Raar gevoel in de onderbuik, buikpijn

Onder invloed van de hormonen verandert er in de overgang iets aan onze spijsvertering.
Maag- darmklachten zijn daarnaast ook vaak een uiting van spanning, stress, overbelasting of oververmoeidheid
Lique68
Berichten van Lique68
Onderwerpen van Lique68
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 49

Raar gevoel in de onderbuik, buikpijn

Bericht door Lique68 » vr 01 mar 2013 17:22

Hallo dames,

Ik heb sinds een aantal weken een raar pijnlijk gevoel in de onderbuik en dan ook echt de onderbuik, als je een lijn zou trekken vanuit de liezen zit het in de midden.Het is een krampende vervelende zeurende pijn. Het komt en het gaat maar is wel latent aanwezig.

Als ik er op druk, voel ik allemaal kleine pijnlijke bobbeltjes.
Een binnenwaartse echo liet geen afwijkingen zien bij de gynaecoloog.

Herkent iemand dit misschien? Maak me er best wel zorgen over omdat het naarmate het langer duurt erger wordt. Ook de vermoeidheid neemt steeds ergere vormen aan.
Ik ben een maand of 3 geleden met de pil gestopt

Hartelijke groet,
Angelique

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 44

Re: Raar gevoel in de onderbuik, buikpijn

Bericht door Dorien73 » za 02 mar 2013 18:18

hallo,

Voor mij is het heel herkenbaar. Ik heb het de laatste weken ook gehad onderin, schuin boven mn lies thv de eierstok rechts. Een paar jaar terug schreef ik er ook overop het forum. Ik heb diverse onderzoeken gehad zoals buikoverzichtfoto, echo van de nieren en onderbuik, inwendige echo, nagekeken op liesbreuk. Er is niets uit gekomen behalve dat ze het op prikkelbare darmen gooien. Na weken van pijn zoals jij die exact omschrijft is het vanzelf over gegaan maar dat heeft wel anderhalve maand geduurd. Er zijn nu weer andere klachten voor in de plaats gekomen :S Ik ga er vanuit dat de buikpijn van de overgang is.

sterkte

groetjes Dorien

Lique68
Berichten van Lique68
Onderwerpen van Lique68
Menopauzejaar:

Bericht door Lique68 » za 02 mar 2013 18:34

Hoi Dorien,

Bedankt voor je reactie. Ik ben er inderdaad een aantal maanden geleden mee naar de huisarts geweest. Deze dacht ook aan een verdikte eierstok en doorgestuurd naar de gynaecoloog. ( staat hier nog ergens een verhaaltje over op). Deze kon echter niets vinden.

Alleen die trekkerige pijn links zit er nu al ruim twee jaar. ( ik heb daar ooit eens een vraag over gesteld op een algemeen forum vandaar dat ik het me herinner) Het begon met gewoon wat trekkerig gevoel bij een bepaalde beweging maar meer ook niet.

Vanaf het huisartsen bezoek tot nu is het eigenlijk alleen maar erger geworden. Wat de gehele buikpijn aangaat kan ik nog wel denken aan de overgang, darmen kan ik ook nog wel inkomen, maar dat ene plekje...het lijkt wel of er een wokkel zit. Kan het niet goed uitleggen maar zie allemaal doemscenario's momenteel. :( Is natuurlijk ook de overgang.

Ik ga dus maar even weer een afspraak maken bij de huisarts.

Fijn dat je even gereageerd hebt.

Hartelijke groet,
Angelique

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 44

Bericht door Dorien73 » za 02 mar 2013 19:44

Hallo,

Ik las elders op t forum je verhaal. Ik had er zelf nog nooit van gehoord alleen zoals je hier de klachten omschrijft herken ik het.
Verstandig om naar je huisdokter terug te gaan als je het niet vertrouwd.

Sterkte.

Groetjes Dorien

Lique68
Berichten van Lique68
Onderwerpen van Lique68
Menopauzejaar:

Bericht door Lique68 » wo 06 mar 2013 19:59

Hallo dames,

Het zal ongetwijfeld al vele malen gevraagd zijn in diverse topics maar toch nog maar even voor mijn gemoedsrust.
Zoals al eerder vermeld ben ik vorig jaar gestopt met de pil omdat ik het vermoeden had dat ik in de overgang zat.

Na drie maanden pil vrij te zijn geweest heb ik daar ook de test voor gedaan en deze gaf positief aan. Beide tests.

Nu weet ik dat je van het stoppen met de pil ook diverse klachten kan krijgen. Zo heb ik bijvoorbeeld niet meer gemenstrueerd maar dit neem ik er maar bij en zie ik niet zo zeer als overgangsklacht als wel het stoppen.

Waar ik mij wel zorgen om maak en mij ook afvraag of dit een overgangsverschijnsel is, is dat ik continue buikpijn heb. Ik heb het 's morgens als ik wakker wordt het meest maar ook overdag is het wel aanwezig.

Is dit voor de overgang normaal? Ik heb het namelijk aan een stuk door en niet bijvoorbeeld op het tijdstip dat normaal de menstruatie zou komen.

Ik ben gisteren bij de HA geweest ( voor iets anders) maar die wist niet eens dat er thuistesten waren :roll:
Ging ook niet verder op de klachten in.

Ik ben heel benieuwd.

Groetjes
Angelique

Ariadne
Berichten van Ariadne
Onderwerpen van Ariadne
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Bericht door Ariadne » zo 12 mei 2013 16:46

Hallo dames,

Ik heb sinds een poosje ook continue buikpijn. Bij de laatste controle was alles in orde, en ik moet eerst binnen 6maand terug. Toch maak ik me zorgen en vraag ik me af of ik nu al terug moet.

Is voortdurende zeurende buikpijn een symptoom van overgang?

Groeten,
Ariadne

Hennie58
Berichten van Hennie58
Onderwerpen van Hennie58
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 59

Bericht door Hennie58 » zo 12 mei 2013 23:53

Hallo meiden

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje ja het is echt de overgang.
Wat betreft die zeurende rare buikpijn kan ik jullie gerust stellen.
Het is niks anders dan onze baarmoeder die het doet ik heb er ongeveer een jaar
last van gehad en toen was het ineens over.
Het komt doordat we kinderen hebben gehad en het is gewoon een herstel periode
van de baarmoeder. Alleen is het vervelend je weet niet wat je moet doen, ik nam gewoon savonds voor het slapen gaan een paar parasetamols en nam mijn pittenzak mee naar bed die maakte ik warm en legde die opmijn buik. Zo ben ik dat jaar door gekomen. Maar nu zijn er weer andere vervelende pijntjes erbij gekomen maarweet dat het de overgang is en hoop dat het eens afgelopen is.
Nu veel sterkte allemaal.

groetjes Hennie

Lique68
Berichten van Lique68
Onderwerpen van Lique68
Menopauzejaar:

Bericht door Lique68 » do 16 mei 2013 13:04

Hoi Hennie,

Klinkt aannemelijk dat het de baarmoeder is maar ik heb geen kinderen gehad en er toch last van.

Naast de buikpijnen doen inmiddels ook de darmen en de maag mee dus het hele gebied is van slag :cry:

Hartelijke groet
Angelique

Lique68
Berichten van Lique68
Onderwerpen van Lique68
Menopauzejaar:

Bericht door Lique68 » di 28 mei 2013 19:04

Beste dames,

Ik ben al een poosje in de overgang en dit gaat gepaard met vallen en opstaan. Ik heb al veel gelezen en klachten herkend.

Maar ik had toch een vraagje. Ik lees wel dat de overgang invloed heeft op de darmen maar ik ervaar sinds een aantal maanden toch erg veel darmklachten.

Ik kan slecht naar het toilet, soms 1x per drie dagen. Ik heb geen diarree , maar hoe zal ik het zeggen...( wat genant) een soort van ontlasting wat opgestapeld is zeg maar...Het lijkt wel of het allemaal keutels zijn die op elkaar geplakt zijn waarbij je de plakranden ziet. Sorry voor deze rare uitleg maar het is geen ontlasting wat ik gewend ben.

Het is alsof het zich opgestapeld , opgestapeld en opgestapeld heeft voordat ik naar het toilet kan.

Ik moet erg veel druk zetten om te kunnen ontlasten en ook heb ik een krampende pijn in mijn onderbuik.

Verder ben ik regelmatig misselijk na het eten.

Ik kan er wel mee leven als dit tijdelijk en af en toe is maar het duurt nu wel wat lang. Ik wordt er eigenlijk een beetje angstig van.

Naar de huisarts zal ik zeker moeten maar ik hoop dat jullie mij misschien iets meer kunnen vertellen of dit door andere ook zo ervaren wordt?

Bij voorbaat bedankt voor jullie reacties

Groetjes
Jesse

Peetrie54
Berichten van Peetrie54
Onderwerpen van Peetrie54
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 59

Bericht door Peetrie54 » wo 29 mei 2013 11:47

Hallo Jesse,

Het is inderdaad een genant onderwerp, maar ik reageer toch omdat ik weet hoe fijn het is om hier herkenning te lezen.
Ik heb zelf een maand of 2 dezelfde klachten gehad als jij. Te lang mee doorgelopen, gevolg: verstopping en een (inwendige) aambei! Ik schrok me dood. Nog nooit eerder last van gehad. Weet ook niet of dat met de overgang te maken heeft. Als je slim bent, ga je snel naar de huisarts en vraag je om medicijnen die de ontlasting zacht maken, zo voorkom je erger.

Mijn klachten zijn nu zo goed als verdwenen.

sterkte en gr.
peetri4

Lique68
Berichten van Lique68
Onderwerpen van Lique68
Menopauzejaar:

Bericht door Lique68 » wo 29 mei 2013 18:52

Hoi Peetri,

Bedankt voor het reageren. Ik zal inderdaad naar de huisarts moeten vrees ik.

groetjes
Jesse

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 55

Bericht door Anitab » ma 03 jun 2013 17:21

Hallo dames,

Ben helaas ook een van de velen die met buikpijn rondlopen.
Het is niet alleen pijn maar ook een mega opgezette buik, ik lijk wel zwanger!
Beetje gevoel van harde buik en de borsten doen ook mee, vooral de tepels zijn erg gevoelig, doen eigenlijk al zeer als ik ze aanraak.
Een bh is op dit moment ook niet erg prettig.
Het lijkt alsof ik ongesteld moet worden; het komt er alleen niet van, maar de dikke buik en het extra gewicht van net voor je periode zijn er al wel een week.
Herkent iemand dit? Nog nooit eerder last van gehad.

Groetjes,
Anita

Alisyl
Berichten van Alisyl
Onderwerpen van Alisyl
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Bericht door Alisyl » di 11 jun 2013 21:54

Hallo dames,

Loop ook al met zeurende weeïge buikklachten het laatste half jaar .
Begon in december dat ik ineens niet meer fietsen kon zoveel pijn, bleef aanhouden met lopen en hevige steken in de lies zo nu en dan,bij gynaecoloog terecht gekomen en onderzoeken bleken goed maar had een hele geïrriteerde bekkenwand. Medicatie gehad, en moest stoppen met de pil want was waarschijnlijk al met de overgang begonnen. Maar door medicatie lag ik lange tijd met migraine waardoor ik gestopt ben met die pillen. De pijn nam wel af, maar wat nu.... Loop al 3 weken met erge zeurende buik, opgeblazen maag, kan bijna niets eten of drinken of heb daar last van, misselijk en zuurbranden. Ook niet meer ongesteld geweest, anderhalve dag beetje na het stoppen van de pil.
Maar het spookt in mijn hoofd.... Zou ik zwanger zijn of zijn het echt kwaaltjes omtrent de overgang..
Wie herkent iets?

Groetjes alisyl

JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 52

Bericht door JolandeB » ma 16 jan 2017 19:07

Hallo dames,

Ik kan jullie gerust stellen de veranderde stoelgang is echt een overgangsklacht.
De ene vrouw heeft last van obstipatie en de andere vrouw heeft diarree. Ik heb zelf veel last van diarree. Soms is het een dag of 2 minder en is er een kleine obstipatie die bij mij niet langer duurt dan 2 dagen. Voor mij is de buikpijn het ergste, daar ik ook de ziekte van crohn heb. Verder veel last van opvliegers en stemmingswisselingen en de angst dat ik iets ergs mankeer.

Een inwendige echo liet niets raars zien, alleen dat de eierstokken al aardig ineen krompen. Een teken van de overgang.
Met de pijn in de buik moet ik leren omgaan, als alles achter de rug is zal dat ook minder worden. Maar wanneer is alles achter de rug? Dat staat in de sterren geschreven. Maar van mij mag het wegblijven, dan ben ik van de pijn af.

Mijn gyn en mijn mdl arts zeiden regen mij dat de eierstokken en de darmen absoluut geen goede vrienden zijn. Ze liggen continu met elkaar in de klins zo te zeggen. Het hoort erbij en we moeten er door heen zien te komen

Groetjes Jolande

Miranda70
Berichten van Miranda70
Onderwerpen van Miranda70
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 48

Bericht door Miranda70 » vr 21 apr 2017 13:18

Hallo dames,

ik ben hier nieuw en ook ik heb allemaal vervelende klachten zoals die vreselijke stemmingswisselingen en zo moe, en nu dan weer die vreselijke buikpijn, de hele dag door, ik word er 's nachts wakker van en raak dan weer in paniek zo van ik zal toch niks mankeren.
De buikpijn gaat van links naar rechts of in mijn hele onderbuik, ook word mijn eetlust hierdoor beïnvloed, ik heb weinig trek.
Mooi zou je denken :D goed voor de lijn maar helaas ik word alleen maar dikker, ik ga volgende week een afspraak maken bij de huisarts voor mijn buikpijn.

Miranda70

Musti
Berichten van Musti
Onderwerpen van Musti
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 45

Bericht door Musti » za 06 mei 2017 17:52

Hallo,

Ik ben blij dit hier te lezen, ik heb namelijk ook al een tijdje last van een zeurende onderbuik.
En ik voel ook zo van die kleine bobbeltjes net onder mijn huid van mijn onderbuik die soms gevoelig zijn.
Een beetje onder mijn navel net naast het midden van mijn buik heb ik dikwijls een trekkerig gevoel, meest aan de rechterkant soms links.
Misschien is dit inderdaad de overgang, ben in maart bij de gyn geweest en alles was ok.
Had toen nog niet zoveel buikklachten. Nu zie ik dat ik niet alleen ben, ik heb ook al s mijn menstruatie gestopt is nog wel een week bruinverlies, ook overgang?

Musti

RaNa1970
Berichten van RaNa1970
Onderwerpen van RaNa1970
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 47

Bericht door RaNa1970 » di 02 jan 2018 13:43

Hallo allemaal,

Ik heb ook veel meer buikklachten dan vroeger.. Soms een zeurende pijn alsof ik ongesteld moet worden en een dikke opgezwollen buik.
Stoelgang is volledig onvoorspelbaar.
Ik slik pijnstillers als de buikpijn niet te harden is en het helpt goed..
Sterkte allemaal.. het blijft lastig..

Groetjes van RaNa1970

Sterre
Berichten van Sterre
Onderwerpen van Sterre
Menopauzejaar:

Bericht door Sterre » vr 02 feb 2018 14:14

Hoi RaNa1970 en alle andere,

Ik sleep me dadelijk naar het dorp en ga de pijnmedicatie halen die voor jou werkt.
Kan niet meer normaal functioneren door de buikpijn en (te) veel afgevallen, wil wel eten maar kan het bijna niet.
Vanaf Mei is het giga toegenomen en zeg ik dat het de overgang is maar moest toch de medische molen in.
M.D.L. arts boven en onderbuik echo + foto + ontlasting onderzoek. Breed bloedonderzoek. Gynaecoloog inderdaad vergaand verschrompelde eierstokken, overgang. Waarbij mijn baarmoeder verkrampt mede door i.v.f. jaren terug, legde ze uit. Buikontspanningsoefeningen, Yoga, jaah doe ik al jaren.
Ben nu zoekende met huisarts welke Femoston tabletten werken. Begonnen met De Pil 2 weken nergens last van, wat was ik blij, kon echt alles weer.
Toen plotsklaps alle klachten terug, over op Femoston 1/10 tadaa 2 weken nergens last van, toen weer alle klachten terug. Over naar 2/10, dat was te veel, alles van onder zwelde op. Nu Femoston continue 1/2 / 5. Merk helaas nog niets.
Kom de deur bijna niet meer uit, ziektewet, zo ben ik niet, was ik niet en wil ik niet zijn.
Kijk het nog even aan en anders wil ik in overleg met huisarts om baarmoeder te verwijderen, dit is zo geen doen.

Groetjes voor iedereen.
Sterre.

Vesta
Berichten van Vesta
Onderwerpen van Vesta
Menopauzejaar:

Bericht door Vesta » vr 02 feb 2018 15:01

Sterre schreef:
vr 02 feb 2018 14:14
ziektewet, zo ben ik niet, was ik niet en wil ik niet zijn.
Hallo Sterre,

De ziektewet is er natuurlijk voor mensen die niet meer door kunnen gaan omdat ze zich te slecht voelen of te ziek zijn.
Ik vraag me af wat je zo fout vind aan deze mensen, dat je daar zo over spreekt.
Wat is zo iemand dan volgens jou, wat jij niet bent?

Vesta

Sterre
Berichten van Sterre
Onderwerpen van Sterre
Menopauzejaar:

Bericht door Sterre » za 03 feb 2018 16:37

Hallo Vesta,

Sorry, ik bedoel dit niet naar andere maar naar mezelf.
En wil absoluut niemand ver/beoordelen.
Zit zelf nu al langer in de ziektewet, ben rond 16.00 pas een beetje mens.
Er is medisch gezien zoveel mogelijk, maar mij...ons... kunnen ze niet helpen, waardoor in de ziektewet.
Nogmaals sorry naar iedereen als het verkeerd is overgekomen.

Sterre

Vesta
Berichten van Vesta
Onderwerpen van Vesta
Menopauzejaar:

Bericht door Vesta » za 03 feb 2018 17:24

Hoi Sterre,

Excuus aanvaard hoor.
Ik begrijp dat je er niet mee over een ander bedoelde te oordelen.
Als ik zulke dingen lees, heb ik altijd zoiets van: als iemand dat van zichzelf al vindt, vindt die dat waarschijnlijk ook van een ander.

Ik denk dat je jezelf een groot plezier zou doen, als je dat afkeurende naar jezelf toe, zou kunnen loslaten.
Best moeilijk, maar je verdient zelf dat oordeel ook helemaal niet!!

Sterkte
Vesta

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht