Brandend gevoel achter borstbeen maag

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 47

Brandend gevoel achter borstbeen maag

Bericht door Dorien73 »

Hallo allemaal,

Helaas weer veel klachten en dan ga ik hier altijd zoeken of ik er meerdere dames zijn die er last van hebben. Maar omdat iedereen het weer anders omschrijft, vind ik het moeilijk. Vandaar mijn vraag of iemand het herkent.

Vorig jaar september in een zeer stressvolle periode begon ik last te krijgen van mijn maag en brandend gevoel achter het borstbeen. Toen ik eindelijk bij de mdl arts terecht kon in januari van dit jaar, waren de klachten net over. Ze zei dat ik binnen het jaar terug kon komen i.v.m. de verwijsbrief.

Zul je altijd zien, de klachten kwamen terug en met tussenpozen heb ik er sinds augustus weer flink wat last van. Ook duizeligheid speelt al vanaf juni weer. De huisarts gooit alles op stress. Bloed is een aantal keren nagekeken, is zelfs op longembolie geprikt, ecg gemaakt etc. Ik neem regelmatig een esomeprazol maar dat doet weinig. Herkent iemand deze klachten achter het borstbeen ?

Groetjes Dorien
Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Brandend gevoel achter borstbeen maag

Bericht door Diaantje »

Hoi,

Hier geen brandend gevoel achter borstbeen maar meer krampend gevoel.
Je kan natuurlijk terug naar de MDL arts. Misschien iets van maagzuur. Af en toe innemen van esomerazol werkt niet. Dit moet je consequent doen.
Tenminste zo werkt het bij de omeprazol welke ik inneem voor de maag.

Sterkte.
Diana
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 47

Bericht door Dorien73 »

Hoi Diana,

Oh dat wist ik niet dat ik het dan consequent moet innemen. Het werkt binnen een uur staat er in de bijsluiter van de apotheek. Ik kan het niet altijd nemen omdat ik botontkalking heb, en dan mag je eigenlijk geen maagbeschermer. Dus het is best moeilijk wat dan wel. Het voelt bij mij als schroeiend zeg maar, heel pijnlijk.
Ben jij er ook mee naar een arts geweest? Als ik nu een afspraak maak, dan ben ik pas over 47 dagen aan de beurt zag ik op de website van het ziekenhuis.

Groetjes Dorien
Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Diaantje »

Hoi Dorien,

Dan slik jij een heel ander medicijn denk ik. Je moet uiteraard wel doen wat de apotheker adviseert hoor. Ik ben inmiddels volledig binnenste buiten gekeerd, ook door mdl arts, nooit iets gevonden behalve gevoelige maag.
Ik zou toch gewoon die afspraak maken anders blijf je je zorgen maken.

Sterkte, Diana
Grid1959
Berichten van Grid1959
Onderwerpen van Grid1959
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 61

Bericht door Grid1959 »

Hoi Dorien,

ik las dat jij veel last had van brandend gevoel achter je borstbeen, ik heb hier de laatste week ook erg veel last van. Het straalt zelfs uit naar linker en rechterzijde borst en kan behoorlijk pijn doen. Vooral op dit moment na het eten.
Ook als ik een eindje gelopen heb krijg ik hier last van.
Ben al naar de ha geweest en maagbeschermer gekregen, kan niet zeggen dat die al echt goed werken maar slik ze pas een dag of 3.
Hoe waren jou klachten als ik vragen mag, ook zo heftig of viel het bij jou mee.

Bedankt zo vast
Groetjes Ingrid
Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 59

Bericht door Troelaatje »

Dag meiden ...hoe gaat het met.jullie borstbeen-krampen en branden?

Snap er niks van zo zit het er en dan is t weg...herkenbaar?

Grtjs,Troelaatje
Plaats reactie