Stijve spieren en gewrichten

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Geurtje
Berichten van Geurtje
Onderwerpen van Geurtje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Re: Stijve spieren en gewrichten

Bericht door Geurtje » za 06 mar 2010 16:50

Hallo dames,

Nu die pijnen heb ik dus ook. Vooral in de heupen en dan veel aan de rechterkant.
Ben ermee naar de dokter geweest om ernaar te kijken, toch wat angstig wat het eigenlijk was, dokter kon niets ontdekken.
De pijn gaat ook verspringen dan naar de navel en dan weer in de heup, maar het was niets ernstig zegt de dokter.
Ben wel wat gerustgesteld maar nog niet helemaal.

Wens iedereen er sterkte ermee.
Vind dit ook een fijne site zo kun je elkaar een beetje steunen.

Groetjes, Geurtje :)

Donna
Berichten van Donna
Onderwerpen van Donna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Donna » za 06 mar 2010 20:21

Hallo Geurtje,

Ook ik heb veel last van mijn rechtse heup,heb een tijd gehad kon ik niet slapen van de pijn, dat is nu over ik heb nu wel nog dat de spieren of klieren in mijn rechter lies. Denk zelf een soort spanning op die spieren of klieren. Soms ook net stoomstootjes.

Ik wens je veel sterkte met je klachten mijn ervaring is wel dat het vaak ook weg is. Dus het zal er wel bij horen.

Groetjes, Donna.

Geurtje
Berichten van Geurtje
Onderwerpen van Geurtje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Geurtje » zo 07 mar 2010 15:42

Hallo donna.

Nu dat is weer een geruststelling.
Bedankt hiervoor,

Groetjes Geurtje

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rina50 » zo 07 mar 2010 16:44

Hallo Donna,

Ook toevallig, ik heb precies hetzelfde.
Sinds een aantal maanden, en dan meestal 1 keer in de 3 a 4 weken pijn in de rechterlies.
Soms gebeurt het als ik loop, kan dan ook bijna geen stap meer doen.
Later zakt het met lopen, maar met zitten en liggen en dan vooral op de rechterzijde komen de stroomstootjes.
Daar schrik ik van. Kreeg het ook met autorijden.
Duurt een aantal dagen, en dan is het weg.
Ik ben gewoon eventjes invalide, lijkt wel of het lichaam wil zeggen, rustiger aandoen. Nog rustiger.

Groetjes, Rina

Donna
Berichten van Donna
Onderwerpen van Donna
Menopauzejaar:

Bericht door Donna » zo 07 mar 2010 22:55

Hallo Rina,

Ik schrik al nergens meer van, die stroomstootjes heb ik ook wel eens op andere plekken. Ook heb ik waak dat het net is of ik inwendig, overal soort knijp gevoel of zo net of er ergens klemmetjes op staan of zo, weet anders ook niet hoe ik het moet noemen.
Ik denk nu alleen nog maar hoe lang nog, ik word het zo zat om in een vreemd lichaam tezitten.
Ik hoop voor jou dat het ook snel over is.

Groetjes Donna.

Tula
Berichten van Tula
Onderwerpen van Tula
Menopauzejaar:

Bericht door Tula » di 23 mar 2010 16:10

Ha Dames,

Mijn laatst bijgekomen klacht is juist stijfheid in de voeten. Als ik 's morgens de trap af moet, vreselijk. Ik moet mijn voeten dan dwars op de treden zetten en echt steeds voetje naast voetje voor ik de volgende trede kan nemen. Ondertussen klamp ik me met beide handen vast aan de leuning.

Ik heb wel schrik aangezien mijn Oma stijf van de reuma stond maar dit is bij mij niet aan de orde.

Mijn Oma zei altijd als ze een kwaaltje had; "het zal wel overgaan voor ik een jongetje word". Mogelijk een ouderwetse uitspraak in kader van overgangsklachten gedaan door een wijze vrouw?

Groeten en sterkte allemaal

Tula

Jazz
Berichten van Jazz
Onderwerpen van Jazz
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Jazz » do 25 mar 2010 12:48

Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds 4 dagen het gevoel of mijn spieren continue verzuurd zijn. Is erger geworden na het sporten, 5 dagen geleden. Daarbij voel ik mij erg moe :( en dat na een periode, dat ik mij een stuk beter voelde. Ben op het moment aan het menstrueren (nog heel weinig). Hoop echt, dat het gauw overgaat. Eindelijk mooi weer, voel ik mij prut!

Groetjes, Jazz

Binmar
Berichten van Binmar
Onderwerpen van Binmar
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Binmar » vr 26 mar 2010 12:04

Hoi dames!

Die stijfheid herken ik ook heel goed. Vooral 's morgens is het inderdaad het ergste. Ik heb reuma, dus was het eigenlijk wel een beetje gewend. Maar nu ik midden in de overgang zit, is het vele malen erger. Ik hoop er maar op dat het weer wat overgaat als we de overgang gehad hebben. Wat mij wel opvalt, is dat het tegen de tijd dat IK moet/zou menstrueren erger is.
Ik ben nu 7 maanden niet meer ongesteld geweest en hoopte eigenlijk dat ik daar van af was. Maar ik ben nu toch bang dat er iets zit aan te komen. Het valt soms allemaal niet mee. :(

Groetjes,
Marlies

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » vr 26 mar 2010 17:42

Hallo dames

Sinds 2 dagen ook hele erge spierpijn in mijn benen ........ terwijl ik elke dag een stukje fiets. Niet eerder last gehad.....
Geen idee waar dit nu weer van komt.
Zucht, voel me soms echt een bejaarde.

Marie

Gromo
Berichten van Gromo
Onderwerpen van Gromo
Menopauzejaar:

Bericht door Gromo » zo 28 mar 2010 11:24

Hallo dames

Goh wat een feest van herkenning op dit forum ;)

Het moeilijk op gang komen, lichte vorm van artrose ook, spierpijnen (hete douche helpt dan wel weer even).

Groet Jo

Madelief
Berichten van Madelief
Onderwerpen van Madelief
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Madelief » wo 14 apr 2010 02:27

Hallo

Vandaag ben ik naar de huisarts geweest. Ik heb zoveel spierpijn dat ik wel een vrouw van 80 lijk. Bovenbenen, liezen, heupen, armen schouders, en tussen mijn schouderbladen. Ik voel me een stijve krik en heb voortdurend pijn. Ook ben ik heel snel vermoeid.
Ik ben gelijk doorgestuurd voor een bloedafname en word nu op van alles getest.

De overgang, daar hadden we het maar kort over. Ik gebruik de pil en wordt steeds netjes ongesteld...
Omdat ik me ongerust maak over mijn klachten (Ik denk aan de de ergste dingen...) ben ik gaan googelen en kwam ik op dit forum terecht.
Het stelt me behoorlijk gerust! Wat een feest van herkenning!

Waarschijnlijk ben ik 'gewoon' in de overgang en gaat alles weer over en voorbij!
De zelftest op dit forum sloeg ook al akelig hoog uit bij mij....

Madelief

Mar200
Berichten van Mar200
Onderwerpen van Mar200
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Mar200 » wo 14 apr 2010 09:29

Hallo

O wat een herkenning allemaal. Ik ben ook net zo'n oude diesel motor en inderdaad, een warme douch helpt wel maar droogt mij weer zo gauw uit. Ja ik voel me ook soms net een oude oma.
Maar Madelief je kan heel goed in de overgang zijn hoor.
Ik ben het ook ondanks gewoon bloedingen en de pil.
Dus hoop dat je bevestiging krijgt, weet je in ieder geval wat het is.

Groet, Marielle

Lieske
Berichten van Lieske
Onderwerpen van Lieske
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Lieske » wo 14 apr 2010 12:04

Hallo

Ik heb ook veel last van mijn spieren, maar dan vooral in mijn rug bij mijn schouderbladen
Hoort dit ook bij de overgang
Ik weet het niet meer, heeft er nog iemand daar last van

gr lieske

Madelief
Berichten van Madelief
Onderwerpen van Madelief
Menopauzejaar:

Bericht door Madelief » wo 14 apr 2010 12:15

Hallo

Bij mijn schouderbladen doet het ook zeer. Een arm om mij heen slaan kan ik soms als heel pijnlijk ervaren..
Vanaf 11 mei kan ik bellen voor de uitslag van de bloedtesten, een beetje laat vanwege HA zijn vakantie.
Ik wacht het maar af. Wanneer er niets gevonden wordt wat op andere aandoeningen wijst, ga ik stoppen met de pil.
Ik heb geen zijn om me continue zo brak te voelen.
Vandaag heb ik een betere dag, zo raar, er is geen pijl op te trekken. Gisteren kon ik met moeite mijn ene been voor mijn andere zetten, zo zwaar en loof en stijf voelden ze aan. Nu ga ik een stevige wandeling maken, mijn energie voelt goed en mijn benen voelen goed.
Mijn linkerarm is nog steeds erg gevoelig, die ontzie ik maar weer even!

Madelief

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:

Bericht door Shivala » za 01 mei 2010 09:25

Hallo

Ik voel me ook net een oud wijf wat mijn spieren en gewrichten betreft. Terwijl ik altijd best lenig ben geweest.
Bij mij begon ik het echt te merken rond de 46, mijn menstruatie bleef 3 maanden weg. In mijn omgeving reageerde men ook van: is dat niet erg vroeg?
Zelfs de huisarts vond het best wel aan de vroege kant. Maar ik kreeg wel de bevestiging door het bloedonderzoek dat ik inderdaad in de overgang was.
En wat mijn spieren en gewrichten betreft: ik kan er geen touw aan vastknopen, dan weer hier dan weer daar.
Ook voel ik me heel zwaar, terwijl ik werkelijkheid een normaal gewicht heb.

Groetjes Shivala

Gromo
Berichten van Gromo
Onderwerpen van Gromo
Menopauzejaar:

Bericht door Gromo » do 09 jun 2011 15:07

Hallo dames

een jaar later...

Net een vervelende griep achter de rug maar het ergste is...dat de spierpijnen nu nog alleen maar erger
zijn geworden.

Heb op dit moment rode dikke warme voeten waarop lopen steeds moeilijker word.
Gewrichtspijnen en spierpijnen in beide armen... af en toe lijk ik wel een 88 jarige of zo

Nu is het bij mij waarschijnlijk niet alleen de overgang maar ook artrose en fibromyalgie dus nu weer volop aan de pijnstillers
gelukkig red ik het nog met paracetamol en af en toe een paracetamol met codeine.... maar als het zo doorgaat moet ik toch
weer aan de zwaardere pijnstillers en ik ben net 3 jaar geleden gestopt met al die rotzooi van pijnstillers... op het moment
dat ze bij de pijnpoli met morfine pleisters stonden te zwaaien ging bij mij de knop om... niks morfine... ik ga helemaal afbouwen
Plak ze maar lekker op je voorhoofd zei ik tegen die arts ;) en ik ben gaan afbouwen en nu inmiddels alweer 3 jaar pijnstiller vrij ;)
Maar ja... nu gaat het feestje weer beginnen vrees ik... zolang het uit te houden is slik ik alleen paracetamol voor die gewrichts- en spierpijnen.

Jolanda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht