Spanning in gezicht en hals

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Spanning in gezicht en hals

Bericht door Diana119 » wo 26 okt 2016 19:02

Goede avond

Ik heb even rond gekeken maar kon niets vinden over de klacht die ik momenteel ervaar en mezelf afvraag of het bij de overgang kan horen.

Ik heb al sinds weken een heel raar gevoel in mijn gezicht en hals. Rondom mijn mond voel ik een rare spanning. Beetje het gevoel dat ik steeds mijn lippen op elkaar pers. Dat geldt ook voor mijn kaken. Er staat zoveel spanning op dat het gewoon pijn gaat doen. Hetzelfde geldt voor de hals. Constant dat spierspanning gevoel. Maar het rare gevoel rond mijn mond/ wangen vind ik het ergste. Vind het heel moeilijk om uit te leggen hoe en wat ik voel.

Misschien zijn er vrouwe die begrijpen wat ik bedoel en het beter kunnen uitleggen. Ik hoop dat het hier herkenbaar is als overgangsklachten. Dat stelt mij dan weer gerust

Diana

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Spanning in gezicht en hals

Bericht door Diaantje » wo 26 okt 2016 19:16

Hey naamgenoot,

Ik denk dat ik heet wel herken. Ik ervaar het meer als een uitwerkende verdoving van de tandarts.
Ook mijn hals en nek doen dan mee.
Bij mij is het puur door een verkeerde houding. Even naar de chiropractor of manueel therapeut misschien?
Het kwam bij mij van boven in de nek, puur door verkeerde houding achter PC en kaakklemmen.
Mij heeft het erg geholpen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Sterkte.

Diana

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Spanning in gezicht en hals

Bericht door Diana119 » wo 26 okt 2016 19:33

Daar zeg je iets. .

Nekklachten! Daar heb ik inderdaad ook al weken last van en inderdaad wat je zegt de uitwerking van de tandarts :lol: .
Ook zo'n raar dovig,wakker worden gevoel van de huid rondom de mond.
Heeft dus denk ik niets met de hormonen te maken.
Dank voor je snelle reactie

Diana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht