Spiertrekkingen en loom gevoel in arm

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Erin
Berichten van Erin
Onderwerpen van Erin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Spiertrekkingen en loom gevoel in arm

Bericht door Erin » ma 30 apr 2018 10:00

Goedemorgen dames,

Gisteren deze pagina ontdekt en heel blij dat ik ook veel dingen herken. Ik ben 49 jaar en ben al aantal jaren met de overgang bezig. Eigenlijk behalve veel haaruitval had ik tot nu toe weinig klachten. Een maand terug lag ik ineens in de ambulance, omdat ik niet lekker werd op mijn werk. Ik was misselijk, spiertrekkingen tussen mijn schouders waardoor ik raar ging ademen en ineens super slecht slapen. Door de hele medische molen gehaald en er kwam alleen bloedarmoede uit en er werd gedacht aan chronische hyperventilatie. Bij ademcoach geweest, ademhaling is ok, maar ik ben door het hele voorval angstiger geworden. Durfde de deur niet meer uit, uiteindelijk ben ik weer zover dat ik weer de bus heb gepakt, dagelijks weer een uur wandel, slapen gaat redelijk goed, maar er zit nog steeds angst in mijn systeem en soms heb ik huilbuien. Zaterdag was ik op een verjaardag en er was veel geroezemoes en iemand sprak heel druk en hard en ik had zoiets van trek ik dit.

Sinds een maand ben ik gestopt met de pil, omdat ik enorme stortbloedingen had. Nu voor het eerst weer op natuurlijke manier ongesteld geworden en dat was veel minder heftig en korter. Al een paar jaar had ik als ik langer dan 10 minuten wandelde dat ik slapende en tintelende voeten kreeg en lijkt nu eindelijk weg via behandeling bij manueel therapeut. Sinds 2 dagen heb ik een loom gevoel in mijn rechterarm en soms trekt het daar ´s nachts, waardoor het lijkt of mijn vingers gevoelozer zijn en minder krachtig. Ben op Internet gaan kijken en dat heeft mij de stuipen op het lijf gejaagd, met ziektes als ALS, wat mijn angst weer voedt. Nu loop ik continue te malen heb ik ALS. Las op dit forum hier al berichtjes over, maar die zijn al 10 jaar oud. Is er iemand die dit herkent en hoe gaan jullie er mee om?

Bedankt alvast en fijne dag,

Erin

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Spiertrekkingen en loom gevoel in arm

Bericht door Annabel71 » di 01 mei 2018 06:14

Hallo Erin,

Helaas hebben best veel vrouwen last van doemgedachten omdat ze allerlei rare klachten hebben tijdens de overgang. Ik heb zelf ook al vaak gedacht dat ik een enge ziekte onder de leden had. Spierklachten komen veel voor en dan haal je van alles in je hoofd.
Ik heb zelf al heel wat onderzoeken gehad, ik loop al bijna 4 jaar te klooien met mijn spieren.
Als je twijfelt gewoon naar de huisarts gaan, alleen al voor je eigen gemoedsrust.
Sterkte!

Annabel

Erin
Berichten van Erin
Onderwerpen van Erin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Erin » di 01 mei 2018 10:51

Hi Annabel,

Dank voor je reactie en ik ben blij jouw verhaal te lezen, ben dus gelukkig niet de enige :-). Gisteren was ik bij de manueel therapeut/fysiotherapeut/osteopaat (die man beheerst alle disciplines en kijkt zowel naar lichaam en geest) waar ik onder behandeling loop voor de slapende voeten die ik iedere keer kreeg na 10 minuten wandelen. Daar ben ik nu vanaf, waar ik enorm blij mee ben, het kan dus! Hij blijkt iemand met deze ziekte van het begin tot het eind behandeld te hebben en zei gelijk, zet dat maar uit je hoofd, want de klachten zijn heel anders. Er viel een hele grote last van mijn schouders en nu heb ik zoiets, ok, onderdeel van de overgang, er zit niets anders op dan het te accepteren en goed luisteren naar mijn systeem.

Groetjes, Erin

KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 57

Bericht door KimNick2 » do 17 mei 2018 20:28

Dames

Ik wil graag wat aan jullie vragen of jullie het herkennen want ik ben helemaal van slag.
Ik ben haast 56 en sinds 11/2 jaar niet meer gemenstrueerd dus officieel in de overgang.
Afgelopen jaren een reeks van klachten gehad en nog steeds heb. Oren dicht, piepen suizen, duizelig, zweten slecht slapen en zo kan ik een hele lijst maken.
Ik word er heel verdrietig van want normaal functioneren is er niet meer bij. Ik heb een hele begripvolle man, dochter, zoon en een klein kleinkind. Prachtig huis en geen zorgen en toch zo eenzaam in dit proces. Ik werk voor 80% met mannen en die kijken je aan of ze water zien branden. Ik zeg dus maar niet al te veel meer. Nu heb ik een aantal malen, en dat is mijn vraag, ineens dat ik ineens heel moe wordt en dan zijn mijn benen heel slap en kan ik er nauwelijks op staan. Daarbij heb ik dan gelijk een ontzettend onrustig gevoel in mijn lijf. De adrenaline giert dan door mijn lijf. Mijn hele lijf trilt dan. Het gevoel wat je hebt als je grieperig bent en rillerig. Het is een soort aanval lijkt het wel. Dat slappe gevoel verdwijnt dan maar dat opgejaagde houd nog aan. Ik word er bang van en denk aan allerlei enge spierziekten.

Herkent iemand dit?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Monique

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » za 19 mei 2018 11:05

Dag monique

Ik herken zeker je klachten maar meis het is die vervelende overgang...had het net ook nog...super vervelend opgefokt lijf brandende benen en plots zakt dat af...hormonen dus. Ik zit ook niet lekker in mijn vel ...angstgedachte suizen brandend lijf..niet fijn...ben ook 56 en hoop snel.op betere tijden..

Troelaatje

Jackievos
Berichten van Jackievos
Onderwerpen van Jackievos
Menopauzejaar: 2013

Bericht door Jackievos » za 19 mei 2018 16:12

Hoi dames,

Ik ben ook 56, en het lijkt of het alleen maar erger wordt.
Deze week bij de huisarts geweest, heb ontzettend veel pijn in de schouders, nek en tussen de schouderbladen, ik heb fysiotherapie gehad daar werd het alleen maar erger van, zij heeft mij aanbevolen te stoppen. Na bezoek huisarts, foto's laten maken van longen, hart en nek wervels, alles goed, dan denk je Hoe kan dat nu met deze vreselijke pijn.
Zijn er meer dames met deze klachten? Het belemmert je in alles wat je doet.

Sterkte dames en groetjes

Jackievos.

KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2
Menopauzejaar: 2017

Bericht door KimNick2 » zo 20 mei 2018 09:31

Hoi Troelaatje en Jackievos

We zijn alle drie 56 zie ik. Zou dit een periode zijn we zullen alle 56jarigen is lastig vallen :lol:

Dank voor jullie reactie dat lucht altijd op alhoewel de onzekerheid of het niets ernstig is altijd blijft totdat de dokter zegt dat er niets aan de hand is.

Ik vind het slopend en een hele vervelende tijd. Het zal best een natuurlijk proces zijn maar hij mag van mij wel wat minder zijn. Ik vind het ook zo gek dat niemand in mijn omgeving hier last van heeft. Ik ken toch zat vrouwen in onze leeftijd maar ik hoor niemand er over of ze willen er niet over praten.

Maar goed het verandert niets en ik moet er zelf een weg in vinden om hier doorheen te komen. Maar hoe lang duurt het. Als ze zeggen volgend jaar ben je er vanaf dan heb je iets om aan vast te houden maar het kan jaren duren. Hoe hou je zoiets nou vol. Ik heb momenteel ook geen goede dagen meer en dan duurt een dag, week maand en jaar heel lang.

Maar ik heb geen keus maar wordt er wel moedeloos en somber van.

Ik wens jullie fijne pinksterdagen en hoop dat het allemaal een beetje te behappen is en we kunnen genieten van het zonnetje.

groet
Monique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht