Pijn in rug en veel jeuk langs ruggegraat

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Janneke50
Berichten van Janneke50
Onderwerpen van Janneke50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Pijn in rug en veel jeuk langs ruggegraat

Bericht door Janneke50 » do 11 jan 2007 16:57

Dag allemaal,

Heeft iemand last van zijn rug, vooral onderin, precies beurse plekken op ruggenwervels hoger in rug en soms ineens veel jeuk op rug vooral langs ruggengraat?

Ik heb al zeker 10 jr last van overgangsverschijnselen die mij menig maal de stuipen op het lijf hebben gejaagd. Vooral de hartoverslagen die ik al vanaf mijn 20 jr heb zijn in periodes erg. Regelmatig hartkloppingen etc de hele klachtenlijst heb ik zo ongeveer gehad die jullie hier beschrijven.

En we moeten de moed er in houden?? Soms heb ik echt geen zin meer om zo verder te leven. Ik ben 50 jr en heb uiterlijk nog het lichaam van een 30 jarige maar voel me soms 100 jr!! Het enigste wat ik nog niet heb zijn opvliegers, maar denk dat die zich bij mij anders manifesteren dan warmte opwellingen. Ik begin me dan heel eng te voelen rond mijn hart, soms trekkingen in borst waar ik heel bang van word, vooral als je dan zo'n slag door je kop krijgt. Heb je deze klacht mag je me er ook op antwoorden want dat is nog iets waar ik me zorgen over maak.

Heb al zoveel hartonderzoeken gehad, fietsproeven, 24 uur met holters gelopen, alles ok. Maar waarvan komen dan die klachten? Soms voel ik me al heel raar als ik 1 trap moet oplopen, buiten adem niet, maar raar.
Voor het moment zal ik liefst in m'n bed met m'n hoofd onder de dekens willen liggen. Helaas ben ik zelfstandige en kan ik me niet ziek melden, "de show must go on".

De maatschappij houd geen rekening met andere overgangsklachten als opvliegers, en dat is nu net het enige wat ik niet heb. De rest kan ik een boek over schrijven.

Met vriendelijke groet
Janneke50

Kaatje3
Berichten van Kaatje3
Onderwerpen van Kaatje3
Menopauzejaar:

Re: Pijn in rug en veel jeuk langs ruggegraat

Bericht door Kaatje3 » za 13 jan 2007 23:06

Hallo Janneke,

Wat ken ik dat goed: als zelfstandige kun je helemaal nooit toegeven aan het gevoel dat je die dag eigenlijk gewoon in bed wilt blijven...!
Deze site sleept me door het ergste heen, echt waar!
Heel veel sterkte meid!

Kaatje3

Ilse123
Berichten van Ilse123
Onderwerpen van Ilse123
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Ilse123 » ma 15 jan 2007 13:56

:oops: Hallo,

Wat een vreemde klachten kun je tijdens de overgang hebben!
Sinds een mooi poosje heb ik last van mijn rug, links, en voel me 'iebelig' hierdoor. Dit gaat op en af, met een werkelijke 'goed' omschreven klacht kan ik niet naar de huisarts. dan weer ditdan weer dat!
Nu heb ik een vreeselijke droge gezichtshuid, dit begon aan mijn neusvleugels, boven mijn oog en nu in de hals+ rode vleken in de hals.. hoort dit er ook bij??

Bij mijn baarmoederverwijdering werd er niets verteld over de gevolgen.. sowieso wordt de overgang onderschat vind ik...

Ook jullie sterkte..
groetjes Froukje51

Janneke50
Berichten van Janneke50
Onderwerpen van Janneke50
Menopauzejaar:

Bericht door Janneke50 » wo 17 jan 2007 15:32

Hallo Froukje,

Die klachten van je huid in je gezicht heb ik ook gehad. Ineens kon ik niet meer tegen de crème die ik al zo lang gebruikte. Ik kreeg veel jeuk in mijn gezicht, net een allergische reactie. Bij de huisarts heb ik gevraagd of dat van allergie kon zijn en zij zei dat het hormonaal kon zijn. Heb toen bloed laten trekken en hormonen laten controleren en het was een hele verrassing als ik de uitslag kreeg. Volgens haar zat ik al halverwege de overgang! Nu zijn we 3 jaar verder en ik ben nog even ver.
Die jeuk komt en gaat en vooral de jeuk bij je neusvleugels zal regelmatig terugkeren. De dingen die jij opnoemt zijn hormonale reacties.
Probeer verschillende crèmes uit en op een gegeven moment gaat het weer weg. En dan al de andere dingen!!! maar misschien blijf je ervan gespaard. Het is een vallen en opstaan en de moed er in houden, alhoewel ik heel veel moed heb verlies ik hem ook wel eens.

Veel strerkte!
Janneke50

Loes50
Berichten van Loes50
Onderwerpen van Loes50
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Loes50 » vr 19 jan 2007 15:20

Hallo dames,

ik heb ook last van die rare hartkloppingen en dan de stuwing naar je hoofd. pff toen ik het voor het eerst voelde dacht ik "het is gebeurd "mijn huisarts heeft mij toen doorgestuurd voor een ECG. Tijdens dat onderzoek kreeg het weer ,maar er was totaal niets te zien op de ECG gek he ? Je hebt het gevoel dat je hart even stilstaat.

Nu weet ik dat er niets aan de hand is en drink decafe (dat helpt) en ga er nu normaal mee om met als gevolg dat de klachten nu ook minder zijn gek genoeg.

Wat betreft de jeuk dat heb 's avonds als ik tv zit te kijken dan begint het over mijn hele rug te jeuken. Brr je zou denken dat je beesies bij je hebt. hahaha

grt Loes50

Ilse123
Berichten van Ilse123
Onderwerpen van Ilse123
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Ilse123 » zo 21 jan 2007 18:43

Bedankt Janneke,

De moed er in houden is inderdaad belangrijk, ik lees ook over spierpijn in de arm etc. Gut ook dat al? Ik ben weken bij de fysio geweest, en deze denkt dat hij mij genezen heeft.. maar zo nu en dan heb ik het toch weer, lastig met lezen in bed, en dat doe ik als ik weer wakker wordt van een opvlieger, en dan maar weer een koude washand erbij. Dan is het echt eerder verdwenen heb ik ontdekt, maar dat je niet lekker door kan slapen 's nachts breekt ook op!

Leuk dat je hier even kan zeuren over je kwalen.. Mannen begrijpen dit niet zo! Dus aan tafel ben ik er mee gestopt!

Groetjes
Froukje51

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht