Spiertrekkingen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Vrouw en Overgang
Beheerder Vrouw en Overgang
Berichten van Vrouw en Overgang
Onderwerpen van Vrouw en Overgang
Menopauzejaar:

Re: Spiertrekkingen

Bericht door Vrouw en Overgang » di 04 mar 2008 15:29

• Vandaag bij neuroloog geweest, foto gemaakt en ik blijk een ernstige vernauwing op de C6 te hebben. Een nekwervel opening. Ik snap er niet veel van maar het is artrose en de foramina(wat dat ook is is ernstig versmald. Daardoor komt een zenuwwortel klem te zitten. Niets aan te doen ja een operatie maar dat is riskant zegt hij en nu maar zorgen dat het niet erger wordt. Bij uitvalverschijnselen terugkomen dan een operatie onvermijdelijk. Snik snik. Voor altijd een slapende arm en vingers. Er bestaat geen medicijn tegen.
    Karin
Beste Karin

Dit bericht schreef je een poosje geleden.

De klachten die je hierboven omschrijft hebben dus niets met de overgang te maken. Het heeft geen zin dezelfde vraag steeds te herhalen. Immers..... overgangservaringen van andere vrouwen blijken je steeds weer onvoldoende herkenning te bieden voor de klachten die je zelf hebt.

Als iemand structureel onvoldoende herkenning vindt en ervaart in de veelheid en uitgebreidheid aan ervaringen die al op dit forum beschreven worden, kan dat een serieuze aanwijzing zijn dat iemands klachten een medische reden hebben en niet binnen de overgang vallen.

We zijn geen medisch-forum.

Vriendelijke groet,
Vrouw en Overgang

Voor u en toekomstige vrouwen gaan wij graag door met bieden van informatie, en het meer bekendheid geven aan de overgang.
Om dat mogelijk te maken, helpt u ons erg met een donatie.

Karin25
Berichten van Karin25
Onderwerpen van Karin25
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Karin25 » wo 26 mar 2008 08:15

Hallo,

Ja zo heet het geloof ik. De laatste week heb ik als ik 's morgens wakker word dat mn kuiten spontaan bewegen, als ik ernaar kijkt zie ik overal spiertjes bobbelen, na een poos lopen wordt het ietsje minder maar het blijft. Daarvoor had ik altijd stijve kuiten en na inlopen was dat weg. Dit ziet er heel griezelig uit en ik voel het ploppen, alsof er luchtbellen onderhuids zitten. Is er iemand die dit herkent als vermoedelijk overgangskwaal.

Groetjes Karin

Jean
Berichten van Jean
Onderwerpen van Jean
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Jean » do 27 mar 2008 09:50

Hallo Karin,

Ik weet niet of dit hetzelfde is ik heb ongeveer een jaar lang spiertrekking op mijn oog gehad en daar werd ik doodmoe van werkelijk de hele dag door. In mijn rug en armen heb ik ook wel eens langere tijd van die trillende spieren lastig hoor.

Groet Jean

Ans
Berichten van Ans
Onderwerpen van Ans
Menopauzejaar:

Bericht door Ans » do 27 mar 2008 10:57

Beste Karin,

Je kreeg op deze vraag hierboven een hele rits aan ervaringen en herkenning van vrouwen.
Het punt is dus niet dat niemand spiertrekkingen in de overgang herkent.

Het punt is dat je er zelf niets in herkent en het dus blijkbaar voor jou niet past bij je overgang, en duidelijke bij herhaling niet past bij wat jij hebt.
Dan is het opnieuw tijd voor de dokter lijkt mij.

Ans

Karin25
Berichten van Karin25
Onderwerpen van Karin25

Bericht door Karin25 » do 27 mar 2008 11:07

Hoi Ans,

Ik ben natuurlijk bij dokter geweest en neuroloog. Ze konden niets vinden want ik heb geen krachtverlies. Ik heb kalmeringsmiddelen gekregen voor rust. Toen ik aan hun vroeg of het overgang zou kunnen zijn lachten ze n beetje en zeiden dat dat niet kon. Vandaar dat ik nu met Nieuwe ( ik geef toe lijkt op andere) klacht hier kom vragen. Dit gaat dus echt om het vooral bij het wakker worden spiertrekkingen, luchtbellen in kuiten. Die je dan ook echt ziet leven. Hobbelen. Later op de dag gewoon voorbijschietende spierbobbels. Het zou maar zo kunnen zijn dat iemand hetzelfde heeft. Toch?

Groetjes Karin

Karin25
Berichten van Karin25
Onderwerpen van Karin25

Bericht door Karin25 » ma 20 jul 2009 10:06

Dag dames,

Ik ben een jaar ongeveer niet op het forum geweest maar ben benieuwd hoe het met iedereen gaat en mis de herkenning en het van je af kunnen schrijven.
Ik ben 2,5 jr geleden na een periode van 5 weken heftig vloeien getest en bleek in de overgang te zitten.
1,5 Jaar terug had ik veel spierklachten, trekkende spieren, vissen onder de huid leek het overal op mn lichaam. Stroomstootjes pijnen in benen, rug voeten.
Eigenlijk is het allemaal een paar maanden weggeweest. Mijn menstruatie ging weer keurig op tijd, wel veel erger dan vroeger maar op tijd. Nu sinds 2 maanden weer die afschuwelijke spiertrekkingen nu ook in mijn tong, net alsof er stroom opstaat. Ik zie het puntje van mijn tong bewegen en trekken en veel in de kuiten en mijn menstruatie is om de 3 weken en heel heftig. Ook kan ik 's nachts niet stilliggen ik moet bewegen, trappelen en heb jeuk over mn hele lichaam. Een opvlieger heb ik echter nog nooit gehad.
Ik hoopte dat het zo rustig allemaal over zou gaan maar nee.

Hebben jullie dat ook? Periodes maanden dat het lijkt over te zijn en je weer in een normaal patroon valt en dan ineens is alles weer terug, vooral die spiertrillingen en dan die tong, is er iemand die dat ook heeft?
Daan jij had het toen ook zo erg, hoe is het met jou?
Ik slik nu magnesium, hoorde dat dat door de overgang af kan nemen in je bloed maar merk nog geen verschil.
En ja wat ik zoveel lees, ik heb een zwemband rond m'n middel gekregen en een groter cup.

Ben benieuwd naar reacties.
Groetjes Karin

Daan
Berichten van Daan
Onderwerpen van Daan
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 62

Bericht door Daan » ma 20 jul 2009 20:36

Hoi Karin,

Toeval dat ik dit lees..of geen toeval want meteen keek ik naar het onderwerp, er is veel gereageerd op dit verhaal. Ja meis, ik heb helaas nog steeds deze klachten, weliswaar veranderd maar 't is nog niet erg best.

Ik slik me failliet aan magnesium (plus calcium) maar het zenuwstelsel blijft stotteren, dat is erg labiel geworden tijdens en na de overgang. Zit volgens mij ook in de aard van het beestje...wie zal het weten?!

Groet Daan.

Karin25
Berichten van Karin25
Onderwerpen van Karin25

Bericht door Karin25 » ma 20 jul 2009 23:17

Hey Daan,

Bij mij is het een poosje minder geweest, nu weer heftig. Heb jij het ook in je tong? Ik heb nog steeds geen opvlieger maar wel van alles rare boel die hormonen. Ik slik ook magnesium, calcium, zink ook omdat een botscan aangaf dat het niet helemaal in orde was met mijn botjes.

Groetjes, Karin

Ivon61
Berichten van Ivon61
Onderwerpen van Ivon61
Menopauzejaar:

Bericht door Ivon61 » ma 27 aug 2012 14:07

Hallo

Wat fijn dat ik lees dat spiertrekkingen en spierpijn ook met overgang te maken kunnen hebben.
Ik heb echt reuze zere duimen, af en toe kramp in een duim en dan lees ik in combi met spiertrekkingen die ik veel in mijn voeten heb over allemaal enge ziektes .
Ben nog niet bij de dokter geweest, zal dat als erger wordt of niet overgaat toch maar wel eens doen, maar ben voor nu een beetje gerustgesteld.
Want ja: mij klachten; zere spieren en gewrichten, trillende spieren , dagenlang, af en toe kramp in voeten en duimen.

groetjes
Ivon

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Friesje » vr 13 dec 2013 16:41

Hoi,

Ik heb al maanden in wisselende mate last van spiertrekkingen in mijn hele lijf, maar de laatste weken heb ik het echt constant onder mijn ribben aan de linkerkant.
(recht onder mijn borst, zeg maar)
Ik zie het niet bewegen, kan het ook niet voelen met mijn vingers, daarvoor zit het te diep van binnen.

Doet geen pijn of zo, voelt alleen reuze irritant en ja, dan ga ik me toch weer zorgen lopen maken....
Maag/darmen???? rare plek toch voor spiertrekkingen?
iemand ervaring mee?

groetjes,

Friesje

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Josephine » vr 13 dec 2013 18:42

Hoi Friesje

Ik voel dat ook regelmatig op die plek, ook aan de zijkant op die plek.
Ook ter hoogte van die plek op mijn rug.
Als ik er in bed op lig, linkerzij voel ik het ook kloppen alsof mijn hart zich heeft verplaatst. Het doet geen pijn maar is heel irritant.

Sterkte.
Groetjes Josephine

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » zo 15 dec 2013 10:24

Hai Josephine,

Ben blij dat ik niet de enige ben die dat op die plek voelt. Heb zelf ook het idee dat het erger wordt nadat ik wat heb gegeten, heb jij dat ook?

Blijft een erg vervelende klacht!

groetjes, Friesje

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Josephine » zo 15 dec 2013 19:32

Hoi Friesje

Ik voel niet echt verschil als ik iets gegeten heb, maar wel als ik alcohol heb gedronken dan voel ik het meer bonken lijkt het wel.
Soms als ik in mn bed op mn rug lig, voel ik mn hele bovenrug bonken alsof ik 1 heel groot hart heb, heel vreemd. Geen pijn verder maar een vervelend bonkend gevoel.

Sterkte met alle klachten.
Groetjes Josephine

Lilyfee
Berichten van Lilyfee
Onderwerpen van Lilyfee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 64

Bericht door Lilyfee » zo 21 aug 2016 10:39

Dag iedereen,

Een paar jaar geleden heb ik hier al geschreven, mijn voornaamste klachten waren opvliegers, angstgevoelens en spierklachten.
Er schreef hier toen ook een zekere Karin die ook last had van die spiertrekkingen in benen en ook in de tong, elektriciteitsgevoel en onwillekeurige bewegingen. Graag had ik geweten of Karin inmiddels van haar klachten af was en hoe het met haar is.
Bij mij zijn de spierklachten veel minder geweest maar nu zijn ze terug, ik ben inmiddels 8 jaar in de postmenopauze na een radicale hysterectomie. Mijn zweetaanvallen gaan nog altijd door, zij het wel veel minder dan vroeger, angstig ben ik nog altijd maar dat is dan waarschijnlijk de aard van het beestje.
Vriendelijk bedankt om mijn bericht te lezen.

Groeten, Cath

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » ma 16 jan 2017 16:56

Hallo dames,

Ik heb op dit onderwerp al eens eerder gereageerd, maar toen had ik mn last van spiertrekkingen in mijn hele lijf, en ook een tijdje onder mijn borst.
Dat is gelukkig weer over gegaan. Ik heb nu echter al een paar dagen een rare trillende spier in mijn bovenarm. Ik zie en voel 'm bewegen. Constant.... Dus niet af en toe een trilkinkje, nee gewoon om de paar tellen beweegt dat ding.... De hele dag.....

Wie heeft dat ook op deze manier zo ervaren? Is niet pijnlijk maar wel reuze irritant en ik maak me natuurlijk weer eens zorgen...
Dat bezorgde krijg ik gratis bij al mijn klachten...ZUCHT!!

Friesje

Amavel81
Berichten van Amavel81
Onderwerpen van Amavel81
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 37

Bericht door Amavel81 » wo 18 jan 2017 16:54

Hallo Friesje,

Ook dit euvel is herkenbaar en valt volgens mij onder fasiculaties.
Ik heb ze overal, bv weleens in 1 van mijn vingers waardoor mijn gehele vinger uit zichzelf beweegt :lol: Ik heb dit al jaren en het komt en gaat maar ik merk wel dat als ik gestrest ben dat het dan erger wordt of dat het daardoor ineens weer de kop op steekt.ik heb ze overal en je kan het vergelijken met zo'n trillinkje in je ooglid als je vermoeid bent maar dan in andere spiertjes in je lichaam.

gr Amavel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht