaea »

Hai Yolanda,

Ja, dat heb ik zelf ook terwijl ik eerder nooit misselijk was...
De misselijkheid steekt op de raarste momenten de kop op :S
Nu weet ik dat de spijsvertering ook beïnvloed wordt door hormonen bijv. zwangerschap.
Ik kan bepaalde voedingsmiddelen ook slechter verdragen zoals scherp gekruid eten, bepaalde groenten , mais en jonge kaas (mijn maag en darmen reageren daar heel gevoelig op).

groet Gea
Yolanda1962

He Gea,

Dank je voor de reactie.
Moet ik ook eens opletten met wat ik die dag er voor gegeten heb. Klein dagboekje bij houden.
Ik ben ook nooit misselijk geweest, maar de overgang heeft mij wel meerdere klachten gegeven.

groet, Yolanda
Yolanda1962

Hoi dames,

ook ik heb het duizelige
Maar ik heb meer een beetje een licht gevoel in mijn hoofd.
Ik neem nu een drankje van iemand die dat op natuurlijke basis maakt.
Ik wil nl geen medicijn, ben ik gewoon geen voorstander van.
Maar ik moet zeggen dat het wel mijn opvliegers heeft verminderd. Ze zijn niet helemaal weg maar ik heb er nu nog zo;n 5 op een dag,
terwijl dat vroeger wel anders was.
Ik voel me normaal ook veel beter maar ik ben nu de laatste week een beetje terug gevallen.
Moet woensdag weer naar hem toe, vraag hem eens hoe dat kan.
maar ik wens jou veel sterkte en je bent niet alleen!!!!!!!

groet, Yolanda
Carin
Berichten van Carin
Onderwerpen van Carin
Menopauzejaar:

Bericht door Carin »

Hoi dames

Nou inderdaad het is om te janken maar we moeten verder dames en soms is het wel even moeilijk en als ze dan over hormonen beginnen om die weer te slikken dan zak me broek daarvan af (niet te hopen geef puinhoop lol)

Ik kijk het nog even aan, maar het is gewoon een aanslag op mijn lichaam als ik weer zo erg ongesteld word na zo'n periode dan lijkt het wel of ik weer opnieuw kan beginnen. (en heb inmiddels een luisterend oor van dit forum die dan ook even zegt van.... en dat is toch wel heel fijn je zal dit wel lezen en mag ook wel is gezegd worden hihi) En dan is het vaak niet fijn als ik mij zo ellendig voel.

En hoelang het duurt tja...ieder mens is verschillend met ieder ze eigen ongemakken maar wel erg fijn om dan herkenning te lezen.

Carin
Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Cornelie »

Carin schreef: za 01 okt 2011 12:51dan zak me broek daarvan af (niet te hopen geef puinhoop lol)
Ach meid

Met die heupbroekjes die jij altijd zo graag draagt maakt dat toch niet zoveel verschil :lol:

Maar nee als je 9 maanden zonder bent geweest en het geklooi begint dan weer en je denkt er net een paar dagen weer vanaf te zijn dan is dat moeilijk!
Ik was er nog "maar" 4 maanden van verlost toen het hier ook weer in de hobbel ging.

En het alsmaar zoeken naar wat is wat, daar word ik zo moe van. Is die pijn in mijn linker schouder nou gewoon overbelasting of toch iets (engs) anders, waar komen die felle steken in mijn onderbuik nou weer vandaan, waar komt die last van mijn ingewanden nou weer vandaan......elke dag is er wel weer iets anders.
En aangezien er geen lijst is van dingen die onder de overgang vallen, behalve de bekende opvliegers, menstruatie blijft uit of u kunt een droge vagina krijgen :D moet je maar zelf invullen wat waar vandaan komt!

Maar ik heb ook goeie dagen en daar geniet ik van en een regelmatig contact met lotgenoten doet inderdaad ook wonderen!

Groetjes, Cornelie
Patricial
Berichten van Patricial
Onderwerpen van Patricial
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Patricial »

Hoi,

Ik heb sinds een aantal weken ook last van misselijkheid voelt alsof mijn maag omdraait en moet overgeven (gelukkig alleen het gevoel) en komt inderdaad zomaar ineens op en bij mij duurt best wel weer een tijdje voordat het over is

groetjes Patricia
Yolanda1962

Hallo allemaal,

Rare steken, ik weet eigenlijk niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar een beetje mijn wenkbrauwen fronsen om alles bij elkaar te houden.
Ik word er echt moedeloos van, is het niet het een!!! dan is het wel het andere.
Ik ben ook net als jullie af en toe bang dat er iets ergs is, maar ik moet het echt van me af zetten want als ik het hier allemaal lees, hebben we eigenlijk allemaal het zelfde.
Ik hoop dat we hier op dit forum steun aan elkaar hebben.

voor jullie allemaal veel sterkte.
Yolanda
Dit onderwerp is 8 jaar en 10 maanden oud. Er kan niet meer op gereageerd worden.
Maak en nieuw onderwerp aan, of reageer in een ander soortgelijk onderwep
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht