Soort groeipijn in benen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
WMB16
Berichten van WMB16
Onderwerpen van WMB16
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Soort groeipijn in benen

Bericht door WMB16 » ma 24 jul 2017 15:34

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een jaar (denk ik) om de paar weken enorme pijn in mijn benen.
Het begint soms met 1 been en dan met name bovenbeen (vanuit de bil). Dan de knie en dan scheenbeen en kuit.
Vervolgens andere been hetzelfde verhaal.
Het voelt als groeipijn. Als kind had je wel eens last van je benen als je in de groei was; soort spierpijn.

Ik word er erg onrustig van en slaap er bijna niet van.
Enige wat helpt is een 500 mg Paracetamol en 400 mg Ibuprofen tegelijk nemen.
Dan ebt het weg maar komt het de volgende dag weer terug. Duurt ongeveer een week en dan is het weer voor een tijd weg.

Wat mij nu de laatste dagen opvalt is dat ik dan ook op andere plekken in mijn lichaam pijn voel. Rug, mijn zij (thv nieren), vingers, schouders, sleutelbeen, elleboog.
Herkent iemand dit en zo ja, hebben jullie er een remedie voor?

Ik ben overigens in de postmenopauze en heb sinds februari 2016 geen menstruatie meer gehad.

Groetjes,
Bernalin

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Re: Soort groeipijn in benen

Bericht door Madu » di 25 jul 2017 13:30

Beste Bernalin,

Herkenbaar, hier ook. Remedie heb ik niet helaas. Ik blijf dus meelezen. Over het algemeen alles veel gevoeliger maar ook sneller iets verzwikt of verrekt. 1 dingetje heb ik wel ontdekt trouwens. Ik had de hele tijd links een soort hernia-achtige klacht. Ik merkte dat het minder werd door geen strakke broeken te dragen, bij toeval, omdat ik geen strakke broeken op mijn buik kon verdragen. Na een tijdje ging ik mijn oude broeken toch weer aan doen. Toen kwam de klacht in mijn rug, uitstralend naar bil en dij ook weer terug. Paar keer geprobeerd en nu draag ik dus geen strakke broeken meer.

Groeipijn had ik vooral in het begin van deze ellende, ik ben nu bijna een jaar postmeno (hoop ik) Oh, en in beweging blijven helpt meer dan stilzitten. Maar wel gedoseerd. Al met al denk ik dat als ik alles uitgevogeld heb, ik ver menopauzaal ben en het hopelijk allemaal vanzelf wat minder gaat worden.

Sterkte,
Madu

WMB16
Berichten van WMB16
Onderwerpen van WMB16
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door WMB16 » di 25 jul 2017 14:11

Hallo Madu,

Bedankt voor je reactie.

In beweging komen brengt wel ietwat verlichting,maar zodra ik weer ga zitten of liggen is het weer " feest'
Jij beschrijft een soort Hernia achtige pijn, daar kan ik mij inderdaad ook wel in vinden.

Ik zal eens op de broeken letten. Ik ben wel wat aangekomen (ook zo'n fijne overgang bijkomstigheid) dus ongemerkt worden daardoor mijn broeken strakker. Dank voor de tip.

Groet
Bernalin

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Madu » di 25 jul 2017 18:14

Hallo Bernalin,

Ja, dat was hier ook het geval. Steeds denken: ik val misschien wel weer een keer af. :roll: Op zich kan ik de broeken nog aan, maar ze zitten een stuk strakker. :evil: Ik hoop dat het je helpt.

Groetjes,
Madu

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht