Opgezette klieren

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Nowena
Berichten van Nowena
Onderwerpen van Nowena
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Opgezette klieren

Bericht door Nowena » vr 04 jan 2019 20:50

Hallo allemaal,

De eerste keer dat ik op dit forum belandde is denk ik al een jaar of 10 (of langer) geleden. In de loop van de jaren heb ik zo nu en dan weer es wat steun kunnen putten uit alle verhalen hier. Ik heb al veel vage klachten gehad inmiddels. Veel daarvan vond ik hier ook terug. Soms kwam ik het pas achteraf tegen en dan was het een “ow ja, daar had ik laatst ook last van”

Inmiddels ben ik 53 en volop in de overgang. In 2017 heb ik een paar maanden thuis gezeten met een burn-out. Deze kon ik wel verklaren gezien alles wat ik de afgelopen jaren voor m'n kiezen heb gehad. Maar nu besef ik dat de overgang hier ook zeker een grote invloed op heeft gehad. Ik was helemaal op, leeg, kon niet meer. En voelde me zo gejaagd en gespannen. Ik dacht dat ik gek werd.

Ik ben er weer boven op gekrabbeld maar heb altijd het gevoel gehouden dat ik “minder” kon hebben, sneller in de stress schiet dan voor de burn-out. Ik werk 4 dagen en moet 1 uur heen en 1 uur weer terug rijden dus dat zijn lange dagen en dat valt me steeds zwaarder merk ik. Ik kan me ’s avonds niet echt meer ergens op concentreren en soms loop ik echt te zwabberen op m'n benen.

En inmiddels heeft de volgende “kwaal” zich aangediend waarvan ik twijfel of dit aan de overgang te wijten is. Vandaar dat ik i.p.v. alleen te lezen nu dan toch ook maar es een bericht op dit forum plaats. Misschien herkent iemand iets. Het begon een aantal weken geleden met steeds wat jeuk op m'n linker sleutelbeen. Vervolgens kreeg ik daar een klein rood plekje en had ik daar zo nu en dan een brandend gevoel wat door trok naar m'n nek/achter m'n oor. Hiermee ben ik naar de huisarts geweest en die zag er niks verontrustends aan. Daarna breidde het brandende gevoel zich uit over m'n hele bovenrug en nek. Alsof het in de fik stond. Aangezien ik zittend werk doe dacht ik aan spierspanning/zenuwpijn. Ik was ook moe en erg aan de kerstvakantie toe en merkte dat ik m'n schouders ook niet mee goed kon ontspannen. Dus ik hoopte dat het in de vakantie wat zou afzakken. Nog voor de vakantie zag ik een bult/verdikking op m’n schouder vlak bij m'n nek. Niet pijnlijk maar duidelijk zichtbaar. Ik dus maar weer naar de huisarts. Die kon er niet zoveel mee omdat ik niet echt veel pijn had en alle bewegingen met m'n arm etc. nog goed kon maken. Maar wel een nieuwe afspraak gemaakt voor controle. Helaas zakte de bult niet af en had ik ook zo nu en dan een pijnlijk plekje in m'n rug. Maar ook daarmee kon ik gewoon bewegen zonder dat het echt pijnlijk werd. Het trok alleen wat in m'n schouder en dat was het wel zo ongeveer. Nog steeds niet echt heel ongerust ontdekte ik tot mijn schrik een paar dagen geleden ook een bultje op m'n rechter schouder (iets verder van m'n hals af) en de volgende dag onder m'n rechter oksel. Toen sloeg de paniek toe. Ook links kreeg/heb ik een pijnlijk plekje in m'n rug wat ik alleen voel als ik m'n nek draai/beweeg. Maar ook dit is weer geen ondraaglijke pijn of zo. Ook de klieren in m'n hals onder m'n kin zijn nu constant opgezet. Vandaag weer bij de huisarts geweest en bloed laten prikken en een doorverwijzing gekregen voor het maken van een echo van de bultjes. Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden en ben bang voor het ergste.

Ook neem ik sinds een paar maanden dagelijks een zakje vezels omdat m'n darmen helemaal in de war zijn. Veel lucht, dikke buik, opgeblazen gevoel. Soms een vervelend gevoel in m'n rechterzij. Ook mee naar de huisarts geweest, bloed gecontroleerd en niks te vinden. Prikkelbare darm was de diagnose. Dit is met de vezels een stuk beter maar soms voel ik m'n rechterzij nog wel een beetje.

Ook heb ik op dit moment last van de wreef van m'n linkervoet. Lopen en er gewicht op hebben doet zeer maar gek genoeg kan ik gewoon auto rijden. Die beweging (koppeling) is niet pijnlijk. Vorig jaar heb ik hetzelfde gehad met m'n rechtervoet. Foto’s laten maken maar niks te zien. Uiteindelijk is het vanzelf weer over gegaan.

Al met al ben ik nog nooit zo vaak als de laatste jaren bij de huisarts geweest en voel me heel onzeker over m'n lichaam en wat daar allemaal mee gebeurt. Het meest ben ik nu ongerust over al die dikke klieren en heb moeite om rustig te blijven en te geloven dat het allemaal wel mee valt.

Nowena

Conny1961
Berichten van Conny1961
Onderwerpen van Conny1961
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Opgezette klieren

Bericht door Conny1961 » za 05 jan 2019 09:14

Hoi Nowena,

Ik herken je opgezette klieren niet maar onder je post staan meerdere posts die over klieren gaan. Misschien heb je daar wat aan? Wat ik wel herken is het ‘vaker dan voor de overgang, de huisarts bezoeken’ met de zoveelste klacht. ik ben zelf 57 en bij mij zijn de klachten pas echt flink gaan opspelen na de overgang: post menopauze. Naast de welbekende opvliegers veel spierklachten. Vastzittende schouder, nek en rug, spiertrillingen e.d. Ik zit voor mijn werk ook veel in de auto en doe zittend werk dus moet voortdurend mijn houding controleren. Heel veel sterkte met je klieren en hopelijk komt er snel een oplossing.

Groet, Conny

Nowena
Berichten van Nowena
Onderwerpen van Nowena
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Nowena » za 05 jan 2019 11:59

Hallo Conny,

Dank voor je reactie.

Ik heb het hele forum al uitgespit op zoek naar iets wat overeenkomt met mijn klachten maar niet echt iets gevonden wat er op lijkt. Wel veel herkenning van andere klachten die ik ook heb of heb gehad.

Ik ben bang dat er toch iets anders aan de hand is en in de staat waarin ik nu verkeer ga ik uit van het ergste. De huisarts had ook niet echt een verklaring voor de bulten/lymfeklieren die nu opgezet zijn. Eerst de uitslag van het bloedonderzoek maar afwachten. Ondertussen gieren de zenuwen door m'n keel.

Nowena

Conny1961
Berichten van Conny1961
Onderwerpen van Conny1961
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Conny1961 » zo 06 jan 2019 12:03

Hoi Nowena,

Net wat je zegt. Eerst maar het boedonderzoek afwachten hè? Dat je je zorgen maakt kan ik me wel voorstellen maar zolang je niets weet zou ik proberen om het te relativeren. Sterkte in ieder geval!

Groetjes Conny

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht