Pijn been s nachts

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Pioenroos
Berichten van Pioenroos
Onderwerpen van Pioenroos
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Pijn been s nachts

Bericht door Pioenroos » vr 12 jul 2019 17:01

Hallo mede-lotgenootjes

Wie heeft er ook pijn (dof, zeurend en soms stekend) in haar linkerbeen s nachts. Overdag geen last. Huisarts weet het ook niet maar maakt zich niet ongerust. Ik wel....

Pioenroos

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Pijn been s nachts

Bericht door Diana49 » ma 15 jul 2019 18:31

Hallo pioenroos,

heel herkenbaar inderdaad. Maar dan heb ik het in beide benen.
Ook heb ik t soms overdag. Maar gelukkig niet elke nacht of dag. Soms is t zo vervelend dat ik gewoon een stukje moet lopen omdat ik dan niet kan blijven liggen of zitten met die benen.

Groetjes Diana49

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Anna1962 » ma 22 jul 2019 13:55

Hallo dames

Weet niet of dit de juiste categorie is maar vraag het toch maar even,
Sinds 3 dagen vreselijk veel spiertrillingen in beide benen, lig gewoon te schudden in mijn bed bij het wakker worden, lijkt wel of ik op dat moment zwaar parkison heb maar heb ik natuurlijk niet ;-)
Ik kan ze bijna niet stil krijgen na een tijdje trekt het langzaam weg, lopen gaat ook lastig, lijkt wel of ik er dan doorheen zak.

Lopen gaat bijna niet, sta gewoon te shaken, na verloop van tijd trekt het weer weg om dan later op de dag weer een keer terug te komen, zijn er dames die dit herkennen als overgang klacht of is het stress?

Ik doe al oefeningen ivm een overactieve bekkenbodem, rekken strekken, ademhalingsoefeningen etc.

Groetjes Anna

Mummie
Berichten van Mummie
Onderwerpen van Mummie
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 53

Bericht door Mummie » ma 22 jul 2019 14:26

Hallo

heb ik ook en vaak in beide benen vooral knieën en heup heb voor de knieën nu zalf gehaald bij Kruitvat speciaal voor knieën en vingers en ik moet zeggen help echt voor de knieën minder last als voor heel wel twee keer per dag smeren ik doe het bij opstaat en bij slapen gaan.
Vloer de heup oefeningen doen vraag het bij een fysiotherapeut die weten het wel heb ik ook gedaan.
Ga een keer per week naar fysiotherapeut voor een uurtje gym en de rest thuis oefenen om de spieren soepel te houden echt bijwerk het wel.
Ben nu drie jaar in de menopauze want het is nu drie jaar geleden van de laatste ongesteldheid dus heb nu bijna alles wel gehad.
Het komt goed.

Mummie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht