Ongerustheid

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Marike
Berichten van Marike
Onderwerpen van Marike
Menopauzejaar: 2019
Leeftijd: 53

Ongerustheid

Bericht door Marike »

Ingmart5860 schreef:
vr 30 aug 2013 13:36
ik kan op alle berichten op dit forum altijd wel een antwoord verzinnen want overal heb ik wel wat last van. Een prikkelbare darm nu ja, bij de minste stress heb ik ervan. Afwisselend opgezette buik met veel lucht, diarree dan weer gewoon. Na de maaltijd voel ik gauw of het mis gaat gaan. Overgang...wist niet dat dit zo een ellende kon zijn maar ik weiger hormonen bij te nemen. Maar alles bij mekaar brengt overgang me uit mijn evenwicht en is het leven een pak minder leuk met al die kwalen. Teveel om op te noemen maar als ik de berichten lees, kan ik ze allemaal wel beamen. Het spijtige is dat mijn man het niet begrijpt...boei je niet op, is zijn antwoord maar zo simpel gaat dat niet, als het iedere wat anders is en dat het leven verder gaat met alle verplichtingen van dien.
Hallo Ingrid,

ik ben 52 jaar en t is net of je het over mij hebt ik heb echt alle kwaaltjes en dan ja een dosis paniek erbij en stress
En een man waar je eigenlijk meer vrienden mee bent dan een getrouwd koppel, echt moeilijk soms
En nu in deze tijd van de corona crisis, ja dat er nog bij
Ongerustheid is soms groot, maar probeer rustig te blijven en nemen het dag voor dag
Ik ben wel heel blij dat ik hier terecht kan met mijn ongerustheid en dat vele van jullie hetzelfde meemaken
Dankbaar voor dit forum

Groetjes en volhouden zou ik zeggen, ooit zal het beter gaan hopelijk
Marike