Spier- en gewrichtsklachten

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Pucky
Berichten van Pucky
Onderwerpen van Pucky
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Spier- en gewrichtsklachten

Bericht door Pucky » ma 14 dec 2015 09:30

Goedemorgen,

Ben bijna 44, maar voel me vaak 84! ;) Heb al een jaar klachten zoals; ontzettende spier en gewricht pijnen van mijn tenen tot aan mijn nek en oren :shock:, ineens rode oren nek of hoofd, duizelig, gewichtstoename :cry:, onrustig, vergeetachtig....
Er van uitgaande dat het de premenopauze en dus de overgang is, menstrueer namelijk nog wel, vind ik die spier en gewricht pijnen echt vreselijk en soms ook echt pijnlijk vooral in mijn bovenrug ter hoogte van schouderbladen en longen.
Heeft iemand misschien tips om die klachten te verlichten??

groetjes
Pucky

Sylvia2008
Berichten van Sylvia2008
Onderwerpen van Sylvia2008
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Spier- en gewrichtsklachten

Bericht door Sylvia2008 » wo 16 dec 2015 21:35

Hallo dames,

Tjee wat een herkenning. Ik heb zon nek/schouderpijn, heel mijn lijf eigenlijk zo stijf als een hout en dan ja ook meteen dizzy, glazig en wazig bah, zo niet leuk maakt me erg onzeker

Syl

Pucky
Berichten van Pucky
Onderwerpen van Pucky
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Pucky » do 17 dec 2015 09:31

Hoi Syl,

Ja inderdaad, erg onzeker!! Ik denk telkens toch; Als het maar niks ernstigs is.....het lijkt ook wel of niemand me daar een antwoord op kan geven. Zelfs mijn huisarts zegt dat hij niet denkt dat het allemaal bij de overgang hoort maar vervolgens weet hij ook niet wat het dan wel kan zijn. Mijn hart is nagekeken, er zijn wat bloed onderzoeken gedaan maar er komt niks concreets uit :S . ik heb zelfs pijn in mijn grote tenen(misschien botontkalking?!?) waardoor ik soms problemen heb met lopen. Ik vraag me af als de premeno/overgang straks voorbij is....hoe je er lichamelijk dan aan toe bent...
Nou, als er misschien toch nog vrouwen zijn met goede ervaringen, hoor ik ze heel graag!! :D

Gr,Pucky

Sylvia2008
Berichten van Sylvia2008
Onderwerpen van Sylvia2008
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Sylvia2008 » do 17 dec 2015 18:50

Hallo

Bij mij ook alles check alles ok...maar die pijn vandaag was het iets minder het is net als wanneer je griep hebt zon zware botpijn met uitschieters in de gewrichten soms word ik er ook wakker van en ja moedeloos dat sowieso ben het zo beu bah...

Syl

Zwaluw
Berichten van Zwaluw
Onderwerpen van Zwaluw
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Zwaluw » ma 29 feb 2016 18:56

Hallo

Ik herken veel van wat jullie meemaken, inmiddels heb ik zo'n mijn in mijn heupen, nek en vingers, ik bloed nog elke maand, nog vrij regelmatig, ik bemerk wel dat de klachten toenemen als de menstruatie nabij is.
Evengoed probeer ik de moed niet op te geven en ga door met zwemmen, wandelen en fietsen, maar elke beweging doet pijn, ik hoop echt dat dit na de overgang overgaat.

Zwaluw

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht