Gevoelige bovenrug

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Hajeetje
Berichten van Hajeetje
Onderwerpen van Hajeetje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Gevoelige bovenrug

Bericht door Hajeetje » zo 19 mar 2017 03:44

Hallo dames

Wat ben ik blij dat ik dit forum weer gevonden heb. Een paar jaar geleden heb ik ook al eens in dit forum geschreven. Toen had ik vreselijke nekklachten. Nu heb ik een zeer gevoelige bovenrug. Als ik mijn rug alleen maar aanraak doet het nog een minuut lang erg pijn. Ook heb ik veel last van mijn heupen soms zelfs tot in mijn tenen. Ik ben bijna 55 en nog steeds ongesteld, wel heviger als vroeger en er zitten nu maar 18 dagen tussen. Eerst werd ik minstens een half jaar niet meer ongesteld en toen opeens weer iedere maand. Maar het meest vervelende vind ik toch wel de angst dat het "toch" iets anders is als de overgang.

Ik heb een gehandicapte zoon waar ik volledig voor zorg en blijf de angst houden dat er iets met mij gebeurt en dat ik hem niet kan helpen. Hij heeft een progressieve ziekte en zal niet lang meer leven maar iedere dag denk ik, o alsjeblieft laat me geen verschrikkelijke ziekte hebben want ik moet het nog volhouden. Wordt er gek van en ik praat er met niemand over want ik ben echt geen angsthaas of aansteller, ben echt een vechter en doorzetter.

Als ik hier lees dat ook anderen "mijn" zelfde klachten hebben, geeft me het weer moed dat het gewoon de menopauze is. Heb ook last van kortademigheid en mijn darmen zijn ook niet normaal, dan weer obstipatie dan weer diahree. Ben niet depressief, maar heb vaak angst. O ja en de pijnen die ik heb zijn bijna altijd aan de linkerkant, ook normaal ?

Hajeetje

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd: 64

Re: Gevoelige bovenrug

Bericht door Ruchama » zo 19 mar 2017 19:00

Hajeetje,

Ik herken jouw klachten en heb met tussenpozen deze klachten al jarenlang. Ook al ben ik nu in de postmenopauze, ze begonnen bij mij aan het begin van de overgang. Inderdaad ook linkszijdig en het is bij mij ook niet altijd alleen mijn bovenrug, soms ook onder in mijn rug. Meestal laat ik mij behandelen door een manuele therapeut als het heel erg is, en sinds kort heb ik oefeningen gevonden op internet die wel wat helpen om de spieren wat losser te maken en de pijn wat te laten afnemen. Ik ben er zelf al lang van overtuigd dat het echt hormonaal is en iets te maken heeft met de hormonale onbalans in je lichaam, voor de overgang had ik hier namelijk nooit last van. Het is vervelend maar ik probeer het te accepteren en nogmaals, als het mij te pijnlijk wordt, laat ik mijn rug behandelen en kan ik er weer even tegen.
Veel sterkte!

Ruchama

Hajeetje
Berichten van Hajeetje
Onderwerpen van Hajeetje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Hajeetje » zo 19 mar 2017 20:26

Bedankt voor je reactie Ruchama.

Het is inderdaad geen slecht idee om eens naar een manuele therapeut te gaan. Ik ben al blij als ik weet dat het er "gewoon" bij hoort.
Ik kan makkelijk leven met pijntjes en ongemakken maar die onzekerheid is slopend. Als ik weet waar het vandaan komt kan ik mij zo weer "vermannen" ha ha !
Ik snap echt niet waarom dokters niet meer van al deze lastige kwalen afweten om zodoende vrouwen in de overgang beter gerust te stellen. Een forum zoals deze helpt om je niet zo alleen en bang te voelen. Ik ben trouwens een maal in de week op Pilates, ben blij dat ik het doe maar heb niet het gevoel dat het helpt met mijn pijnlijke rug en heupen. Woon trouwens in het zuiden van Amerika en de overgang is niet echt zo bespreekbaar als in Nederland, dus het is fijn om hier op dit forum open over te kunnen zijn ;)

Hajeetje

Marie66
Berichten van Marie66
Onderwerpen van Marie66
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd: 53

Bericht door Marie66 » wo 04 jul 2018 19:39

Hallo

Ik heb steeds een soort vochtgevoel boven in mijn rug. Tussen de schouderbladen. Voelt prikkelend en brandend. Echt prettig is het niet. En steeds maar pijnlijke armen en oksels. Ga wel naar de fysio. Gaat dan even weg. Maar komt gewoon weer terug. Wist ik maar waar het vandaan komt. En of dit er bij hoort. Herkent iemand dit. Wat een nare fase is dit. Hoop dat dit ook weer weggaat.

Groet, Marie

Indy
Berichten van Indy
Onderwerpen van Indy
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Indy » do 12 jul 2018 20:33

Marie,

Ik heb ook steeds last van de bovenrug..doffe pijn trekt er steeds doorheen..ook pijn/ gevoelig zijkant ribbenkast/ borst ..oksel en binnenkant bovenarmen ... akelig he !

Indy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht