Pijnlijke benen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Pijnlijke benen

Bericht door Lillian » ma 08 mei 2006 13:50

Hallo allemaal,

wie kan me helpen. Sinds een paar weken heb ik flinke pijn in beide benen vooral als ik loop, fiets en trappen loop. Als ik zit dan lijkt het minder te worden. Het lijkt op spierpijn het zit nu vooral in de onderbenen, kuiten. Soms voel ik het ook in de bovenbenen.

Ik menstrueer 2 jaar niet meer maar kan dit nou te maken met de overgang en het ouder worden, dus slapper worden van spier en pezen gewrichten enz?

Lillian

Saartje
Berichten van Saartje
Onderwerpen van Saartje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Re: Pijnlijke benen

Bericht door Saartje » di 09 mei 2006 17:56

Hai Lillian,

ik heb ook erg veel last van mijn benen, een lichte pijn, maar vooral een loodzwaar gevoel, met name 's ochtends. Soms wordt het minder na enige tijd bewegen. Het is ook niet elke dag. (grillig patroon). Ben 53 en bijna 2 jaar in de post menopauze. Ik denk, dat het een overgangsklacht is, maar weet het niet zeker. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Vriendelijke groeten,
Saartje

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:

Bericht door Lillian » di 09 mei 2006 19:36

hoi ria

Ja ik snap wat je bedoelt. Als ik mijn bed uitkom dan loop ik heel erg stijf. Na een poosje gaat het wat soepeler, maar als ik dan weer veel loop komt er een vervelende pijn.
Ik ben vandaag wezen winkelen met mijn dochter en voelde me op een gegeven moment een heel oud vrouwtje (ik ben toch nog maar 47). Alles deed me pijn vanaf mijn knieën tot aan mijn voetzolen, maar ook in mijn onderrug voel ik behoorlijke pijnscheuten, nou heb ik altijd al een zwakke rug gehad hoor maar de laatste tijd wordt het erger.

Nou heb ik ook al lopen denken als je in de overgang bent dan wordt alles slapper dus ook volgens mij de spieren in de benen en rug, ook je botten veranderen, je gezicht, borsten, armen enz worden slapper.
Dus dacht ik misschien zijn mijn schoenen wel niet stevig genoeg, zit nl helemaal geen voetbed in wat ook heel belangrijk is natuurlijk als je al een zwakke rug hebt toch? denk ik tenminste.

Dus ik een winkel in nu zei die mevrouw: als je ouder wordt gaan de voeten meer doorzakken. Ik heb dus een paar nieuwe schoenen gekocht met stevig voetbed en toen ik ze aanpaste voelde het wel heel ontspannen aan mijn voeten (niet in mijn portemonnee hoor) Ik heb ze toch maar gekocht kijken of het een beetje helpt, want ik wordt niet goed van de pijn .

Dus dan zal het toch wel met de overgang te maken hebben denk ik zo. Dus ik hoop dat er meer mensen reageren die met dezelfde klachten zitten.

groetjes Lillian

PetraS
Berichten van PetraS
Onderwerpen van PetraS
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door PetraS » di 09 mei 2006 19:55

Ha Lillian en Ria,

Ik herken wat jullie schrijven: pijn in botten, gewrichten en spieren. Dat schijnt door de overgang te komen.
Ik heb ook gemerkt dat er krachtverlies aan het optreden is; was altijd beren-sterk in mijn benen, nu kom ik af en toe een hoge stoep niet meer goed op, wat ik eerst wel kon.
Of alles aan de overgang toe te schrijven is? Ik weet het niet, we worden natuurlijk ook een dagje ouder. Misschien dat overgang en ouder worden niet zo'n geslaagde combinatie is, maar we zitten nu eenmaal in dat schuitje.

Verder: goede schoenen zijn altijd een perfecte investering, voor jong, oud en noem iedereen daartussen maar op! Dus Lillian, gefeliciteerd met je verstandige aankoop.

groet,
Petra

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006

Bericht door Krista » di 09 mei 2006 20:50

Hallo

Ja ik herken het ook. Als ik b.v. een stuk ga fietsen voel ik me niet echt moe maar mijn benen voelen aan alsof ik al 100 km heb gefietst.
Ik denk dan ook zeker dat dit toch een overgangsklacht is.

groet Christa

Simone55
Berichten van Simone55
Onderwerpen van Simone55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Bericht door Simone55 » di 09 mei 2006 22:00

Hallo dames

Ik heb er al eens een topic over geschreven. Al die klachten over het pijnlijke lijf, vreselijk! En wat ik nu zo vervelend is, dat het onder ons vrouwen maar gissen blijft of dit nu door de overgang komt of een andere oorzaak heeft. Als ik de reacties lees is het voor mij wel duidelijk, maar toch die twijfel.

Vraag mezelf wel af of ik er makkelijker mee kan leven als ik weet dat het een overgangsklacht is. Ik denk van wel, gek he? Ik heb ontzettend veel last van deze pijnen, maar als ik jullie reacties lees is het net alsof ik het dan min of meer kan accepteren. Hoe dat psychisch werkt weet ik ook niet, maar ik krijg daar toch de kracht van om de moed niet te verliezen. Vorige week had ik het behoorlijk moeilijk en in plaats van mn man en kinderen hiermee lastig te vallen (zo zullen zij dat niet ervaren hoor) ben ik achter de computer gekropen en zoek ik jullie op met jullie ervaringen.

Dus dames, jullie staan ook niet alleen met jullie pijnlijke lijf: er zijn er meerdere die hetzelfde voelen. Allemaal sterkte gewenst en misschien zijn we er op een dag zomaar vanaf. Trouwens mooie vraag voor diegenen, die dit ook hebben meegemaakt en er vanaf zijn of komt dit nauwelijks voor?

Hoop op veel positieve reacties.

Groetjes, Tanja

Emma51
Berichten van Emma51
Onderwerpen van Emma51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Emma51 » ma 24 jul 2006 12:45

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden ook pijn in de bovenbenen. De ene keer is het erger dan de andere keer m.n. 's nachts!!
Weet dan bijna niet hoe ik moet liggen. Ik ben 51 jaar zou het de overgang kunnen zijn of moet ik 2 nieuwe heupen?

Groetjes, Emma

Tina53
Berichten van Tina53
Onderwerpen van Tina53
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Tina53 » vr 18 aug 2006 22:33

Hallo allemaal

In onze vakantie in 2003 voelde ik mij van de een op andere dag een heel ander mens, kreeg ineens vreselijke huilbuien, bang, slapeloosheid, vreselijk nerveus, pijn op de borst en nergens geen zin meer in het liefst de hele dag in bed blijven.

Als we visite kregen dan kon ik de mensen de deur wel weer uitkijken zelfs mijn kinderen. Dit gaat gelukkig iets beter met hulp van medicijnen.

Ook was mijn bloeddruk veel te hoog door stress. Nu heb ik de laatste maanden pijn in mijn benen, dit begint 's morgens als ik opsta en als ik een poosje heb gezeten trekt het weer weg, maar als ik wat huishoudelijk werk ga doen dan komt het terug vooral na een paar keer bukken.

De pijn trekt vanuit de heup langs mijn been naar beneden naar het scheenbeen. Ook heb een moe gevoel in mij benen.

Herkent iemand dit?

Ik ben 52 jaar en heb een onregelmatige menstruatie.

Groetjes Tina

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Hhl » wo 13 sep 2006 10:04

Hoi Tina,

Jij omschrijft eigenlijk precies wat ik bedoel.
Dat gevoel in je scheen been vanuit je heup trekt het naar beneden door je bovenbeen naar mijn scheenbeen,afschuwelijk en vreselijk vermoeiend.
Een tijdje terug had ik dat ook al eens,het is een tijd weggeweest maar nu sinds 3 dagen is het weer volop aanwezig.
Ik weet eigenlijk zeker dat het alles met de hormonen te maken heeft.

Sterkte,
Hilda

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Anneke » wo 13 sep 2006 10:37

Hallo,

Ik herken het ook, ik heb er al een paar jaar last van. Erst zei de dokter dat het kou was en pas ben ik nog een keer mee bij de dokter geweest en nu zij het volgens haar restless legs. Ik had er dan zelf voornamelijk 's nachts last van.
Ik neem iedere morgen een magnesium bruistablet en sindsdien gaat het prima.

groetjes Anneke

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Gaia » wo 13 sep 2006 12:39

Hoi dames,

Ook ik heb veel last van pijnlijke/vermoeide benen..
Tijdens mijn zwangerschappen heb ik spataderen ontwikkeld. Allebei met steunkousen gelopen. Opvallend dus, tijdens grote, hormonale veranderingen. Heel wat keertjes heb ik ze "weg laten spuiten", wat redelijk goed ging eigenlijk. Ik kon mijn onderdaantjes weer laten zien.

Nu ik in de overgang zit merk ik, dat de spataderen weer heftig terugkomen. Zelfs al twee operaties gehad, waarbij er aderen "gestript" zijn. En weer heb ik er last van...zit nu met een been ingewikkeld na gescleroseerd (gespoten) te zijn.

Als ik aan de "deskundigen" vraag, of de overgang en het terugkeren van de spataderen met elkaar in verband staan, trekken ze hun wenkbrauwen op...

Dwaas he, men is er wel heel stellig in, dat zwangerschappen spataderen kunnen veroorzaken, maar de overgang?

Groetjes, Gaia

Hhl
Berichten van Hhl
Onderwerpen van Hhl
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Hhl » wo 13 sep 2006 18:48

Hoi,

Heb je dan ook de pijn die Tina en ik beschrijven.
De pijn die vanuit je heup ,door je bovenbeen naar je scheenbeen trekt.
Het voelt zo vermoeiend in mijn benen dan.
Soms van die pijnlijke scheuten en soms heb ik het gewoon ook tijden helemaal niet.

pfff die hormonen gek word ik er van.

Hilda

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Gaia » do 14 sep 2006 14:01

Hoi!
Ja, die heb ik ook gehad...maar ik merkte dat dat bij mij erger wordt als mijn rug vast gaat zitten. Ik heb artrose helemaal onderin mijn rug, tussen stuit- en 1e lendewervels.

Gaat het daar zeer doen (door stress of overbelasting) dan voel ik het heel vaak doorschieten naar mijn onderbenen. Soms in scheuten, vaak zeurend!

Ook als ik ongesteld moet worden. Wat zou ik ze dan er heel even af willen schroeven, maar omdat ik dan wat moeilijk loop ga ik maar op de bank liggen met mijn benen over de rugleuning en neem het er maar van!

Groetjes,
Gaia

Tina53
Berichten van Tina53
Onderwerpen van Tina53
Menopauzejaar:

Bericht door Tina53 » za 28 okt 2006 23:00

Hallo dames,

Hartelijk dank voor jullie reactie ik was hier erg blij mee en een beetje gerustgesteld, maar de laatste weken lijkt de pijn alleen maar erger te worden.
Als ik zit trekt de pijn weg en 's nachts heb ik ook geen last maar 's morgens als ik opsta begint de pijn terug te komen. Vorige week heb ik een paar strandwandelingen gemaakt maar moest na een stukje lopen
weer terug door de pijn in mijn benen vooral de rechter.
Ik kan dan ook niet bukken en slecht omhoog komen.
De pijn lijkt erg op weeën bij een bevalling in het bovenbeen alleen begint dit in de bil en trekt dan bij het been naar beneden.
Laatst las ik dat je van antidepressiva ook pijnlijke benen kunt krijgen dus ga ik maar weer eens bij de huisarts langs voor de zoveelste keer. Ik wordt er zo moe van.

Groetjes Tina

Wil-52
Berichten van Wil-52
Onderwerpen van Wil-52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Wil-52 » do 02 nov 2006 17:05

Hoi

Ook ik zit al een tijd met een pijnlijk been. Het gaat steeds heen en weer maar onlangs had ik ongeveer twee weken er last van. Het is een pijn vanuit de lies die naar beneden loopt via knie en buitenkant voet. 's Morgens ook erg stijf en als ik lang moet staan meer last.

Ook 's nachts word ik wakker van die pijn. Het ergst is het in de lies/heup
Vaak krijg ik het voor de menstruatie dus het moet hier toch wel mee te maken hebben denk ik.

Een foto bij het ziekenhuis leverde niets op, geen artrose.

Wil-52

Loek53
Berichten van Loek53
Onderwerpen van Loek53
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Loek53 » di 07 nov 2006 11:35

Hoi Tina,

wat jij beschrijft is exact wat ik voel! Verbazend want ik heb het nooit eerder gehad. Ben ca 3 maanden geleden met de pil gestopt en vanaf dat moment heb ik de klachten van een soort menstruatie kramp in mijn benen. Af en toe kan ik janken van de pijn. Paracetamol helpt wel maar ja, dat kan je niet steeds slikken. Ga vandaag naar mijn fysiotherapeut. Zij kan er gelukkig wel wat aan doen.
Gelukkig zie je op deze site dat je niet de enige bent met van die rare klachten....

Groetjes, Loek

Anouk
Berichten van Anouk
Onderwerpen van Anouk
Menopauzejaar:

Bericht door Anouk » za 23 feb 2013 09:16

Hallo allemaal

Hier precies hetzelfde die pijn in de benen of dat ze in een bankschroef zitten, en heb ook alles geprobeerd spataderen weg halen zooltjes steun zolen dure schoenen van bijna 250 euro, geen laarzen dragen het blijft hetzelfde.
Met de aangemeten schoen kreeg ik er zelfs pijn mijn knieën bij en is niet meer weggegaan.
Al pijn in de benen bij het wakker worden, moet zeggen dat er soms een dag tussen zit dit ik ze niet voel nou dan loop ik echt op wolken hahaha.

Maar ik denk dat het duidelijk te maken heeft met hormonen, want eens in de 4 weken is het nog erger dan normaal, mijn dochter 30 en ik liepen altijd gelijk met onze menstruatie ik zeg altijd zeker weer ongesteld worden tegen haar en het is altijd waar, dan voel ik het al aan mijn hele lichaam. De pijnen versterken dan.

Maar goed ik ga vrolijk verder, we zijn hier het huis aan het behangen e.d heel bevorderlijk voor de pijntjes :shock: dus geven nu daar de schuld maar aan :lol:

Sterkte allemaal dames.
Anouk

Hammy
Berichten van Hammy
Onderwerpen van Hammy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 40

Bericht door Hammy » ma 26 mei 2014 12:07

Hallo

Ik ervaar zeer pijnlijke benen. Het lijkt niet op spierpijn. Een beetje zeurende pijn. Ik heb aan de huisarts gevraagd of dit kan komen door de overgang maar zei gaf aan van niet. Ervaart hier nog meer mensen pijnlijke benen?

Hammy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht