Buikpijn, rugpijn, hartkloppingen

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Jacqueline28
Berichten van Jacqueline28
Onderwerpen van Jacqueline28
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Buikpijn, rugpijn, hartkloppingen

Bericht door Jacqueline28 » zo 06 okt 2019 22:03

Goedenavond,

Mijn naam is Jacqueline en ik ben 52 jaar.
Momenteel zit ik er helemaal doorheen, ik heb al een week behoorlijke krampende buikpijn, en pijn in mijn onderrug. Mijn hartslag blijft ook maar hoog. Ik ben bij de dokter geweest, daar werd ik afgescheept met zakjes vezels. De buikpijn gaat maar niet weg, en begin me nu zorgen te maken of ik niks ergs onder de leden heb.
Ik ben ook huilerig, en voel me opgejaagd. Kan momenteel ook niet werken, het lijkt allemaal op burn-out klachten. Moet ook volgende week naar een psycholoog.
Morgen maar weer naar de dokter om mijn buik te laten voelen .
Is dit nu de overgang? Of ben ik echt zwaar overspannen? :cry:

Jacqueline

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Re: Buikpijn, rugpijn, hartkloppingen

Bericht door Rianne » zo 06 okt 2019 23:56

Hallo Jacqueline,

Klinkt alsof er mogelijk iets van een spotting/menstruatie onderweg is.
Ik weet niet wanneer je de laatste menstruatie had, maar je zou de eerste niet zijn die na lange tijd toch nog weer af en toe een spottong of zelfs menstruatie krijgt.
Sowieso kun je nog lang na de laatste menstruatie van de premenstruele dingetjes krijgen, ook al volgt er geen bloeding meer op.
Voor mijzelf zijn dat periodes waarin ik beter niet ook nog extra vezels moet nemen, en al helemaal niet als mijn stoelgang me niet in de steek laat

En ja, overbelasting, teveel spanningen of stress versterken natuurlijk altijd alles wat je voelt

Rianne

Jans52ha
Berichten van Jans52ha
Onderwerpen van Jans52ha
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Buikpijn, rugpijn, hartkloppingen

Bericht door Jans52ha » wo 30 okt 2019 19:19

Hallo.

Heel herkenbaar verhaal. Ook al een aantal weken veel pijn in de borsten en tepels. Ook een heel opgeblazen gevoel. Alles zit strak en je voelt je beperkt in je doen en laten. Dus ik denk zeker de overgang. Maar mij bekruipt ook vaak het gevoel of het niet iets anders is hoor. Daarom is dit forum zo fijn. Herkenning zoeken en vaak vinden. Hoe gaat het nu met jullie? Hebben jullie ook zoveel hartkloppingen en overslagen? Dat is ook echt vervelend.

Sterkte ermee hoor!
Groetjes jans.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht