Pijnlijke benen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Mira49
Berichten van Mira49
Onderwerpen van Mira49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Pijnlijke benen

Bericht door Mira49 » ma 25 okt 2004 18:56

Hallo,

Ben 49 met allerlei kwalen die ik hier wel terug kan vinden, maar heb sinds 3 weken pijn in de achterkant van mijn been en dan voornamelijk aan de bovenkant van mijn kuiten, of achterkant van mijn knieën. Het trekt door mijn hele been heen tot in mijn voet en ook heb ik veel van die krampjes overal. Soms kan ik gewoon nier lopen. Is er iemand die dit ook heeft? Ben al magnesium gaan slikken, maar helpt nog niet echt.

Mira

Lida
Berichten van Lida
Onderwerpen van Lida
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Pijnlijke benen

Bericht door Lida » di 26 okt 2004 20:52

Hai Mira

Ook ik heb sinds een paar weken heel erg last van mn kuiten alsof ik kramp krijg.Ook in mn bovenbenen voel ik krampen. Ben voor het eerst niet ongesteld geworden vorige maand en voel me ook heel klote af en toe. En dan die pijn nog erbij.

Ik heb wel fibromyalgie en dacht dat het daardoor kwam maar nu weet ik zeker dat het door de hormonen komt omdat jij dezelfde klachten hebt. Mn hele gevoel is anders sinds mn menstruatie uit is gebleven en ben ik mezelf soms niet meer met sombere buien en dan weer heel vrolijk.

Groetjes Lida

Caroline2
Berichten van Caroline2
Onderwerpen van Caroline2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Caroline2 » wo 27 okt 2004 10:20

Hallo!

Soms heb ik het gevoel alsof de achterkant van mijn kuiten en bovenbenen bestaan uit een grote blauwe plek. Tevens is het contactgevoel verminderd in mijn onderbenen. Het lijkt tegengesteld: pijn en gevoelsvermindering, maar het is echt zo...

En wie heeft er ook last van branderige, maar ook "gevoelloze" voetzolen???

groetjes van Caroline

Mira49
Berichten van Mira49
Onderwerpen van Mira49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Mira49 » wo 27 okt 2004 18:54

Hallo caroline,

Bedankt voor je reactie en ja dat rare gevoel in de voetzolen heb ik ook. Ik vind dat altijd heel eng en ben ook vaak bang dat het m.s. is of zo. Ook krijg ik al jaren af en toe een koude golf door mijn achterbenen, is dat ook wat jij bedoelt? Niemand hoor ik daar over of weet wat dat is, mijn huisarts keek me aan alsof ik gek ben. Zou dat nu ook echt de overgang zijn?

Mira

Mick
Berichten van Mick
Onderwerpen van Mick
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Mick » do 28 okt 2004 22:52

Hallo dames,

Ik heb sinds overgang gloeiend, brandend gevoel in voeten en verminderd gevoel in voetzolen en wel zodanig dat ik er onzeker door loop. De arts weet niet wat het is.

groeten Aleida.

Boudiena
Berichten van Boudiena
Onderwerpen van Boudiena
Menopauzejaar:

Bericht door Boudiena » zo 31 okt 2004 14:30

Hoi hoi,

Nu ik heb ook elke dag pijn in mijn benen ben al bij verschillende dokters geweest maar ze weten niet wat het is. Ik heb het vooral s`avonds en ga daardoor ook vaak mijn bed uit snap er ook niks van ik heb momenten gehad toen moest ik op mijn knieën naar boven omdat mijn voetzolen zo pijn deden dat ik er niet op kon staan.

Is dat nou allemaal door de overgang denken jullie. Word er wel eens radeloos van hoor ook omdat ze niets kunnen vinden.

Groetjes Boudiena

Caroline2
Berichten van Caroline2
Onderwerpen van Caroline2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Caroline2 » ma 01 nov 2004 22:00

Hallo Mira,

Ja ik ken ook die koude golven zoals jij beschrijft, daarnaast heb ik tintelingen en spiertrekkingen (zoals je wel kent van je ooglid) over mijn hele lichaam, maar niet altijd....het lijkt het ergst te zijn voordat ik weer eens ongesteld word, wat nog maar zelden gebeurd.

De huisarts, de homeopaat, de cardioloog, weten er geen raad mee en denken dat het spanningen zijn.

Ikzelf denk vaak dat ik een vreselijke ziekte heb, maar zij denken van niet. Daarvoor zijn de klachten te onregelmatig. Ook zie ik vaak sterretjes voor mijn ogen, dat duurt ongeveer een half uur en dan verdwijnt het weer.

Groetjes van caroline

Lida
Berichten van Lida
Onderwerpen van Lida
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Lida » di 02 nov 2004 18:41

Hallo Caroline,

Ik herken wel die klachten van jouw over spiertrekkingen. Ook ik heb daar veel last van de laatste tijd en vooral als ik in bed lig. Het lijken net krampen in je gewrichten.J e hoeft niet gelijk aan iets ernstigs te denken want volgens mij hoort dit gewoon bij de overgang.

Ikzelf heb fibromyalgie en denk dat het ook daardoor kan komen maar ook door de overgang. Mn hele lijf doet al weken pijn en ook als ik slaap voel ik het nog. Ga er gewoon vanuit dat dit door de hormonen komt.

Blijft het nog weken dan ga ik even naar de huisarts. Misschien komt het ook wel door de spanningen die wij hebben i.v.m.de verkoop van ons huis dat maar niet wil en we al een ander huis hebben gekocht. Ook problemen met mn moeder i.v.m. het overlijden van mijn stiefvader dus ik weet niet waar die pijnen nu vandaan komen.

Groetjes Lida

Tjopsie
Berichten van Tjopsie
Onderwerpen van Tjopsie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 73

Bericht door Tjopsie » zo 07 nov 2004 10:05

Hallo dames

Ik lees veel over overgangsklachten op jullie site die ik herken. Ik zit al een jaar of 8 in de overgang en het lijkt alsof de klachten steeds erger worden. Momenteel heb ik erg veel last van pijn in mijn knieholtes. Ik voel daar een verdikking en het lijkt alsof er een band om gesnoerd is. Het zit in beide knieën. Het is een brandende pijn. Ik heb dit al eerder gehad. Er is bloedvat onderzoek geweest zonder dat er iets geconstateerd werd. Tijdje geen last gehad nu weer een dag of 5 constante erge brandende pijn. Pijnstillers helpen iets.

Ik wordt er erg onzeker van. De site lees ik regelmatig en gelukkig herken ik veel klachten waardoor ik me minder alleen voel staan in de overgangsklachten. Ook vaak het gevoel dat anderen denken dat alles tussen je oren zit. Ik kan me twee weken goed voelen en dan is het weer oorlog in mijn lijf.

Wie herkent dit.

Gr. Tjopsie

AEB
Berichten van AEB
Onderwerpen van AEB
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door AEB » do 20 dec 2018 15:10

Hoi Myra,

Hoe gaat het nu met je?

AEB