Prop in slokdarm

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Natas70
Berichten van Natas70
Onderwerpen van Natas70
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Prop in slokdarm

Bericht door Natas70 » wo 20 feb 2019 07:10

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik een allergische kriebel in mijn longen. Wanneer ik dan licht hoest voel ik een druk daar. Maar nu sinds een paar dagen, wanneer ik mijn eten doorslik, is het net of er op diezelfde hoogte een prop/brok/irritatie in mjin slokdarm zit. Ook voelt mijn borstbeen/rib daar beurs. Iemand die dit herkent?

Alvast bedankt.

Natas

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Prop in slokdarm

Bericht door Diaantje » wo 20 feb 2019 10:17

Hoi,

Ik herken het wel, niet die kriebel in de longen maar wel die prop in de slokdarm en pijn op de borst/rug.
Ik weet niet of dit een overgangsklacht is. Mij wordt gezegd dat het de tussenribspieren zijn en spanningsklachten.
Sterkte ermee.

Groetjes,
Diana

Crool
Berichten van Crool
Onderwerpen van Crool
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Crool » wo 20 feb 2019 10:35

Hallo,

Die kriebel en prop in slokdarm herken ik niet. Wel een spierspanning in mijn keel en een prop/spanning onder mijn ribben/maag aan de linkerzijde. Die spanning voelt als een behoorlijke druk en ik voel mij hierbij ook vaak misselijk.
Is er iemand die deze klachten herkent.

Mvg Crool

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Jamilla » zo 10 mar 2019 22:09

Hallo Natas en anderen,

Herkenbaar hoor, Natas.

De prop had ik al een tijd (al wisselt de intensiteit flink) en nu heb ik er ook regelmatig ineens een irritante kriebel bij wat dieper in m'n keel. Kuchen, even wat water en zo. Dan gaat het wel weer weg. Maar knap irritant.

Het ergste vind ik nog steeds de angst bij dit soort dingen. Wat nu weer?? :(

Sterkte hoor.. Groetjes, Jamilla.

Miri
Berichten van Miri
Onderwerpen van Miri
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Miri » wo 13 mar 2019 12:12

Hallo allemaal,

Zeer herkenbaar.
Ook ik heb hier allemaal last van en ja; zeer irritant en regelmatig word je daar angstig van.
Pas weer bij de huisarts geweest en groot bloedonderzoek laten laten.
Gelukkig was alles prima en ook mijn bloeddruk was van een jonge meid :)
Dus conclusie: die “ heerlijke” hormoonspiegeling en ooit gaat het over! ( zeggen ze ;) )
Daar probeer ik me dan maar aan op te halen hoe moeilijk soms ook is.
Bij mij helpt het om dan wat te gaan sporten en als de klachten dat dit toelaten, ga ik wandelen met rustige muziek in mijn oren.
Probeer het; het helpt echt en het is ook echt bewezen dat beweging helpt tegen de schommelingen.

Succes en sterkte iedereen.
Warme groeten Miri.

Liesbeth65
Berichten van Liesbeth65
Onderwerpen van Liesbeth65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Liesbeth65 » wo 03 apr 2019 21:19

Hallo dames

Ik heb dit al ruim 8 maanden. Heb onderzoeken gehad, maar ben me er best van bewust dat het inderdaad spanning is. Ik heb ook last van angsten, en heb het dan ook vaak benauwd. De ene keer is het ietwat rechts, de andere keer echt bij mijn keel. Beetje prop gevoel. Het begint meestal 's morgens, en als ik een " slechte" dag heb houdt het de hele dag aan. De ene keer met hoesten, de andere keer niet......
Helaas slaap ik ook slecht.
De huisarts heeft mij psycho-somatische fysiotherapie geadviseerd. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Liesbeth

Miri
Berichten van Miri
Onderwerpen van Miri
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Miri » ma 08 apr 2019 10:24

Goedemorgen Liesbeth en anderen,

Ik heb geen ervaring met de desbetreffende therapie waarover jij het hebt.
Ik heb nu ruim 2 jaar last van die klachten in keel ( zie boven jouw reactie) maar gebruik sinds 3 maanden nu CBD capsules en HET WERKT!
De klachten zijn een stuk minder geworden en heb nu zelfs dagen dat ik nergens last van heb.
Ook mijn stemmingswisselingen zijn een stuk minder geworden en zo ook mijn angsten omdat ik nu ook een stuk rustiger ben.
Ik ben totaal niet suffig hiervan.
Ik stond er eerst een beetje sceptisch tegenover omdat ik niet zo van het pillen slikken ben en ben er eerst over gaan lezen en hoorde ook van een aantal mensen dat het bij hen ook hielp.
Ik dacht; baat het niet dan schaadt het niet!
Het heeft wel een paar weken geduurd bij mij voordat het ging werken!
Kijk ik ben nog steeds niet geheel van mijn klachten maar het is echt een heel stuk minder en heb nu ook veel meer energie omdat ik er ook beter door slaap.
Natuurlijk heb ik nog steeds wat klachtjes zoals een gevoelige plek in mijn zij, spierspanningen op mijn borst maar dat los ik dan weer op door te sporten.
Ik schrijf dit echt niet om het CBD te promoten en krijg er ook zeer zeker geen provisie voor :D maar als ik hierdoor anderen kan helpen met deze tip dan ben ik daar blij mee.

Heel veel sterkte iedereen en warme groeten,
Miri

Natas70
Berichten van Natas70
Onderwerpen van Natas70
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Natas70 » wo 15 mei 2019 23:22

Goedenavond allemaal,

Sorry voor de late reactie. Enorm bedankt voor jullie delen van je verhaal. Fijn om te horen dat al die vage klachten niet zo vaag en zelden zijn. Natuurlijk wens ik het je niet toe, maar herkenning doet een hoop. Bij mij is het kort na het posten verdwenen, maar de andere en nieuwe hormoongerelateerde klachten gaan vrolijk verder.
Maar zoals mjin vroegere huisarts altijd zei ‘Piepende wagens rijden het langst’.

Natas

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht