Duimgewrichten

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 58

Duimgewrichten

Bericht door Gaia » vr 04 sep 2009 14:42

Ha meiden!

Ben heel benieuwd of hier nog iemand is, die last heeft van pijnlijke duimgewrichten. Het begon bij mij bij "knakken"' en de daaropvolgende pijnscheut. Heb ik eigenlijk al best lang. Maar een aantal weken geleden werd het erger en leek het weefsel rondom het gewricht helemaal op te zetten ... drukte ik op top van mijn duim, dan voelde ik het hele gewricht en uitstraling naar mijn pols en helft van mijn hand ... smeersel tegen ontsteking en pijnstillend erop gedaan ... paar keer per dag en nu wordt het beter ... de zwelling verminderd. Nu begint het ook aan mijn linker duimgewricht ... knakt nu ook soms...
Heel onhandig allemaal ... nooit gerealiseerd waar je je duim allemaal voor moet gebruiken ... :S

Gewrichtsklachten schijnen ook in het rijtje voor te komen he ... gaat dat over na de menopauze ...?

Groet, Gaia

Franka
Berichten van Franka
Onderwerpen van Franka
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Re: Duimgewrichten

Bericht door Franka » vr 04 sep 2009 18:31

Hallo

Het wordt bij mij al minder, dus ik neem aan dat het ook weer overgaat na de overgang.

Franka

JeanneS
Berichten van JeanneS
Onderwerpen van JeanneS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door JeanneS » vr 25 sep 2009 11:24

Hallo dames

Hier ook iemand met klachten in de duimgewrichten.
Hoewel ik rechtshandig ben, is mijn linkerhand het pijnlijkst.
Toen ook nog eens 2 maanden geleden mijn duim naar achteren klapte werd het erger.
Als ik mijn duimen draai is er een geluid alsof er zand tussen zit. Hier is ook links het geluid sterker dan rechts.

Jeanne

Sennepenneke
Berichten van Sennepenneke
Onderwerpen van Sennepenneke
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 53

Bericht door Sennepenneke » za 26 sep 2009 13:41

Hallo

Ik heb al hele lange tijd last van mn duimgewricht aan mn rechterhand terwijl ik links ben.
Vandaag voor het eerst dat ik weinig last heb.
Heb overigens sinds korte tijd met name als ik in bed lig pijn in mn knieën, rug en voeten.

Groetjes,
Sandy

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Jamilla » wo 29 jun 2011 22:00

Hoi dames,

Even een oud bericht weer nieuw leven inblazen.

Ik heb ook last van een duimgewricht. Soms een dag of twee en dan is het weer weg. Even als mijn polsen die wat op kunnen spelen. Een paar dagen en dan verdwijnt het weer. Ik heb dat wel tesamen met andere klachten van me niet zo lekker voelen, spiertjes die bewegen, enz..

Groetjes, Jamilla.

Katinga
Berichten van Katinga
Onderwerpen van Katinga
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Katinga » zo 03 jul 2011 13:04

Hallo,

Ik heb vooral last van mijn gewrichten als ik tegen de cyclus aan zit en tijdens en erna. Ook als ik huishoudelijk werk doe(wringen enz.) Maar moet zeggen dat alle gewrichten wel opspelen. Heb al onderzoeken gehad (omdat reuma in familie zit) en heb al een handspalk voor op mijn werk (zorg). Slaap er soms niet van. Maar helaas is er niets uitgekomen, wel wat aanpassingen aangeleerd via ergotherapie.
Hoop echt dat het minder gaat worden als die hormonen niet meer zo op de loop met me gaan.
Slik als het echt niet anders kan, 2 x 500 mg paracetamol en 500 mg naproxen.
Vind het niet leuk zo, wil zo graag mijn ding kunnen doen, zonder klachten......

Sterkte.
Katinga :S

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Gaea » zo 03 jul 2011 13:08

Hallo

Ook ik heb vorig jaar heel veel last gehad van een pijnlijk duimgewricht, kon amper het stuur vasthouden in mijn auto :( .
Ook de rechterpols had ik een poos een ontzettende pijn waardoor ik ook niet kon computeren maar dat is ook op 'een of andere manier miraculeus verdwenen.

Groet
Gaea

Pioenroos
Berichten van Pioenroos
Onderwerpen van Pioenroos
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Pioenroos » wo 13 jul 2011 16:43

Hallo allemaal...

Ik heb ook last van mijn re-duimgewricht en pijn tussen mijn schouderbladen, maar sinds kort ook van pijn in mijn li-been, de pijn zit diep van binnen in mijn been....dit speelt vooral op als ik in bed op mijn li-zijde (mijn slaaphouding) ga liggen.... overdag merk ik dat ik stijf ben in mijn benen.....herkent iemand dit?

Bloempje

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Marjolijn2 » wo 17 aug 2011 13:19

Hallo dames

Hier had ik gisteren voor het eerst last van ik wist niet wat me overkwam nooit last van gehad. Ik had vroeger de kracht om een potje waar een deksel opzat open te krijgen als die heel vast zat maar helaas dat lukt me niet meer :( :(

Marjolijn

Willeke37
Berichten van Willeke37
Onderwerpen van Willeke37
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Willeke37 » zo 23 dec 2018 20:49

Hallo dames.

Ik ben bijna 49 en herken dit van jullie helemaal niet. Ik heb al jaren last van mijn duim gewricht. Maar dit word steeds erger
Ik denk dat het met mijn werk te maken heeft. Ik ben zwemjuf
En wij helpen altijd met de voeten naar buiten om te laten voelen hoe het moet.
Nu is het duim artrose volgens de orthopeed
En volgende week word ik geopereerd
Ze halen 1 botje weg en leggen daar een pees die ze strippen in. En zetten die vast
Dan zou ik van de pijn af moeten zijn.
Revalidatie kan wel 1 jaar duren.
Ja je moet er wat voor over hebben.

Heeft dit ooit iemand meer gehad.

Ps al mijn kussentjes tussen mijn botten beginnen te slijten.
Dus zal ook met de ouder dom te maken hebben

Willeke

Jeanneg77
Berichten van Jeanneg77
Onderwerpen van Jeanneg77
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Jeanneg77 » do 27 dec 2018 15:21

Hallo lotgenoten,

Ook ik kamp met pijn in de duimgewrichten, maar alleen tijdens het fietsen! Moet dan steeds van griphouding op stuur veranderen!

Jeanne

Plaats reactie